Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

voedingsspanningen bij inbouw LC3200 Parrot en C5 Ph2
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=3276
Pagina 1 van 1

Auteur:  F van Erp [ 17 aug 2008 23:06 ]
Berichttitel:  voedingsspanningen bij inbouw LC3200 Parrot en C5 Ph2

Goeieavond,

Ik heb een parrot LC3200 aangeschaft en die wil ik uiteraard in de C5 (Ph2) werkend hebben.
Nu heb ik de parrot al ingebouwd (mbv van een verloopkabel set van SIGNAT= is een verloopset voor alleen de speakers, ik heb dus de voedingskabels over )

Echter, het hield op toen ik de voedingskabels aan wilde sluiten.
Kan iemand mij helpen en aangeven waar ik de +12V, massa en de geschakelde 12V vandaan kan halen??
En als het mogelijk hoe ik er dan komen ???
Ik ben niet te beroerd om de auto te vermeubelen, als ik de schade daarna maar weer kan herstellen ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties
groeten
Freddie van Erp

Auteur:  exroosje [ 18 aug 2008 11:53 ]
Berichttitel:  Re: voedingsspanningen bij inbouw LC3200 Parrot en C5 Ph2

1 bij de radio (niet doen want de geschakelde plus is sitekeum de bus)
2 Bij de sigarettenaansteker vind je een geschakelde plus
3 koninklijk aftappen bij de zekeringkast

In toenemende kwaliteit en ook werk

Een dealer (en zeker Johan) kan dit snel doen

Auteur:  F van Erp [ 21 aug 2008 22:48 ]
Berichttitel:  Re: voedingsspanningen bij inbouw LC3200 Parrot en C5 Ph2

Bedankt voor de tips, Exroosje.
Ik moet voor de geschakelde 12V toch iets anders verzinnen. De sigarettenaansteker is geen
optie. Ik kan er niet bij. Ik heb een automaat en ik weet niet of je die kunstof kap - waar de pook
door heen gaat - makkelijk te verwijderen is.
Weet iemand hier een antwoord op ???

Auteur:  jpiek [ 22 aug 2008 00:10 ]
Berichttitel:  Re: voedingsspanningen bij inbouw LC3200 Parrot en C5 Ph2

F van Erp schreef:
Bedankt voor de tips, Exroosje.
Ik moet voor de geschakelde 12V toch iets anders verzinnen. De sigarettenaansteker is geen
optie. Ik kan er niet bij. Ik heb een automaat en ik weet niet of je die kunstof kap - waar de pook
door heen gaat - makkelijk te verwijderen is.
Weet iemand hier een antwoord op ???


Ziehier :

PatrikH schreef:
Eerst de stofhoes van de versnellingspook aan de voorzijde uit de bekleding trekken (aan de handremzijde zit een nokje, niet kapot trekken)

Nu kun je in het gat rondom de versnellingspook links en rechts de console plaat vastpakken en met een rukje naar boven trekken.

Auteur:  F van Erp [ 29 aug 2008 11:43 ]
Berichttitel:  Re: voedingsspanningen bij inbouw LC3200 Parrot en C5 Ph2

Nou, het is mij uiteindelijk gelukt om de Parrot aan de praat te krijgen.
De +12V en de massa heb ik uit de motorruimte gehaald zoals besproken door TonK hier helemaal bovenaan. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van de standaard aanwezige reservedraden om de voedingsspanningen naar binnen te brengen.
Voor de geschakelde +12V heb ik gebruik gemaakt van de sigarettenaansteker.
Om hierbij te kunnen heb ik de harde plastic afdekking van de lichtere zachte plastic afdekking gescheiden dmv een schroevedraaier. Deze zitten op elkaar geklemd. Als je een schroevedraaier in de punt ( bij de handrem ) tussen de harde en de zachte plastic wringt komt de harde plastic afdekking los. het is dan een kwestie van iets naar boven trekken, zodat ie los komt van de vier klemmen en dan voorzichtig in de richting van de handrem trekken.
Aan de voorkant zit ie namelijk onder de asbak geschoven.
Zo ben ik bij de draadjes van de sigarttenaansteker gekomen. Er gaan drie draadjes naar de SA toe. Een rode, een grijze en een geelgroene.
De geelgroene is de massa. De rode is NIET de geschakelde 12V. deze is nl voor de verlichting van de SA. Je moet dus de grijze hebben. Mbv een kroonsteentje aangesloten en voila de parrot
werkt.

Iedereen bedankt voor de tips en trucs.
groeten
Freddie van Erp

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/