Auteur |
Bericht |
griekel
|
 Boordcomputer
Hallo, In onze C5 seduction zit een boordcomputer. Nu kan ik hiermee controlelampen aan/uit zetten en een verklikkerlampje aan/uit zetten. Echter bij het aan zetten en als ik dan ga rijden boven de 30 km/u geeft deze de melding te hoge rijsnelheid en een signaaltoon. Ik heb al gezocht om deze te resetten of anders in te stellen maar ik kom er niet uit. de volgende vragen : - wat doen deze controlelampjes als ik ze aan zet via de boordcomputer? - wat houden die verklikkerlampjes in als ik die aan zet. Ik heb gisteren geprobeerd tijdens het rijden om die hoge rijsnelheid te resetten door op de bedieninghendel te drukken maar er gebeurt niks. Wie kan me helpen? Bvd Leon
|
06 feb 2009 09:57 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Boordcomputer
Leon, Op blz. 54 v/d gebruikshandleiding staat (of heb je dat al geprobeerd?):
Waarschuwing snelheidsoverschrijding Bewaking van een gekozen maximum snelheid (zie "weergave meldingen"). Bij een overschrijding van de geprogrammeerde snelheid, verschijnt demelding “TE HOGE SNELHEID” en hoort u een geluidssignaal. • Op het scherm staat “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING UIT” : - Door kort tegen het uitende van de hendel te drukken, gaat u naar het volgende scherm. - Om deze functie te activeren, drukt u wat langer tegen de bedieningshendel : het display geeft de melding “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING AAN”. • Het display geeft de melding “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING AAN” : - Door kort op het uiteinde van de hendel te drukken verschijnt “PROGRAMMERING”. - Om deze functie uit te schakelen, drukt u wat langer tegen het uiteinde van de hendel : op het scherm verschijnt “SNELHEIDSOVERSCHRIJDING UIT”. • Indien het display “PROGRAMMEREN” weergeeft : - dient u voor het vastleggen wat langer tegen het uiteinde van de hendel te drukken, zodra de gewenste snelheid is bereikt. - naar het volgende scherm gaan, door kort tegen het uiteinde van de hendel te drukken.
Controle waarschuwingsmeldingen Wanneer u tegen het uiteinde van de bedieningshendel drukt, krijgt u weer het beginscherm. Door wat langer tegen het uiteinde van de bedieningshendel te drukken, activeert u deze functie en verschijnen op het display de actieve waarschuwingsmeldingen, opeenvolgend en enkele seconden. Na verdwijnen van de laatste waarschuwingsmelding wordt opnieuw het beginscherm getoond. Wanneer de accu is losgenomen, lichten alle ledjes en symbolen van het display op, wanneer de spanning weer wordt hersteld. Mochten tijdens het rijden horizontale ledjes oplichten i.p.v. cijfers, raadpleeg dan een CITROËN-dealer.
Succes!
|
06 feb 2009 11:20 |
|
 |
griekel
|
Ja, dat heb ik al gelezen, maar er gebeurt dus niks als ik op de bedieningshendel druk. Hij blijft melden dat de rijsnelheid te hoog is en kan niets ( of weet niet hoe ) instellen.
Maar wat doet nu die melding van controlelampjes aan? Wat voor toegevoegde waarde heeft dit?
|
06 feb 2009 17:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Er moet wel langer op de stengel gedrukt worden om 'uit' te zetten, ....
06 feb 2009 17:25 |
|
 |
griekel
|
Klopt, ik heb die melding " verklikker melding'' uit gezet. Snap er niks van. Nu alleen de controle lampjes aan gezet, weet iemand waar dit voor dient?
Bvd Leon
|
07 feb 2009 14:38 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
griekel schreef: Klopt, ik heb die melding " verklikker melding'' uit gezet. Snap er niks van. Nu alleen de controle lampjes aan gezet, weet iemand waar dit voor dient?
Bvd Leon 't is precies zoals WackoH zegt: het staat allemaal in het boekje maar dat loopt niet over van duidelijkheid uit m'n blote hoofd: 'waarschuwing snelheidsoverschrijding' - kun je in- of uitschakelen door wat langer op die stengel te drukken als je 'm inschakelt gaat-ie naar de stand 'programmeren' stel, je rijdt 100 en je drukt op dat moment weer op die stengel dan programmeer je die 100 kmh in de computer telkens wanneer je even boven die aldus geprogrammeerde snelheid komt hoor je een vrolijk piepje het is dus geen snelheidsbegrenzer: je kùnt wel harder maar je wordt gestoord van dat geluid die 'controle lampjes' daar ben ik ook nog niet uit volgens mij wordt er bedoeld 'controlelampjes' en als ik het goed begrepen heb kun je op dat moment controleren welke 'foutmeldingen' er in het systeem zijn opgeslagen als ik het probeer gebeurt er niks dat kan maar twee dingen betekenen: er zijn geen 'foutmeldingen' opgeslagen òf ik heb het weer eens verkeerd begrepen uitsluitsel van een deskundige zou ik zeer op prijs stellen ts waarschijnlijk ook 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
07 feb 2009 15:55 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
griekel schreef: Klopt, ik heb die melding " verklikker melding'' uit gezet. Snap er niks van. Nu alleen de controle lampjes aan gezet, weet iemand waar dit voor dient?
Bvd Leon Leon, kun je misschien een foto of plaatje plaatsen van wat je bedoelt?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
07 feb 2009 21:53 |
|
 |
griekel
|
Alzheimer, vriendelijk bedankt voor de uitleg. Het is nu duidelijk.
Harm. zie de uitleg hierboven.
Vriendelijk bedankt voor de hulp!!
M.vr.gr
Leon
|
08 feb 2009 14:13 |
|
 |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Naar boven
|
trouwens, zou je niet ook graag willen weten wanneer je C gebouwd is ? kijk eens hier en hier
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
08 feb 2009 15:39 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Griekel, Mooi dat het nu is gelukt. Het feit dat ik mijn antwoord met een citaat uit de gebruikshandleiding begon betekende niet dat dit een stomme vraag is. In tegendeel. Zoals Alzheimer al schreef loopt het boekje niet over van duidelijkheid. Bovendien zet de vertaling je op het verkeerde been.
|
08 feb 2009 15:44 |
|
 |
griekel
|
Ja, klopt, het instructieboekje is inderdaad niet echt duidelijk. Maar dankzij jullie hulp komt het altijd goed. Deze club bezit veel kennis.
Groeten
Leon
|
09 feb 2009 10:00 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
alzheimer schreef: en als ik het goed begrepen heb kun je op dat moment controleren welke 'foutmeldingen' er in het systeem zijn opgeslagen als ik het probeer gebeurt er niks dat kan maar twee dingen betekenen: er zijn geen 'foutmeldingen' opgeslagen òf ik heb het weer eens verkeerd begrepen
Je hebt het bij het juiste eind. Krijg je tijdens de rit een melding over het een of ander, dan kan je die tijdens de rit terughalen via *controle lampjes*. Na de rit is dat geheugen weer leeg. Het "lampjes" slaat op het feit dat sommige meldingen tegelijk een ander lampje laten branden (oliedruk, ABS etc.) en bovendien dat er een SERVICE danwel STOP lampje aan gaat. Maar het had duidelijker kunnen zijn. Het geheugen wordt overigens behouden als je van taal wisselt, dus bij twijfel kun je altijd nog even de Engelse, maar liever nog de Franse melding nalezen. Die is soms eenduidiger. Helaas soms nog verwarrender (bijv. het verschil tussen colmatage en encrassement  )
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 feb 2009 11:04 |
|
 |
|