Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Oplopende en te hoge laadspanning 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
Mooi geregeld :smt023

Overigens, die vrijlooppoelie is er om het risico op breken van de riem te verminderen.
Als je snel gas loslaat, zal een zware dynamo door de massatraagheid van z'n rotor nog willen doordraaien, en dan kan de riem scheuren.
In sommige gevallen speelt hij ook een rol bij het verminderen van het klapperen van de riem.

Dat die 90A dynamo er geen had is dus niet zo gek, die heeft een lichtere rotor.

Vraag: vervang je gelijk de riem?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


15 jul 2022 14:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
Fijn!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


15 jul 2022 19:06
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
https://www.youtube.com/watch?v=mugIavL6_1U
https://www.youtube.com/watch?v=gvMw4cExDCw


15 jul 2022 19:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
Mooie demo!


15 jul 2022 19:55
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 14 mei 2013 05:58
Berichten: 143
Woonplaats: Vollenhove
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
Controleer de massakabel op het motorblok ook even kan behoorlijk gecorrodeerd zijn, bout M8 moet goed vast zitten! Loopt rechtstreeks naar de Min v.d. Accu!


15 jul 2022 21:56
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
Die riem zit er een 40k op, net zolang als de kapotte dynamo. Ziet er nog prima uit. Mijn bedoelilng was die later te vervangen, tegelijk met de distributie en waterpomp, die hebben beiden 75k achter de kiezen.

Maar nu je het zegt, ik haal maandag een nieuwe riem, als ik toch langs ga voor de dynamo. En later doe ik de distributie, is nu nog een beetje vroeg en heb weinig zin in veel gedoe. Heb ook begrepen dat ik voor distributiewissel een speciaal setje gereedschap moet aanschaffen.

Zal ook even kieken naar de massa op het blok, hoewel ik denk dat die wel snor zit hoor, niet zolang geleden nog los gehad, en weer vast gezet. De accu laadt ook netjes op, geen spatje last van iets wat lijkt op haperende massa.

Dank voor het meedenken, en voor de uitleg over vrijlooppoelie. De nieuwe dynamo heeft er wel 1tje. Ik dacht dat die vooral dient om het laden van de accu te onderbreken als die "vol" zit. Maar begrijp nu dat er meer achter zit. Onlangs nog een kennis zijn riem kapot gegaan vanwege vastgelopen vrijlooppoelie.


15 jul 2022 22:38
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
Ter afsluiting nog even melden dat de nieuwe alternator er in zit en alles werkt weer zoals het hoort.

Wederom wil ik mijn hartelijke dank uitspreken voor alle hulp van een fantastich forum, echt hoor, geweldig!
:cit21


18 jul 2022 21:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
Mooi dat het opgelost is :smt038

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


18 jul 2022 23:53
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4505
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oplopende en te hoge laadspanning
JW-C5 schreef:
Overigens, die vrijlooppoelie is er om het risico op breken van de riem te verminderen.
Als je snel gas loslaat, zal een zware dynamo door de massatraagheid van z'n rotor nog willen doordraaien, en dan kan de riem scheuren.

Mooie uitleg, nooit bij stilgestaan dat massatraagheid een grote rol speelt, ik dacht altijd primair het opvangen van klappen als de dynamo zwaar belast word.


19 jul 2022 00:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.