Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Hulp bij storingsdiagnose 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Hulp bij storingsdiagnose
Ik ben helaas gisteren stil komen te staan met mijn C5 2.2hdi phase 2.

Onder het rijden viel hij ineens uit geprobeerd to resetten door de accupool eraf te halen, mocht niet baten.
Dus sleepdienst gebelt, deze heeft de auto uit de eco modus gehaald en ja wat denk je start weer zonder problemen.
Maar naar even stationair draaien en wat gas geven weer zelfde probleem.

Uitgelezen en daar komen de volgende storingen uit.
P2141 egr-gasklepregelcircuit laag
P2122 gasklep pedaal positie sensor circuit laag
P0245 turbo wastegate solenoïde laag
P2009 inlaatspruitstuk dunner-regelaar circuit laag cilinder 1
P2144 uitlaatgas recirculatie regelcircuit laag
P3006

En p0402 hercirculatie uitlaatgas teveel stroom gedetecteerd.

Ik verdenk de vacuüm systeem.
Kan iemand me hier een goede tip geven waar ik moet beginnen met zoeken, want de Berger heeft de fouten gewist en nu krijg ik de fout niet meer terug en vertrouw het niet om zonder wat te doen zondag de 700 km naar münchen te rijden.


21 jun 2019 16:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
zijn nu alle fouten weg.


21 jun 2019 16:36
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Ik heb nu alleen de p0400 terug, en loopt als een zonnetje.


21 jun 2019 16:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Hulp bij storingsdiagnose
is de EGR klep vacuum gestuurd.


21 jun 2019 19:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Het uitvallen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem met het 5V circuit, gezien de foutcodes.

Dat kan veroorzaakt worden door een 12V voedingsprobleem vanuit de BSM gezien de foutcode op de wastegate bediening.

Het kan ook een sluiting op de 5V zijn, veroorzaakt door een van de sensoren, waarna de motor afslaat, en het signaal voor inschakelen van een 12 V voedingsrelais vanuit de BSM weg valt, waarna de voeding dus ook, en de foutcode op de bediening waste gate ontstaat.

De 0400 EGR moet je in een andere hoek zoeken.
Controleer even of de EGR wel dicht staat met losgenomen vacuumslang, en of deze voldoende gangbaar is. Dit kun je doen adhv de luchtmassameter. Maar behoeft wel enige kennis.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


22 jun 2019 00:02
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Bedankt voor de hulp.

Vacuüm systeem in in orde, egr klep mag wel een nieuw op iig dit zit vast.

Verder heb ik alle steker verbindingen los gehad en ingespoten met contact spray en de massa punten schoongemaakt.

Cross nu al weer een dag rond zonder enige problemen, maar het blijft toch in mijn achterhoofd hangen dat ik niet de oorzaak heb kunnen achterhalen.


22 jun 2019 20:18
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Zou de bsm vervangen een goed idee zijn?


24 jun 2019 13:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
als de EGR klep open staat als deze vast zit , kun je wel een probleem hebben.


24 jun 2019 14:33
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Die is al bestelt, maar ik weet niet of dat het enigste is.


24 jun 2019 18:51
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Gezien de post van BJG gok ik van niet.


24 jun 2019 19:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
ik heb al is een motor gehad die stil gevallen was , omdat de EGR klep open stond.


24 jun 2019 19:49
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Hallo Samen,

ik ben de afgelopen 2 weken in roemenie geweest voor mijn bruiloft en natuurlijk op het meest ungunstigste moment (vrijdag namiddag onderweg naar het vliegveld om gasten op te halen) gebeurt me dus precies het zelfde weer. auto aan de kant geduwd met behulp van wat omstanders (was in het drukke centrum van de stad) maar probleem voor maandag.

een goeie vriend van me is ook c5 gek maar dan uit Bratislava, maandag met z'n 2e aan het storigzoeken gegaan. met behulp van forum + wat belletjes naar hun guru de uiteindelijk oorzaak gevonden BSM stuk. tijdelijke oplossing bedacht, brandstoppomp direkt aan de 12v hangen door middel van een sigaretten aansteker. heb de hele 1400 Km terug kunnen rijden zonder problemen.

nu heb ik een vraag, als ik een nieuwe bsm bestel bij de dealer moet deze dan nog aangeleerd worden voor mijn specfieke auto of is het plug and play?

alvast bedankt voor de moeite.


26 aug 2019 12:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Een bsm is plug & play.


26 aug 2019 12:35
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
dankjewel voor de snelle reactie


26 aug 2019 12:57
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp bij storingsdiagnose
Heb gisteren de nieuwe bsm gemonteerd, maar de auto wil nogsteeds niet starten. De brandstof pomp schakelt nu wel in als ik de sleutel omdraai maar de starter wil niet rond. Hebben jullie enig idee waar ik dat zou moeten zoeken?

Alvast bedankt voor de hulp.


07 sep 2019 12:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.