Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
 Storing elektronische autodiefstalbeveiliging 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 471
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360.090
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Ja, vast en zeker.

Misschien nog een nuttig gegeven om een beter beeld te krijgen van wat er mis gaat is het feit dat de brandstofpomp normaal werkt, dwz slaat aan bij contact+ en slaat na enige seconden weer af.


13 jan 2022 17:18
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Volgens mij is dat normaal. Hij gaat dan weer lopen zodra de startmotor draait.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


13 jan 2022 19:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
WilC5 schreef:
Dit is blijkbaar een hele simpele meter, kan niks behalve instellen wat ik meten wil, in dit geval de enige positie is 600V gelijk.

Met de accu in auto geplaatst en de sleutel ingelezen meet ik:

Accu gaat van 12 bij aansluiten pen na een seconde naar 11 volt.

Met aangesloten stekker en een naald op contact+ tov min accu:
* Pen 1 voedingsspanning sensor 6V
* Pen 2 massa sensor 1V
* Pen 3 signaalspanning +/- 1V

Hier kun je het geklik horen, stopt uit zichzelf.

De meter is waarschijnlijk niet zo nauwkeurig, toch denk ik dat we kunnen concluderen dat het motormanagement wakker is. Dit betekent dat hij uitleesbaar moet zijn. Zou je eens willen proberen uit te lezen onder OBD met Scantool ipv Diagbox/Lexia? Dus niet naar diagbox/lexia maar in start scherm al kiezen voor scantool.

Het rammelende relais lijkt niet voldoende spanning te krijgen om goed in te schakelen'.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


14 jan 2022 11:33
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 471
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360.090
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Nou, vol verwachtiong de scantool gebruikt, of althans een poging daartoe. Want er is geen dialoog met de computer mogelijk, meldt scantool.
Bijlage:
scantool2.jpg


Plaatje 2 laat de fout zien die ik met de lexia krijg als ik de BSI foutmeldingen bekijk.
Bijlage:
scantool3.jpg


Plaatje 3 laat zien wat er bij de accumeting te zien is.
Bijlage:
scantool1.jpg


Ik hoop dat je nog meer pijlen op je boog hebt BJG, mij zinkt de moed in de schoenen bij het aanschouwen van al deze electronische wanorde. :cit19


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


15 jan 2022 12:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Staat er in de BSI nu geen fout meer over de communicatie met motormanagement?

Er zijn wat zaken die onlogisch lijken, daarom even de volgende checklist:

* Heb je alle zekeringen op de juiste plaats zitten? En zijn ze echt heel?
* Desnoods zet je extra zekeringen op lege plaatsen, het vreemde vind ik dat er een foutcode is aangaande communicatie met een niet bestaand alarm. Dit geeft mij het gevoel dat er een zekering zou kunnen zitten op een plaats waar dit niet hoort, en dus een andere plaats leeg zou kunnen zijn.
* Zou je de stekker op het ABS eens goed willen controleren en een keer los en vast doen (schuifvergrendeling goed door klikken)?
* Komt er nog steeds de melding startblokkering defect als je de auto op contact zet?
* Brandt het motorlampje op contact?
* Is het mogelijk dat je ergens een stekker hebt vergeten of verwisseld tijdens de reparatie?

Qua diagnose zou ik nu zelf als eerste de voedingen, massa's en CAN-bus van de motorregeleenheid willen meten om een goede conclusie te trekken, echter denk ik dat dit voor jou wat lastig gaat worden.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


15 jan 2022 16:30
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 471
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360.090
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
BJG schreef:
Staat er in de BSI nu geen fout meer over de communicatie met motormanagement?

Jawel, die blijft bestaan. Ik heb geprobeerd de fouten in de BSI te wissen, en dat lukt ook wel, maar bij contact+ komen die allemaal vrolijk weer terug.

Citaat:
Er zijn wat zaken die onlogisch lijken, daarom even de volgende checklist:

* Heb je alle zekeringen op de juiste plaats zitten? En zijn ze echt heel?

Ik heb ze nog eens allemaal nagelopen en ze zijn allemaal heel en zitten op de goede plaats.

Citaat:
* Desnoods zet je extra zekeringen op lege plaatsen, het vreemde vind ik dat er een foutcode is aangaande communicatie met een niet bestaand alarm. Dit geeft mij het gevoel dat er een zekering zou kunnen zitten op een plaats waar dit niet hoort, en dus een andere plaats leeg zou kunnen zijn.

Nu je het zegt, da's inderdaad een beetje vreemd. Maar nee, alle zekeringen zitten goed.
Citaat:
* Zou je de stekker op het ABS eens goed willen controleren en een keer los en vast doen (schuifvergrendeling goed door klikken)?

Die stekker heb ik tijdens en na de reparatie niet los gehad, heb hem nu wél los en weer goed vast gemaakt.
Citaat:
* Komt er nog steeds de melding startblokkering defect als je de auto op contact zet?

Ja, maar, doordat de auto nu ook in economy mode staat komt de melding niet meer op het schermpje te staan. Daar staat enkel nog bij contact+ enige seconden de melding betreffende economy mode. Voordat ik de piep hoor die hoort bij de melding autodiefstalbeveiliging gaat het schermpje uit. Maar de piep blijft luid en duidelijk.

Citaat:
* Brandt het motorlampje op contact?

Ja, die brandt gewoon.

Citaat:
* Is het mogelijk dat je ergens een stekker hebt vergeten of verwisseld tijdens de reparatie?

