Auteur |
Bericht |
Cees
C5club Newbie
Geregistreerd: 05 jul 2007 21:41 Berichten: 7
Auto: C5 2.0 16v automaat
Brandstof: Hybride
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 chip tuning
Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens de Website van Ziptuning (na enig zoeken en vragen kan dit ook voor een C5 16V 2.0 automaat), levert dit naast enige kW vermogen ook een lager benzine verbruik op.
Cees
|
28 okt 2007 22:06 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: chip tuning
Ahum... Ik heb het ook laten proberen, maarre.... was blij dat het niet lukte. 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 okt 2007 10:48 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: chip tuning
Harm, Dit is een benzinemotor 
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
29 okt 2007 11:18 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: chip tuning
Weet ik, maar wel die club... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 okt 2007 11:19 |
|
 |
Co
|
 Re: chip tuning
Mijn ervaring is, dat afname van het brandstofverbruik nihil is. Let wel, dit was bij een geblazen motor. Ook ik heb na aanschaf even overwogen om mijn atmosiferische 2.0 schicht te laten chippen. Ben daar vanaf gestapt omdat ik de kosten (EUR. 450,--) niet op vond wegen tegen de geringe toename van vermogen en koppel (+5 pk en +8 Nm). Uit diverse hoeken hoor ik dat het geringere benzineverbruik puur theoretisch is en dat dat in de praktijk niet wordt gehaald. (Je wilt niet voor niets meer vermogen....)
|
31 okt 2007 13:42 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: chip tuning
Mijn Scenic ging met een toename van ca. 30% in maximumvermogen een procent of 10 meer verbruiken, terwijl de rijstijl niet wezenlijk veranderde (van digitaal naar digitaal)... Wel kostte het me elke 30.000 kilometer een nieuwe koppeling 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
31 okt 2007 13:46 |
|
 |
Lieven
|
 Re: chip tuning
Bij Bullpower doen ze ook de 2.0 benzine, heb je wat vergelijkingsmateriaal
|
01 nov 2007 15:54 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: chip tuning
Ik heb mijn 20l HPI ooit laten chippen. Was wel duidelijk te merken dat de wagen wat zuiniger liep, iets beter trok maar ook wat meer bromde, zeker bij lage toerentallen.
Zorgelijker vond ik dat ik ook (kleine) roetwolkjes zag bij gasgeven. Nu roet een HPI altijd al, maar vond het erger geworden. Toen de EGR kapot ging had ik het gevoel dat het er wel eens iets mee te maken kon hebben en heb ik de garage gevraagd de originele SW weer te laden.
Oh ja, de instructie was dat je superplus moest gaan tanken. Dat was ook een reden om het maar niet meer te willen. Die brandstof is procentueel duurder dan je evt winst qua verbruik. Een atmosfersche motor chippen is dus feitelijk hem voor een hoger octaangetal geschikt maken. Nu kun je met een HPI sowieso beter superplus tanken (optimaal is Vpower) , maar een gewone 2l is dat een beetje overkill
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
02 nov 2007 12:40 |
|
 |
Co
|
 Re: chip tuning
exroosje schreef: Nu kun je met een HPI sowieso beter superplus tanken (optimaal is Vpower) , maar een gewone 2l is dat een beetje overkill Mijn ervaring is anders. Ik tank dus geen gewone 95 meer. 98 of V-power (gelijkend) laat m'n gewone 2.0 toch net effe lekkerder draaien. Een gunstiger brandstofverbruik is bij mij niet merkbaar.
|
10 nov 2007 10:19 |
|
 |
|