Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
 Storing elektronische autodiefstalbeveiliging 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Dan heb ik niet de bsm en de msi vervangen maar de bsm en de motorstuurunit. En heb ook al begrepen dat dit niet zo simpel te doen is als het me leek.

Waarom die dingen vervangen? Omdat ik na het inbouwen van alle electronica en de eerste startpogingen, waarbij ik al meteen de storing diefstalbeveiliging kreeg, ben gaan kijken of er ergens een stekker verkeerd zat op 1 van die 2 kastjes plus de voorgloeirelais. Ik zag niks raars en probeerde nog enkele keren te starten, na het lezen vaan een aantal adviezen over hoe de storing te verhelpen.

Ik begon te horen dat er uit 1 van die kastjes op het moment van doordraaien vd sleutel een serietje klikjes kwam. Dit bleek uit de bsm te komen, ik denk een relais wat bleef hangen. Na een paar seconden stopt dat klikje. Ik dacht ik koop een 2dehands bsm en stuurunit en kijk of daar verbetering mee is. Andere bsm als eerste er in, klikje en verdere simptomen bleven. Nu ook andere stuurunit er in en klikje is weg maar storing diefstalbeveiliging blijft.

Is nu ook nog ecomodus ingeschakeld melding bij gekomen, verschijnt eerder als melding diefstalbeveiliging.

Heb al wat bijgelezen over motorstuurunit en blijkbaar is het dus echt een lastige klus om die voor mijn auto te programmeren.

Weet niet of verdwijnen van klikje wil zeggen dat originele stuurunit stuk is, of dat klikje verdwijnt ivm nieuwe unit mijn auto niet kent.


31 dec 2021 20:17
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
@Willy kzit in zuidspanje, hier is het allemaal wat lastiger om aan bijzondere dingen te geraken. Bovendien, heb eigenlijk geen flauw idee van wat nu precies mis is en dient te gebeuren


31 dec 2021 20:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
die versturen ook alles.


31 dec 2021 21:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
@ Wilc5:
Ik snap niet zo goed, waarom je deze units heb vervangen, nadat je de koppeling hebt gedaan.
Als ik je verhaal zo lees lijkt het erop, dat de transponder van de sleutel niet meer herkend wordt, wat JW ook aangaf.
De sleutel moet misschien opnieuw ingeleerd worden met een diagbox, daar heb je dan wel een 4 cijferige code voor nodig.Volgens mij doe je er verstandig aan, om de orginele boxen terug te plaatsen en dan inderdaad maar naar een citroen dealer te gaan.
Succes,
Kees.


31 dec 2021 21:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Ik legde aan JW al uit waarom ik die units vervangen heb Kees:
Citaat:
Waarom die dingen vervangen? Omdat ik na het inbouwen van alle electronica en de eerste startpogingen, waarbij ik al meteen de storing diefstalbeveiliging kreeg, ben gaan kijken of er ergens een stekker verkeerd zat op 1 van die 2 kastjes plus de voorgloeirelais. Ik zag niks raars en probeerde nog enkele keren te starten, na het lezen vaan een aantal adviezen over hoe de storing te verhelpen.

Ik begon te horen dat er uit 1 van die kastjes op het moment van doordraaien vd sleutel een serietje klikjes kwam. Dit bleek uit de bsm te komen, ik denk een relais wat bleef hangen. Na een paar seconden stopt dat klikje. Ik dacht ik koop een 2dehands bsm en stuurunit en kijk of daar verbetering mee is. Andere bsm als eerste er in, klikje en verdere simptomen bleven. Nu ook andere stuurunit er in en klikje is weg maar storing diefstalbeveiliging blijft.


Zat ik ook al te denken hoor, kijken wat ze daar ontdekken met de originele spullen aan boord.

Kloop wel het risico dat ze daar met een hele dure reparatie op de proppen komen die ergens anders ook op een andere maar veel goedkopere manier kan. Maar da's weer lastig als de auto niet rijdt en met de takel naar de garage gebracht moet worden.

En wie weet zijn we binnen een half uurtje goedkoop klaar daar.

Heb al een bedrijf gevonden die als ik de originele en de nieuwe unit naar ze opstuur de auto klonen en overzetten op de nieuwe. Weet nog geen prijs ed, kan maandag pas contacteren.

@Willy Ja, als laatste redmiddel is dat een optie natuurlijk, maar begrijp uit hun site 350€ complete set. En dat zonder te weten wat er aan de hand is en wat er dient te gebeuren. Eerst maar eens proberen uit te lezen. Maar lastig, want heen en weer met de takel naar de dealer is een hele toer.


