Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Achteraf elektrisch verstelbare stoelen plaatsen.
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=4681
Pagina 12 van 14

Auteur:  JanSr [ 15 jul 2021 19:28 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Die airbag stekkers van die twee autos zijn anders.

Auteur:  JW-C5 [ 15 jul 2021 19:38 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Da's bekend.

Kun je die niet uit de sloop-PH2 knippen?
Met voldoende lengte zodat je de nummers op de draden kunt zien?

Groet,
JW

Auteur:  willy4 [ 15 jul 2021 20:08 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

ik heb die van de PH1 stoel afgeknipt en aan de PH2 stoel gesoldeerd.

Auteur:  JW-C5 [ 21 jul 2021 22:29 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

De schema's van de stoelen en van de plofzakken van beide auto's gaan nu naar je onderweg.

Groet,
JW

Auteur:  willy4 [ 21 jul 2021 22:41 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

je kunt gewoon de nummer op de stekkers volgen.

Auteur:  JW-C5 [ 21 jul 2021 23:09 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Op die stoelen uit de PH2 zit ook verwarming en het LDWS/AFIL systeem, dat maakt de stekkers anders.

Groet,
JW

Auteur:  JanSr [ 22 jul 2021 10:33 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Dank! Ik ga er aan werken.
Kan een paar dagen duren, want ik ben eerst verbeten bezig om mijn Lexia aan de praat te krijgen.

Dat begint nu met W7 opnieuw installeren. Gaat dus weer veel tijd kosten.

Auteur:  c5jan [ 24 jul 2021 18:40 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Hoe heb jij de zekeringen aangepakt? G37 en G38, zou ik zeggen, op dat smalle stripje, zekeringkast C, de vierde en derde van rechts.
De voeding daarvoor moet toch wel ergens onder de dash aanwezig zijn zou je zeggen?

Auteur:  JanSr [ 24 jul 2021 18:45 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Eerst werkend krijgen en dan verfraaien, was mijn leidraad.
Nu heb ik een draad getrokken naar de omgeving van de handrem en vandaar naar de twee stoelen.
In de "stoppenkast bij je linkerknie heb ik één van de vier vrije draden genomen en aan de accukant het andere eind daarvan.
Dan een 30A zwevende zekering en vervolgens heel erg beunerig naar de pluspool van de accu.

Later zoek ik wel uit of dat niet ook in de stoppenkast kan.
Daarvoor moet ik uitvinden hoe ik dat ding loskrijg.
En omdat er nu geen draadbundel naar de stoelen loopt verwacht ik in die stoppenkast ook niets.

En dan wordt het dus weer improviseren.

Ik heb de schema's nog niet kunnen bestuderen.

Auteur:  c5jan [ 24 jul 2021 19:07 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Zojuist gecheckt, op de pluszijde van G37&38 staat gewoon de accuspanning, en die wordt met een tamelijk dikke draad aangevoerd zo te zien.
Zekeringkast C lospeuteren (hoe is nog de vraag), en van de lage zijde van de zekering af een draad naar de respectievelijke stoelen.
Dan alleen nog de stuurdraad. Dat kan de voorste sigarettenaansteker zijn.

Auteur:  JanSr [ 24 jul 2021 19:14 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Ik zou zeggen: bijna goed.
Als je linkerdeur opendoet wil je graag de stoel verstellen omdat de vorige berijder (/ster) de stoel in een heel andere stand had gezet.
Standaard is dat ook zo, bij een auto met elektrische stoelen. Na een zekere tijd gaat de spanning er weer af en pas weer aan zodra je de sleutel op contact zet.
Ik heb nog niet bedacht hoe ik dat nu voor elkaar krijg.
Nu heb ik de stoelen permanent actief.
Ik heb nog niet gemerkt dat mijn accu dan sneller leeg is.

Auteur:  c5jan [ 24 jul 2021 19:34 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Dat zal ongetwijfeld iets sneller gaan dan. Er worden nu 2 relais permanent bekrachtigd, dat zal geen vonken ttrekken.
Fe tussenstand van mijn project is dus: draden naar binnen hoeft niet, draden tussen zekeringkast C en de stoelen en de stuurdraad aanleggen.
Vreemd dat er bij mij in positie 38 een zekering zat. Blijkbaar loos...
De hele strip C lijkt aan dezelfde plus te liggen overigens. Ik heb m nog niet ontleed.

Auteur:  JanSr [ 24 jul 2021 19:37 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

@c5jan, aha! ben jij ook met zo'n project bezig?

Auteur:  c5jan [ 24 jul 2021 19:48 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

Inderdaad! Heb al 5 jaar elektrische stoelen in mijn ph2, de zekeringen zijn (bijna) gelijk aan de ph1 op dit front. Had nu eindelijk het plan opgevat om het eens te gaan bedraden. En toen regende het...

Auteur:  H_H [ 25 jul 2021 10:50 ]
Berichttitel:  Re: Ph2 elektrische stoelen plaatsen in een niet-elektrische

JanSr schreef:
Ik zou zeggen: bijna goed.
Als je linkerdeur opendoet wil je graag de stoel verstellen omdat de vorige berijder (/ster) de stoel in een heel andere stand had gezet.
Standaard is dat ook zo, bij een auto met elektrische stoelen. Na een zekere tijd gaat de spanning er weer af en pas weer aan zodra je de sleutel op contact zet.
Ik heb nog niet bedacht hoe ik dat nu voor elkaar krijg.
Nu heb ik de stoelen permanent actief.
Ik heb nog niet gemerkt dat mijn accu dan sneller leeg is.


Dat gaat wel gebeuren aangezien je een lekstroom blijft houden. Om dat te voorkomen heb je dus het afschakelrelais nodig.

Hier in dit topic trouwens nog wat interessante info over welke draden aftappen en over de zekeringen

Pagina 12 van 14 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/