Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
peterock
|
 accu
Hallo, Ik heb het forum een beetje doorgespit maar ik kan niet echt iets vinden over de accu van een twee liter hdi. Terwijl de accu niet onbelangrijk is met alle electronica! Momenteel heb ik een 72Ah accu. Kijk ik op bv http://www.onderdelendirect.nl en ik voer mijn kenteken in dan wordt een 80Ah accu geadviseerd? Dus wat voor accu`s hebben andere hdi rijders? Groet..
|
07 feb 2009 23:13 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: accu
Heb nog even de kou getrotseerd en kan je melden dat ook mijn PH2 een 72 Ah accu heeft. Afhankelijk van de ruimte in het motorcompartiment kan er natuurlijk best een in met een hogere capaciteit. Zo had ik in mijn Laguna er een maatje groter in gezet die nog een tientje of zo goedkoper was ook. Blijkbaar groter inkoopvoordeel of gangbaarder? Zou me er verder niet echt druk over maken.
Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
08 feb 2009 01:22 |
|
 |
peterock
|
 Re: accu
Ik maak me d`r ook niet druk om maar mijn gevoel zegt dat 72Ah toch iets te min is. De accu zit er ruim anderhalf jaar in en de laatste tijd krijg ik van die vage storingen: ramen die niet omhoog gaan, dimlicht dat niet vanzelf aangaat.
Dus ik denk dat er weer een andere accu in moet. En qua ruimte kan er best een grotere in. En als er meer c5 rijders zijn met een accu met een hogere capaciteit zonder gevolgen dan neem ik ook een zwaardere!
Later..
|
08 feb 2009 21:50 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: accu
TecDoc PW type nummer 15929 koudstartstroom EN (A) 600 houderuitvoering B3 spanning (Volt) 12 batterij (vermogen Ah) 72 hoogte (mm) 190 breedte (mm) 175 lengte (mm) 278 Stroomsterkte 120
Bovenstaand zijn de gegevens van mijn nieuwe accu, zoals geadviseerd door Delco. Kom van en ander merk ook de 74 en 77AH tegen. Maar ook varta komt met deze accu voor de c5 hdi2.0 Johan
|
08 feb 2009 23:20 |
|
 |
peterock
|
 Re: accu
Artikelnummer B57223 Accutype 12 Volt startaccu Koudstartstroom (A) 130 ETN waarde (A) 640 DIN waarde (A) 360 Capaciteit (Ah) 80 Afmetingen (mm) 275x175x190 Poolschema 0 (+ rechts) Pooltype Normale ronde pool Typevoetbevestiging B3 Zuurinhoud (L) 4,2 Adviesprijs excl BTW: € 117.00 Onze prijs excl. BTW: € 81.90 Onze prijs incl. BTW: € 97.46 Tsja, adviezen schelen nogal!? Dit wordt mij geadviseerd. Wel leuk om zo wat verschillende gegevens naast elkaar te hebben 
|
09 feb 2009 15:52 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 819 Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: accu
De volgende Varta accu 'hoort' in een C5 Diesel, om het even welk type, Phase I of Phase II:
Varta Blue Dynamic, type E11 € 114,14 Bruto Excl. b.t.w. of: Varta Silver Dynamic, type E44 € 133,99 Bruto Excl. b.t.w.
Het verschil tussen beide accu's is de nominale capaciteit, t.w. resp. 74 en 77 Amp. en de start (ook wel koudstroom genoemd) capaciteit, t.w. resp. 680 Amp en 780 Amp.
Dit is een zéér veel voorkomend type accu die door vrijwel iedere Europese autofabrikant wel in één of meerdere types wordt toegepast. Daarnaast zijn er veel 'imitaties' in de retrofit wereld verkrijgbaar, lees eigen merken zoals Brezan dat heeft met B.B. Vaak is de startcapaciteit van deze accu's lager, maar het hoeft zeker geen slechte accu te zijn, vaak wel voordeliger en bovendien meestal ook met twee jaar garantie zoals Varta dat biedt.
Groeten,
Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
09 feb 2009 21:43 |
|
 |
stevenvw
|
 Re: accu
Ik ben altijd al tevreden geweest met de Optima Batterijen. Eerst een red-top en daarna een yellow-top. Wel prijzig, maar nooit problemen gehad in de winter. Auto ging meestal minder lang mee dan de batterij 
|
10 feb 2009 10:43 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Lucid en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|