Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

diefstalbeveiliging defect
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=3996
Pagina 1 van 1

Auteur:  racethijs [ 04 jan 2009 21:27 ]
Berichttitel:  diefstalbeveiliging defect

:citrofiel

Goedenavond,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van m'n C5 V6 en het blijkt dat er een keerring in het motorblok kapot is, waardoor hij olie lekt. Volgens de dealer moet hij helemaal uitelkaar en ze hebben pas op 12 januari tijd om eraan te beginnen, balen dus!! Vanwege wij de auto niet gebruiken tot hij gemaakt is, heb ik vandaag de accupolen los willen koppelen om de accu te besparen. Ik deed de auto op slot met de afstandsbediening en haalde de polen los, waardoor het alarm ging loeien.
Deed gelijk de polen er weer op en probeerde het alarm uit te schakelen, maar niets lukte.
Niet met het kastje, sleutel en heb de polen er weer af gehaald waardoor het geluid minder hard werd en na 2 minuten stopte en zodra ze er weer op zitten, begint het weer opnieuw. Op het schermpje binnen stond dat de diefstalbeveiliging defect is, weet iemand wat ik doen kan om het te verhelpen???? :smt198

Groetjes Thijs

Auteur:  Harm [ 04 jan 2009 23:49 ]
Berichttitel:  Re: diefstalbeveiliging defect

Sjees,

erg balen, dus...


Ik weet helaas geen antwoord daarop, maar ik heb wel even het draadje verplaatst...

Auteur:  EvilTwin [ 04 jan 2009 23:51 ]
Berichttitel:  Re: diefstalbeveiliging defect

tja niet zo handig, voor een weekje de accu loshalen :smt017 de C5 is standaard beveiligd tegen een te grote lekstroom (ECO mode) dus die kan je gerust een half jaar laten staan en dan zonder problemen starten.

Op slot doen met de portieren open kan niet, maar het alarm slaat dan wel in. De enige oplossing is de auto weer te openen (maar dat gaat moeilijk met de accu eraf) NB de kofferklep en motorkap tellen ook als portier.

Het systeem zal zich pas weer resetten bij een correcte start (met correcte startcode van de transponder) De melding diefstalbeveiliging slaat dan waarschijnlijk op het feit dat de transpondercode en de autocode niet meer synchroon lopen. Ook hier is de oplossing: starten.

Ik dacht niet dat het alarm af kon gaan bij het loshalen, maar wellicht zit er een aftermarket klasse III alarm op met tweede accu en dat soort dingen zijn echt goed beveiligd.

Auteur:  racethijs [ 07 jan 2009 21:44 ]
Berichttitel:  Re: diefstalbeveiliging defect

Hey Goeieavond,

Het is gelukt met het alarm!!!!!
Er zit inderdaad een 2e accu op en het alarm ging gelijk weer loeien toen de stroom er weer op kwam. Heb hierna alle deuren, motorkap en de achterklep gesloten en ben erin gaan zitten. Na een halve tot een hele minuut reageerde de afstandsbediening pas, waarop ik de deuren op slot kon doen en daarna weer open deed. Hierdoor was alles opgelost!!

Het is in ieder geval zeker dat geen dief blijft zitten in die loeiende auto....
Hartstikke bedankt voor je gegeven tips, want daarmee is het gelukt! :smt023

Super bedankt!

Groetjes Thijs

EvilTwin schreef:
tja niet zo handig, voor een weekje de accu loshalen :smt017 de C5 is standaard beveiligd tegen een te grote lekstroom (ECO mode) dus die kan je gerust een half jaar laten staan en dan zonder problemen starten.

Op slot doen met de portieren open kan niet, maar het alarm slaat dan wel in. De enige oplossing is de auto weer te openen (maar dat gaat moeilijk met de accu eraf) NB de kofferklep en motorkap tellen ook als portier.

Het systeem zal zich pas weer resetten bij een correcte start (met correcte startcode van de transponder) De melding diefstalbeveiliging slaat dan waarschijnlijk op het feit dat de transpondercode en de autocode niet meer synchroon lopen. Ook hier is de oplossing: starten.

Ik dacht niet dat het alarm af kon gaan bij het loshalen, maar wellicht zit er een aftermarket klasse III alarm op met tweede accu en dat soort dingen zijn echt goed beveiligd.

Auteur:  Ronald [ 07 jan 2009 21:57 ]
Berichttitel:  Re: diefstalbeveiliging defect

racethijs schreef:
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van m'n C5 V6 en het blijkt dat er een keerring in het motorblok kapot is, waardoor hij olie lekt. Volgens de dealer moet hij helemaal uitelkaar en ze hebben pas op 12 januari tijd om eraan te beginnen, balen dus!!

Thijs dat is even een tegenvaller, waarschijnlijk een keerringtje van een paar dubbeltjes, maar inderdaad behoorlijk wat arbeidsloon.
Onze blauwe V6 had het ook toen we hem kochten, de krukaskeerring. Garage zei: doorzweten mag, druppelen niet.
Maar als het bij jou zo hard lekt dat je er niet mee kan rijden voor een week, dan is het wel heel beroerd. Niet eerder gezien/kunnen zien ?
Wat betreft prutsen met de accu, sluit ik me aan bij Eviltwin. Elke C5 heeft bergen electronica en jouw variant ook nog een alarm. Als je accu een paar weken stilstaan niet overleefd ben je of aan een nieuwe toe, weet je dat ook maar gelijk, of je hebt ondeugdelijk aangesloten accessoires en dat is ook goed om te weten.

Gr. Ronald

Ps. Bij technische vragen helpt het ons als je je profiel wat completer invult.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/