Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=20885 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Lieuwke [ 07 apr 2019 21:57 ] |
Berichttitel: | Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
Na enig lees- en zoekwerk kom ik tot de conclusie dat de zekeringkast in de C5 BSM genoemd wordt. Ben ik juist? Ook heb ik hier op het forum gelezen dat iemand op de Roze dikke kabel een aftakking heeft gemaakt om een geschakelde + te verkrijgen. Ik vraag mij dan echter het volgende af: Als de Roze kabel naar de BSM geschakeld is, dan zullen er toch ook wel zekeringen zijn die enkel bij ingeschakeld contact onder spanning staan? Klopt mijn gedachtegang hier? In dat geval is de bonusvraag uiteraard: welke zekering(en) in de motorruimte staan enkel bij ingeschakeld contact onder spanning? (mocht de vraag en het antwoord reeds ergens in een topic staan, mijn excuses. Er is onnoemelijk veel info hier te vinden ![]() Alvast bedankt! |
Auteur: | paul mes [ 07 apr 2019 22:04 ] |
Berichttitel: | Re: Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
Ik kan daarop eigenlijk maar zeggen, zie schema bsm, dan weet je het, in de bsm is niet te prutsen, dat ding kost 250€ en hangt ook aan CAN/VAN-bus, en is afgegoten met een rubberachtig goedje. Kan alleen maar zeggen trek geen extra vermogen door een bsm-contact, gebruik het hooguit om een relais aan te sturen. |
Auteur: | willy4 [ 07 apr 2019 22:20 ] |
Berichttitel: | Re: Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
@Lieuwke ; bedoel je daar een D+ mee? |
Auteur: | Lieuwke [ 07 apr 2019 22:44 ] |
Berichttitel: | Re: Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
@Paul: Hallo Paul, kan ik het schema van de BSM voor Ph2 makkelijk vinden? Sowieso wil ik bedrading niet zwaarder gaan belasten dan waar het voor bedoeld is, dus een relais is inderdaad wel de bedoeling. Ook wil ik niet in bestaande bedrading gaan rommelen, vandaar mijn vraag of er via de zekeringen een aftakking gemaakt kan worden. Ik ben zwaar allergisch voor scotchblokjes en kroonsteentjes in automotive toepassingen. Hooguit een soldering fatsoenlijk met krimpkous en fixatie afgewerkt als het echt niet anders kan. Maar vanuit een zekeringbox is meestal wel relatief netjes en veilig te werken met een fuse-tap is mijn ervaring. @Willy: Hallo Willy, D+ zou volstaan in dit geval. Beiden overigens bedankt voor de snelle respons. ![]() |
Auteur: | willy4 [ 07 apr 2019 22:49 ] |
Berichttitel: | Re: Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
ik zal morgen zien op mijn auto , ik heb ook een D+ gebruikt. |
Auteur: | Lieuwke [ 07 apr 2019 23:20 ] |
Berichttitel: | Re: Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
Top! Alvast bedankt voor de genomen moeite! |
Auteur: | willy4 [ 08 apr 2019 09:13 ] |
Berichttitel: | Re: Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
op de BSM zit een grijze stekker daar de blauwe draad van. |
Auteur: | Lieuwke [ 08 apr 2019 19:56 ] |
Berichttitel: | Re: Contactslot geschakelde + in motorruimte (Phase II) |
Ok. Bedankt. Zal komende week eens kijken. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |