Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Goed zeg!
|
10 apr 2021 20:36 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Bedankt voor de complimenten, ik had nooit verwacht zo ver te komen
|
10 apr 2021 23:27 |
|
|
citrohanc5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 22 jul 2019 15:53 Berichten: 134 Woonplaats: Zaltbommel
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
ja daarom respect. Uit de foto's van wat je hebt gedaan Sohail is wel duidelijk dat je dit niet even kunt doen. Bij de eerste autocomputers (bij mij veer ecu XM) dacht je aanvankelijk oh moeilijk, hier begrijp ik niets van, tot je een schema van een knipperkastje ziet en dat dan even in elkaar soldeert. Maar dit gaat wel even drie vier vijf tien nivo's verder qua soft en hardware. Mooi om te zien hoe dat Bosch printplaatje ingeklemd in die trespa houder op de contacten drukt. Ga je nu verder op zoek naar wat mogelijk is met het remappen van ecu's? Ik houd me aanbevolen voor een remap van CC ecu zodat de snelheid niet met een moordgang en kick down wordt opgepikt na afremmen....
|
11 apr 2021 17:43 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Ik meende dat daar in de bsi wat parameters voor zijn in te stellen?
|
12 apr 2021 09:57 |
|
|
jjbstolk
C5club Bikkel
Geregistreerd: 11 jul 2015 23:03 Berichten: 492 Woonplaats: Musselkanaal
Auto: Break Ph2 Ligne Business
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11103
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 170000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Gaaf project!
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16v 2007 Citroen Xantia 3.0 v6 1999 Citroen C3 Origins 2020
Auto historie: Citroen Visa Leader 1.1 RE 1986 Citroen C4 Grand Picasso 1.6VTI Citroen C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3 Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3 Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3 Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
|
12 apr 2021 10:54 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Een update: Het heftige stotteren was al opgelost met het vervangen van de ECU, het matige stotteren is gebleven, na het resetten van de inleerwaarden, is het een dag of 2 minder vaak in aantal.
Afgelopen weekend de magneetring en distributie vervangen. Het stotteren is nu helemaal verdwenen, er zit een beschadiging op de oude ring, nauwelijks te voelen. De magneetring zit erop geperst, de dealer heeft deze losgehaald om de keerring, magneetring en distributie te vervangen in 2018. Het stotteren is kort daarna opgetreden, iedere keer werd de sensor vervangen door de dealer en was het een tijdje weg, afgelopen zomer heb ik de sensor voor het eerst vervangen en was het tot begin dit jaar weg, daarna hielp dit foefje niet meer.
Waarom de dealer de magneetring toen vervangen heeft is onduidelijk, er waren toen geen stotter problemen, alleen olielekkage.
|
18 apr 2021 22:57 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Welke magneetring hebben we het nu over?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 apr 2021 08:21 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Deze magneetring, krukasriemwiel en de magneetring is één geheel, met demping ertussen. Er zitten 58 magneet elementjes in, hiermee word de versnelling van de krukas gemeten en de inspuiting per cilinder gecorrigeerd. Op één plek is de ruimte iets groter (2 elementen), dat is BDP en meting toerental. Toerental i.c.m. snelheid uit de ABS sensoren, gebruikt de ECU om te bepalen in welke versnelling je rijd.
|
19 apr 2021 13:08 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2463
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Dat is die waar je de blokkeerpen doorheen steekt. Vind dat een akelig fragiel ding.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
29 apr 2021 08:42 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Ziet er inderdaad fragiel uit, de ring met gaatjes is sterk genoeg om met een poelietrekker het riemwiel van de krukas los te trekken. Nadeel is dat er grote kans op beschadigen van het magnetisch gedeelte is, in geval van demontage kun je een nieuwe incalculeren.
Ik snap niet waarom ze voor een perspassing hebben gekozen, een spie houd het riemwiel op zijn plek, het geheel word opgesloten door de krukaspoelie, en deze zit niet geperst.
|
01 mei 2021 01:31 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4506 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Vandaag de ECU gekloond van een C5-1 2.0-16V, EW10 motor met Magneti Marelli 6LP1xx ECU, i.v.m. soms op 3 pitten draaien, vergelijkbaar met het probleem in dit topic. Dit keer niet met een BDM100, omdat ik niet kon uitvogelen welke adapter er nodig is, gelukkig lag er een nieuwe KTAG te wachten om in gebruik genomen te worden. KTAG software viel mee, na enige trial en error met de donor ECU was het duidelijk welke pinnen en draden te gebruiken. De C5 met EW10 motor zit niet in het programma, de C4 wel, echter om vreemde reden werkte dat niet, met een Peugeot 607 EW10 lukte het wel. In tegenstelling tot de EDC16 ECU van de 1.6HDI, zit hier alles in 1 bestand (maps), i.p.v. software, configuratie en startblokkering (EEPROM). Dit is de boot pin, het vinden hiervan was even een uitdaging, omdat het plaatje in de software iets anders is. De software geeft aan hier een draadje op te solderen, helaas kwam het draadje los tijdens het lezen, echter was het back-uppen succesvol. Wat blijkt, de boot pin heeft alleen tijdens een lees/schrijf actie, heel even contact nodig, daarna kun je het loslaten.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
25 jul 2021 00:43 |
|
|
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 13:11 Berichten: 119
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
C5HDI110 schreef: willy4 schreef: is dat zoveel werk?. Valt reuze mee, ook de kosten voor de hardware vallen mee, handig met computers en basiskennis van elektronica is wel nodig. De standaard zaken als ECU klonen en startblokkering uitschakelen is vrij simpel, net als de illegale/niet ethische zaken als EGR en DPF uitschakelen, dat is een kwestie van uitlezen, in een ander programma openen en vinkjes aan/uit zetten. Echt remappen is een ander verhaal, dat word een stuk lastiger en is specialisme, dat een chiptuner daar veel geld voor vraagt is begrijpelijk. Voor iemand die handig is en zich er in verdiept, kan er leuk mee experimenteren, ik zal eens wat screenshots maken en posten. T kost wat avondjes maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan Ik heb eenzelfde bdm100 setup met support, maar eenmaal in bezig van een volle backup kan je met een mpps v18 of hoger in de auto zelf flashen wat een boel gepiel scheelt
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Spam
|
07 sep 2021 19:47 |
|
|
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 13:11 Berichten: 119
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Setup:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Spam
|
07 sep 2021 19:53 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
Poeh respect!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
08 sep 2021 23:50 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: ECU Klonen
C5HDI110 schreef: Nosmo King schreef: Dus je hebt uiteindelijk een backup gemaakt van ecu data van je eigen C5 en deze ge-upload naar een ECU van de sloop en daarna die sloop ECU in je C5 gezet?
Je C5 was daarna zonder foutmeldingen te starten met die sloop ECU geinstalleerd. Niet van de ECU uit mijn C5, maar die uit de 1.6HDI break van een maatje. Zijn ECU uitgelezen, bestanden opgeslagen en ingeladen in een ECU uit een C5 sloper, start prima zonder foutmeldingen en alles werkt. De P0606 en heftig schokken is nu verdwenen. Als iemand hulp nodig heeft met een dergelijk klusje, klop gerust aan, kost je hooguit een ritje naar 010 en wat gevulde koeken Volgens mij ben ik de volgende! Wanneer kan ik terecht?
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
09 sep 2021 09:53 |
|
|
|