Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Lieven
|
 Voedingskabel versterker
In dit forum ben ik al een aantal vragen tegen gekomen over het aanleggen van een stroomkabel voor een versterker vanaf de Accu naar achteren. Ik heb geen 1 topic kunnen vinden waarin een manier beschreven wordt waarbij dit naar mijn zin gebeurd (boren met kans op waterschade ed.), dus ben zelf aan het zoeken geweest en heb de oplossing gevonden. Als je (aan de rechterzijde) het handschoenen loshaalt, zie je rechts boven een slangetje naar binnen komen, door een ruber, voor de achterruitsproeier. Een klein stukje daar rechts van zit een ring ter grote van een ouwe rijksdaalder ingestanst in de isolatie. Als je deze er uit pulkt, en ook de achterliggende isolatie (ook uitgestandst) kom je een rubbertje tegen, welke je gemakkelijk naar buiten duwt waarna hij bij je voorwiel op de grond valt. Dit rubber is groot genoeg om een gat of gaatje doorheen te prikken en een stroomkabel van 12mm doorheen te trekken, wat groot zat is voor de gemiddelde liefhebber (80Ampere) maar groter kan er ook doorheen met een ander doorvoerrubbertje, gat is geloof ik 16mm. Vervolgens moet de kabel door een soort tussenschot, hierbij moet helaas geboord worden, maar je kan alletwee de kanten goed zien waardoor dit geen enkel probleem is en het is maar een heel dun laagje blik. Gebruik wel een doorvoerrubbertje, deze is tekoop bij de gemiddelde autospeciaalzaak (bv Korver, 0,41 euro incl .BTW) en mag best wat groter zijn als de kabel zelf, als de kabel maar niet doorslijt op de scherpe randen. De min-pool heb ik aangesloten op een van de bouten van de achterbank-rugleuning-scharnieren Ik hoop dat enke sound-liefhebbers hiermee over de streep getrokken worden voor het aansluiten van een versterker.
Mijn auto is een Citroen C5 Exlusive Berline uit 2002 JBL soundpakket, radio is vervangen door een Sony CDX500
|
01 nov 2007 15:39 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Voedingskabel versterker
Hallo,
In het motor compartiment zit rechts onder achter je remdruk verdeler en bekrachtiger (Dat ronde zwarte ding tegen het voorschot) een rubberen dop. Deze is groot genoeg om er een flinke kabel door heen te stoppen en ook af te dichten.
Zelf heb ik de kabel daana door het middenconsole gelegd onder de bekleding zo onder de achterbank. Geen storingen of andere gekke dingen.
180W RMS per portier, dit met een pioneer radio en versterker!!
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het nog wel!
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
11 jul 2008 16:04 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|