Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Brommende speaker 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Brommende speaker
De garage heeft er en nieuwe JBL speaker ingezet, de vorige had zich opgeblazen. Gebrom is stukken minder. Er is verder niks aangesloten, alles is nog standaard

03 okt 2009 10:42
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brommende speaker
Ik heb ook last van een wat brommende speaker in de achterdeur. Ik zou niet precies kunnen zeggen of het nou aan de speaker ligt of dat er ergens iets trilt door bastrillingen.

Als ik de speaker gewoon uit de deur haal heb ik geen last van de brom en klinkt de speaker gewoon normaal.. erg vreemd.

03 okt 2009 11:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL

Naar boven
Antwoord met een citaat
SkyBuMp schreef:
Ik heb ook last van een wat brommende speaker in de achterdeur. Ik zou niet precies kunnen zeggen of het nou aan de speaker ligt of dat er ergens iets trilt door bastrillingen.

Als ik de speaker gewoon uit de deur haal heb ik geen last van de brom en klinkt de speaker gewoon normaal.. erg vreemd.

Is niet vreemd, brom is een lage frekwentie en die hoor je niet zonder klankkast.
Vervangen door een andere passende speaker of desnoods een huiskamerbox kan bewijzen of het uit de versterker komt waarna je verder kunt zoeken. Heb je het bijvoorbeeld zowel bij radio en CD-gebruik?

Chris

4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding

04 okt 2009 23:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb het inderdaad op beide, FM en CD. Als ik de speaker in m'n handen heb hoor ik die brom/strilling niet. Het lijkt net alsof er iets in de deur staat mee te trillen / bromt. Het is geen lichte tril maar inderdaad meet zo'n vieze er ziet iets los zware brom :D

Goede tip om even de speakers om te wisselen met die van de voordeuren .. wie weet dat het dan wel opgelost is..dan moet ik ergens passende speakers op de kop tikken om ze te vervangen.

05 okt 2009 09:01
Profiel
Antwoord met een citaat
Mijn dealer heeft het kapje in de raamstijl verwijdert. Lastig om het precies uit te leggen maar de voorruit, is afgedicht met een soort van schuim. Daar komt wind onder. De dealer heeft het hersteld, helaas na een paar KM op de snelweg kwam de het geluid weer terug. De dealer gaat er weer naar kijken. Het brommende geluid lijkt wat op regenslag en wordt dus niet veroorzaakt door de boxen

06 nov 2009 16:21
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]