31 dec 2021 21:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Uhhh, klonen....het lijkt erop, dat je jezelf dieper in de problemen wilt brengen!
Ga terug naar het begin, de orginele spullen er weer op zetten, alle connectoren goed controleren en als dan alleen die foutmelding van de diefstal beveiliging overblijft het verder aan de dealer overlaten.
I.v.m. de kosten kun je eerst een prijs opgave opvragen alvorens tot reparatie over te gaan.
Groet,
Kees.


31 dec 2021 22:59
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Dank voor je goede raad, ga daar voor de zekerheid 2022 maar mee beginnen.


31 dec 2021 23:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Mee eens, eerst terug naar de originele situatie. En voordat je naar de dealer gaat is het de moeite waard om de auto compleet(!) uit te laten lezen door evt een clublid.
Als je dan het volledige storingsoverzicht hier kunt posten is het denk ik heel goed mogelijk je qua diagnose een bepaalde richting in te sturen.
Kijk dan ook even in de parameters van de BSI, daar kun je zien of de betreffende sleutel gelezen wordt.
De sleutelherkenning gaat van transponderherkenning via de leesring naar de com 2000. Via BSI naar motormanagrment, geaccordeerd terug naar BSI. Ergens gaat het mis in deze communicatie.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


02 jan 2022 15:37
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Dat zou ik dolgraag doen, maar ik zit ergens in zuidspanje en Ken hier niemand met een lexia. Heb zelf programma en kabels in huis maar heb nog steeds geen geschikte laptop aangeschaft. Da's nu zonder auto nog lastiger om te kopen.

Ben nu een oude Mitsubishi pajero aan de praat te krijgen. Had ik nog staan met dooie accu en zonder verzekering en apk. Hij draait al, woensdag keuren en 8ndien goedgekeurd kan ik op mijn genak de francaise herstellen. Denkel8jk lonend oud laptoppie te kopen en zelf uit te lezen.

B8j de laatste startpogingen met de originele spullen gemonteerd schoot ze ook nog in de ecomodus.

Mogelijk is mijn fout geweest niet lang genoeg gewacht te hebben met sleutel on contact positie vooraleer te starten na alles gemonteerd te hebben?


02 jan 2022 17:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
@WILC5:
Maak je niet druk om de ECOMODUS. hij schakelt na verloop van tijd daarna over, om de accu te sparen.
Voor de Diagbox heb je niet zo'n speciale laptop nodig, het draait bij mij onder Windows7 32bit.
Met de versie 7.75 van de diagbox.
Groet,
Kees.


02 jan 2022 18:38
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Heb net zoiets gekocht, Windows 7 32 bits, niet duur en in goede staat. Nog even afwachten of die morgen of overmorgen aan komt.


02 jan 2022 21:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
@ WilC5:
Ik zie, dat je inmiddels de Lexia (Diagbox) kunt gebruiken.
Met het updaten oef je niet verder te gaan, dan versie 7.75, daarvan wordt aan gegeven, dat deze stabiel is, verder heeft het ook geen zin, omdat de andere versie's voor de nieuwe modellen is.
Ik ben wel benieuwd wat de storing is omtrent de diefstal beveiliging, dat je auto niet wilt starten.
Groet, Kees.


06 jan 2022 11:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Kijk ook eens, of hier toch iets niet goed is gegaan.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


06 jan 2022 13:31
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Die afbeelding is van een PHIII. De ts heeft een PH I als ik het profiel bekijk….

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


06 jan 2022 13:39
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Juist, Ph1, 2002.

Ben nu aan het worstelen om de Lexia netjes aan de gang te krijgen.
Heb een laptopje waarop Windows 7 32 bits stond. Dat werkte niet, na wat gedoe een XP home 32 bits kunnen installeren. Nu kuktbinstalleren wel, ook enkele op schijf van lexia aanwezige updates kunnen installeren en Lexia kunnen activeren.

Maar toch ging er iets niet helemaal goed, bleef hangen. Nu bezig met nieuwe install.

Tijdens eerste poging kreeg ik verbinding met de auto. Er was communicatie met een aantal zaken zoals bsi, maar met de injectie en de abs was geen verbinding.

Op schijfe van de installatie heb ik maar 2 updates staan, V347.19 en V347.99. Zijn deze nodig, waar kan ik verdere updates vinden?


06 jan 2022 14:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.