Blokkering voorste ruitenwissers - Elektronica...
Hallo collega`s
na een kleine maand zorgeloos rond te rijden met mijn mooie c5 phase 1, is er uiteindelijk toch iets verkeerd gegaan.
Nietsvermoedend reed ik gisteren - in een lichte regenbui - langs de ring van Brugge.
Opeens stoppen mijn voorste ruitenwissers. Effe levensgevaarlijk, zonder veel zicht proberen veilig te stoppen.
Auto aan uit geen reactie van de wissers. Een zekering, nummer 17 te vinden in de module naast de batterij vooraan. Vervangen, testen KLEK gedaan, zekering 30A doorgebrand....
Deze middag naar de dealer gereden in Brugge. Elke kilometer het strooizout handmatig verwijderen met een ruitenwissertje en wat ruitensproei...

Zalig
Aangekomen bij de dealer, ja waarschijnlijk het motortje doorgebrand door de vrieskou...
Ander motortje erin, nee hoor geen reactie behalve KLEK 30A.
Nu, de module waarop zekering nr 17 zit, is verbonden met een heel aantal stekkers. Als deze stekkers verwijderd zijn, kun je deze module er volledig uithalen en voorzichtig openklikken.
Daarin zit er een printplaat met bijhorende onderdelen.
Deze print vervangen door een ander exemplaar (uit een aanwezig C5 wrak) vastklikken, sluiten, modules aansluiten - PERFECT
Toch wel ruim 3 uur zoek en denkwerk. Dankzij Citroen garantie heb ik bij mijn dealer niets moeten betalen... Dank je wel.
Ik weet niet als er andere C5-collega`s dit ook al hebben meegemaakt? Bij de dealer was dit blijkbaar een volledig ongekend probleem...
Wesley