Vergeten heb ik er geen 1. Ik heb wel twijfels aangaande de 3 stekkertjes die op de 3 sensors(?) zitten die bij de rembekrachtiger zitten, die 3 potjes waar slangetjes vandaan lopen. Een blauwe, een grijze en een zwarte stekker. Ben ook niet helemaal zeker of al die slangetjes op de juiste plaatsen zitten aangesloten. Zie foto:
Bijlage:
Stekkertjes.jpeg


Citaat:
Qua diagnose zou ik nu zelf als eerste de voedingen, massa's en CAN-bus van de motorregeleenheid willen meten om een goede conclusie te trekken, echter denk ik dat dit voor jou wat lastig gaat worden.

Waarom denk je dat dit lastig gaat worden, vanwege mijn rudimentaire multimeter, of is het sowieso een lastig karweitje? Ik kan een betere meter aanschaffen, en het ook gewoon allemaal eens proberen te meten, stapje voor stapje.

P.D.: Mijn hartelijke dank dat je de tijd en moeite neemt mij te helpen. :smt038


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


17 jan 2022 14:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Excuses ben momenteel vrij druk :D

Heb je al een elektrisch schema van het motormanagement?

Aan de hand daarvan kan je in ieder geval al de voedingen controleren.
Ook de massa aansluitingen.
Beide meet je tov de accu min.
Voeding is dan >12V massa 0V.

Alles met aangesloten stekkers en contact ingeschakeld.

Dan heb je eigenlijk wel een betere multimeter nodig. Die minstens op één cijfer achter de komma de spanning aan geeft.

Basis controle can bus zou je zelfs daarmee kunnen doen. Can hi tov massa iets meer dan 2,5 V.
Can lo tov massa iets minder dan 2,5 V.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


19 jan 2022 21:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft, kan ik zaterdag het betreffende schema van jouw C5 opzoeken en je dat sturen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 jan 2022 21:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 471
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360.090
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
OK, ik heb een preciezere meter besteld, morgen binnen. Als alles goed gaat krijg ik zaterdag van JW het schema. Dan ga ik van het weekend eens proberen of die metingen willen lukken.


20 jan 2022 10:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
De nodige schema's zijn naar je verzonden.

We zijn benieuwd.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


22 jan 2022 14:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 471
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360.090
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Hoi JW,

Hartelijk dank voor alle schema´s en docs. :smt023

Tussen al de docs die ik van je gehad heb zit net het schema van het motormanagment er niet bij, als ik me niet vergis. Ik vind er eentje die mogelijk de juiste zou zijn, ware het niet dat dat schema voor een C5 (X7) met FAP is. Ik heb je dat schema gemaild zodat je even kunt checken. Ik ga er van uit dat als ik gelijk blijk te hebben dit schema niet gelijk is aan dat van mijn motorsturing.

Kan best zijn dat ik me vergis hoor, ik snap eerlijk gezegd vrij weinig van ingewikkelde schema´s, helaas.

Hartelijke groet.


22 jan 2022 14:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Hij zat er wel bij, onder de naam SCHEMA INSPUITING DW10ATED ;)

We zijn benieuwd wat daar verder uitkomt, hopelijk leest BJG ook mee en kan hij je verder op weg helpen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


22 jan 2022 17:23
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 471
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360.090
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Ik heb het gezien, neem me niet kwalijk dat ik even aan je getwijfeld heb, JW. Vond het eerlijk gezegd al een beetje vreemd dat jij je vergist zou hebben. Maar ik zag even door de bomen het bos niet meer.

Schema ziet er heel interessant uit, lijkt me prachtig om het ook allemaal gewoon te begrijpen, al die symbolen e.d., maar ik raak eerlijk gezegd een beetje de weg kwijt zeg maar.

Ik heb mijn nieuwe multimetertje binnen, deze werkt wel achter de komma, en ook een paar naaldstekkertjes er bij gekocht, dus ik zit klaar om te beginnen met checken e.d.

Heb plaatjes gemaakt van de pdf:
Bijlage:
Schema Insouiting DW10ATED_Página_1.jpg

Bijlage:
Schema Insouiting DW10ATED_Página_2.jpg

Bijlage:
Schema Insouiting DW10ATED_Página_3.jpg


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


22 jan 2022 18:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 471
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360.090
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Citaat:
Excuses ben momenteel vrij druk :D

Heb je al een elektrisch schema van het motormanagement?

Aan de hand daarvan kan je in ieder geval al de voedingen controleren.
Ook de massa aansluitingen.
Beide meet je tov de accu min.
Voeding is dan >12V massa 0V.

Alles met aangesloten stekkers en contact ingeschakeld.

Dan heb je eigenlijk wel een betere multimeter nodig. Die minstens op één cijfer achter de komma de spanning aan geeft.

Basis controle can bus zou je zelfs daarmee kunnen doen. Can hi tov massa iets meer dan 2,5 V.
Can lo tov massa iets minder dan 2,5 V.

Zoals BJG aangeeft is hij momenteel erg druk bezet. Desondanks heb ik ook van hem nog een schema gehad van mijn ecu waarvoor bij deze nogmaals mijn dank.

Ik heb zojuist geprobeerd de voedingen en massa van de ecu te meten. Echter, BJG geeft aan dat deze metingen met aangesloten stekkers dienen te geschieden. En dat is mijns inziens onmogelijk, door de vorm van de stekkers. Ik heb wel een paar hele dunne en flexibele punten voor de stekkers van de multimeter om in de stekker te kunnen meten. Maar die punten krijg ik met geen mogelijkheid in de stekker gefrummeld bij de draden die gemeten dienen te worden. Ook is het erg lastig om te zien welke draden precies naar welke punten op de stekkers gaan.

Iemand nog een suggestie om deze metingen tóch te kunnen doen?


26 jan 2022 16:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 18:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
misschien aan de hand van de documentatie controleren of echt alle connectoren op de juiste plaats zitten.
Groet,
Kees.


26 jan 2022 16:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 201 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.