Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=18081
Pagina 1 van 3

Auteur:  My_First_C5 [ 16 sep 2016 20:54 ]
Berichttitel:  Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Dag :citrofiel

Mijn C5 staat al een paar dagen aan de grond genageld in de garage.
Op dit moment omdat de brandstofpomp niet de juiste spanning (3V gemeten) krijgt en niet werkt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Welke tips kan ik geven om e.e.a. na te gaan? Als ik naar de naastgelegen Citroen dealer ga, kan ik m'n portemonee trekken, maar met lexia uitlezen, kan toch wellicht hier noodzakelijk zijn??

Iets in de BSM, zoals in dit draadje??

beetje ten einde raad, afgelopen jaar al zoveel onkosten gehad en zeker niet alleen aan de auto...
hoeveel moeten ze gaan zoeken??





Ter achtergrond info
Het begon na een grote beurt dat de bekende storing emissie uitlaatgassen opduikte, weet niet of die beurt daar iets mee van doen heeft, het is me wel eens eerder opgevallen. Omdat deze storing niet voor het eerste was én niet elk keer ontstond na starten, gehoopt dat het zou ophouden. Dat gebeurde niet. Naar garage (geen Citr. dealer) en uitgelezen, gaf aan storing op primaire en secundaire circuit van bobine. Storing gereset, is daarna ong. 1 week weggebleven. Geen verschil in vermogen of andere problemen bemerkt.

Afgelopen week starte auto niet meer. WW geweest, las zelfde storing als eerst, hun conclusie bobine stuk. Weggesleept en andere dag bij garage starte de auto ineens wel, maar liep op 3 pitten. Zij hebben de bobine daarom vervangen, waarna alles goed liep.
's avonds bij ophalen starte de auto echter weer niet. Daarom laten staan, volgende dag getest, auto deed het niet. Ze hoorde de brandstofpomp ook niet aanslaan. Eerst conclusie brandstofpomp misschien kapot. Getest met een andere pomp, maar die deed het ook niet. Bij meten van spanning bij aansluiting naar pomp werd een te lage spanning gemeten. Maar ja waardoor kan dit??



Auteur:  Xander [ 16 sep 2016 21:04 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Is de massa in orde? Accu misschien zwak? Of bloemkolen of de accu?

Auteur:  edwin48 [ 16 sep 2016 22:51 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

is het de brandstofpomp in het motorcompartiment of de brandstofopvoerpomp in de tank?
indien het de laatste is heb ik wel een vermoeden

Auteur:  My_First_C5 [ 16 sep 2016 23:57 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Dank Xander en Edwin!

De massa zal ik eens vragen bij ze of ze die willen checken.

Het gaat om de pomp in de accu.
Interessant gegeven is dat deze pomp vorig jaar juni vernieuwd is, nadat de vorige pomp écht stuk was.

Auteur:  JW-C5 [ 17 sep 2016 00:26 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

edwin48 schreef:
is het de brandstofpomp in het motorcompartiment of de brandstofopvoerpomp in de tank?
indien het de laatste is heb ik wel een vermoeden


In zijn profiel lees ik:
Citaat:
Break 2.0I 16V

Dan kan het maar om één pomp gaan, toch?

Groet,
JW

Auteur:  My_First_C5 [ 17 sep 2016 00:30 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Is er idd nog een andere pomp?
hoe dan ook ben ik wel benieuwd naar het vermoeden ;)

Auteur:  akooiman [ 17 sep 2016 01:11 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Volgens mij hebben alle 2.0 C5's de brandstof pomp onder de achterbank in de tank zitten.....
Al is een 2004 fase 2 op het randje van duidelijk... een VIN nr kan echt uitsluitsel geven.

Onder de rechterachterbank zit een grote zwarte dop.
Neem die een weg en luister dan goed naar de pomp die daar recht onder zit terwijl een ander persoon het contact aan en uit zet.......starten is niet nodig.

Als je iets hoort is de spanning ok en de pomp ook....geen geluid, dan is de pomp of de aansturing defect.....gezien de leeftijd, denk ik de pomp.....

Auteur:  My_First_C5 [ 17 sep 2016 02:01 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

De brandstofpomp zit onder de achterbank.
Deze is al eens stuk geweest, een jaar geleden om precies te zijn.

Je hoort deze pomp inderdaad aangaan als je het contact omdraait.

Probleem is echter nu dat het voltage op de pomp te laag is...


@edwin Enig idee?

Auteur:  willy4 [ 17 sep 2016 09:17 ]
Berichttitel:  Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

lees ik het nu verkeerd :smt017
de pomp draait en toch is de spanning te laag , zo is het toch? of lees ik het verkeerd?

Auteur:  My_First_C5 [ 17 sep 2016 10:15 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Dag Willy,
het is allemaal wat verwarrend inderdaad... :shock:
De pomp doet het NIET, gemeten voltage is te laag.

Auteur:  willy4 [ 17 sep 2016 10:25 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Je hoort deze pomp inderdaad aangaan als je het contact omdraait.


als ik dit lees draait ze dan toch ?
hier klopt toch iets niet

Auteur:  My_First_C5 [ 17 sep 2016 10:28 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

even teruglezen wat ik dan zei...het was mijn reactie op Adrie dat je inderdaad de brandstofpomp hoort zoemen als je het contact omdraait...maar dat is in de normale situatie. Nu gebeurt er dus niets...

Auteur:  willy4 [ 17 sep 2016 10:32 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

dan zit het waarschijnlijk in de BSM , je moet eerst de stekkers nazien op de BSM en de pomp dat die nog in orde zijn

Auteur:  My_First_C5 [ 17 sep 2016 10:51 ]
Berichttitel:  Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

De BSM dus idd... zal het navragen vanmiddag of ze die hebben nagekeken.
Daarbij kijken naar de stekkers, en ook naar bijbehorende zekering lijkt me? Of zeg ik iets doms nu? :)

Auteur:  akooiman [ 17 sep 2016 11:01 ]
Berichttitel:  Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage

Even nakijken in je boekje welke zekering het precies is in de BSM.
Zo uit mijn hoofd nr2......
Als je die meet zou daar 12 tot 13 volt op moeten staan.

Als je de pomp wilt testen, kun je ook rechtstreeks vanaf de accu (+ ) een draad houden op deze zekering. De pomp wordt dan direct gevoed. Zo trek ik ook altijd de tank leeg van een donor auto.

Als het dan wel werkt is idd de BSM de hoofdverdachte....

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/