Auteur |
Bericht |
rayadam
C5club Fan
Geregistreerd: 06 dec 2016 10:46 Berichten: 56
Auto: citroen c5 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Accumeter
Goedendag,
Het viel mij op tijdens mijn vakantie dat de accumeter doorslaat over het midden heen, het is wisselend. De ene dag staat hij in het midden, maar meer en deels door het midden heen.
Nu vraag ik mij af wat dit kan zijn.
ter info: Ik heb sinds kort de autoradio laten vervangen voor een Pioneer, de orginele autoradio is er uit en heb in de sigarettenaansteker een usb connector laten inbouwen voor twee USB stekkers. (trouwens die vloog er ook uit met een stank, lampje doet het nog maar de connectoren laden niets meer op)
|
18 aug 2017 11:24 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: ACCUMETER
Klinkt alsof tijdens het installeren van de laders iets niet helemaal lekker is gegaan. Zeker aangezien je aangeeft dat ze niet doen laden! Ik zou die hele handel eruit gooien en die iemand met verstand van zaken laten nakijken/inbouwen.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
19 aug 2017 12:40 |
|
 |
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: ACCUMETER
Als die USB lader een plug in de aansteker-aansluiting is, dan heeft deze maar een beperkt vermogen bij het gebruik van twee apparaten. Dat is te lezen bij o.a. dit exemplaar.
_________________ Groet, Jan  20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
20 aug 2017 08:27 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Accumeter
De accuspanning kan varieren, dat hoeft opzichzelf niets ernstigs te zijn. Wanneer de accu in slechte staat is vervult hij zijn bufferfunctie minder goed en krijg je meer variaties, dit zou een oorzaak kunnen zijn, maar niet noodzakelijkerwijs.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 aug 2017 11:12 |
|
 |
grun
V.I.P.
Geregistreerd: 07 maart 2017 07:14 Berichten: 69 Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Accumeter
De voltmeter van mijn dame staat altijd keurig in het midden, daar ligt het niet aan. Maar voor de rest heb ik ook een nogal moeizame relatie met de sigarettenaansteker, op de een of andere manier krijg ik die niet aan de praat. Ik wil hem gebruiken voor twee toepassingen: een aansluitpunt voor de laadkabel van een dashcam, en als aansluitpunt voor de laadkabel van een smartphone met navigatie software.
Als sigarettenaansteker doet hij het prima. Je drukt het ding in, en 20 seconden later popt hij roodgloeiend omhoog. Dat lijkt me zoals bedoeld.
Beide laadkabels echter maken geen contact, het is net alsof de stekkers korter zijn dan de diepte van de schacht van de aansteker. Bovenaan beide stekkers zit een verdikking waardoor ze er ook niet dieper in geduwd kunnen worden. Dat zou verklaren waarom ze het niet doen, dan maken ze gewoon geen contact. Beide kabels werken wel in de specifieke 12V aansluiting tussen de voorstoelen, maar eigenlijk is dat bedoeld als aansluitpunt voor de passagiers achterin. Die aansluiting lijkt ook wat minder diep.
Ik heb nu een driepolige 12V-splitter aangeschaft via ebay, met een stekker zonder verdikking bovenaan. Ik kan de stekker er nu net zover in de schacht duwen als nodig, maar desondanks doet hij het nog steeds niet. Waarom, geen idee. Geprobeerd met en zonder sleutel in het contactslot op de accessoirestand. Dat zijn gewoon van die dingen die me irriteren, op zich werkt het prima zolang de aansluiting tussen de voorstoelen gebruikt wordt.
|
20 aug 2017 13:25 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Accumeter
Als je dat sigarettengeval toch niet gebruikt vervangen door zoéén als voor de achterpassagiers die specifiek voor 12v is bedoeld 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
20 aug 2017 13:37 |
|
 |
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Accumeter
Deze van Tomtom werkt bij mij prima in het aansteker-contact vooraan. 
_________________ Groet, Jan  20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
20 aug 2017 13:40 |
|
 |
rayadam
C5club Fan
Geregistreerd: 06 dec 2016 10:46 Berichten: 56
Auto: citroen c5 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Accumeter
hierbij de foto van de meter van hedenochtend. Ondertussen is er een nieuwe USB lader ingegaan (die was kapot)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
23 aug 2017 11:35 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Accumeter
Draaide de motor of was alleen het contact aan?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 aug 2017 00:21 |
|
 |
rayadam
C5club Fan
Geregistreerd: 06 dec 2016 10:46 Berichten: 56
Auto: citroen c5 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Accumeter
Lopende motor
|
24 aug 2017 09:23 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Accumeter
Dan is de laadspanning aan de hoge kant, hoeft niet heel erg te zijn, maar varieert de meter erg veel check dan als eerste eens met een goede tester de accu.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
25 aug 2017 23:52 |
|
 |
|