Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Parrot MI9200 carkit inbouwen 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 02 jan 2014 20:13
Berichten: 14
Auto: 1
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
@Johan,

Klopt in 10 jaar tijd is er veel veranderd, maar het principe blijft hetzelfde "opladen". Zelf heb ik een Sony BT autoradio in mijn Xantia gehad. Handig en mooie radio. Maar de ervaringen met het BT gedeelte waren voor mij onder de maat. Nu had ik er geen losse microfoon op aangesloten. Dit schijnt de spraak een stuk te verbeteren. Maar persoonlijk zweer ik bij mijn Parrot MI9200. Zeker omdat je er de originele radio voor kunt laten zitten en aansluitingen voor SD en USB bij hebt.
Mijn ervaring is wel dat je hem eens per 1/2 jaar een keer moet updaten. Maar dit gaat met een bestandje van internet via USB.

Groet Paul.


20 jan 2014 07:04
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2012 16:33
Berichten: 7
Auto: C5 Berline 1.8 16v Difference2
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09740
Productienummer: 0513
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111688
Kleur: Gris Fulminator EYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik heb het schermpje links naast de middenroosters geplaatst met de bevestiging die bij parrot zat, en de draden liggen bij mij in de bekerhouder bij de handrem.

Zo kan ik het schermpje beter zien als ik een nummer zoek.


20 jan 2014 12:49
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 22:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
@Paul

Dat je de orginele radio kunt laten zitten is alleen maar een pre als je tevreden bent over die radio... ;)
Bovendien zijn nu bij een heleboel radio's een BT Parrot ingebouwd. Dus die zullen toch wel evengoed zijn ?

Dus voorlopig twijfel ik nog even verder ;)

_________________
Johan


20 jan 2014 22:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 02 jan 2014 20:13
Berichten: 14
Auto: 1
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
@Johan

Zeker maar wat ik aan wilde geven is dat het volgens mij erg persoonlijk is, en dat er niet één systeem goed is of een ander slecht.

Groet Paul.


20 jan 2014 22:33
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 22:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Dan zijn we het daar over eens. Plug-n-play, inbouw of geintegreerd in de radio, ze zijn onderling niet veel beter of slechter. Dus vooral persoonlijke voorkeur zal de doorslag geven...

_________________
Johan


20 jan 2014 22:49
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2009 20:04
Berichten: 347
Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
jpiek ik twijfelde ook over een inbouw-Parrot maar ik ben uiteindelijk op een Parrot Minikit Neo uitgekomen, dat scheelde 50,- (EDIT, met een MKi9100 zelfs 70,-) en ik had ook geen zin in inbouwgeneuzel. Mijn gesprekspartners merken niets van slechte kwaliteit en tot nu toe ben ik er wel tevreden over.

_________________
Afbeelding


21 jan 2014 09:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik vind dat er wel degelijk verschil zit in de diverse apparaten.

Ik heb 2 jaar geleden al een parrot gehad, maar dacht dat het handiger zou zijn om alles in
een after market radio te hebben. inmiddels ben ik drie radio´s verder, maar geen een van die
dingen haalt het bij de gebruiksvriendelijkheid van de parrot. De laatste radio is zelfs een Alpine
met extra BT module. maar het is het allemaal net niet. Wisselend geluid, geen auto re-connect,
wegvallen verbinding, etc
Inmiddels heb ik de parrot ook maar gewoon teruggebouwd.

_________________
Zeg maar André


21 jan 2014 09:42
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 22:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Mja, ik neig toch ook steeds meer richting inbouw van een Parrot... 't is bekend terrein voor me, en zo'n radio met BT en stuurbediening is nieuw voor mij..

Ik twijfel nog wel tussen opnieuw een 9100 of nu en stapje hoger te gaan met een 9200... De 9100 beviel me goed, maar kwam op hoger volume en met veel bass en beats te kort, hij sloeg delen van de bass over. Hetzelfde nummer via CD geen problemen...
Ik meen dat de 9100 2x10W was, de 9200 is 2x20...

Enige wat minder fijn was aan de 9100 was dat de afstandsbediening nog wel eens de verbinding kwijt was... Ik vermoed dat hij in de C5 net te ver weg zat van het blauwe kastje.

Groter kleurenscherm is leuk, maar geen noodzaak...

_________________
Johan


21 jan 2014 23:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 02 jan 2014 20:13
Berichten: 14
Auto: 1
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik zou persoonlijk kiezen voor een zoveel mogelijk origineel interieur. (radio) en mijn Parrot MI9200 bevalt mij erg goed.

Groet Paul


22 jan 2014 06:34
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 22:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
dat was ook de reden dat ik bij de C5's nooit de radio heb vervangen. In een C8 zit deze a la Xantia achter een klep... En da's maar beter ook :lol:

_________________
Johan


22 jan 2014 22:22
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Heb je geen stuurbediening van de radio in de C8 ???

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


22 jan 2014 22:23
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 22:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Gelukkig wel, enerzijds omdat ik dus eigenlijk nooit tegen die lelijke radio hoef aan te kijken, anderzijds doordat het formaat van de C8 het voor mij niet echt makkelijk maakt om ff wat op de radio te doen... :? :lol:

Vandaag geprobeert een kachelmodule te bestellen bij BE..NOT :(

Ik denk inmiddels hard na over een MKi9200... nog ff verzinnen waar ik het scherm en de remote ga laten op het C8 dash... Plek zat, daar niet van....

_________________
Johan


23 jan 2014 22:24
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 21:11
Berichten: 77
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik hoop dat iemand hier nog actief is maar ik heb een vraag:

Moet ik voor het inbouwen van een parrot 9200 een iso2car kabel hebben of kan de parrot rechtstreeks op de radio aangesloten worden?

Mijn oude (huidige) parrot 3100 heeft wel een iso2car kabel tussen de radio en de parrot maar daar heeft de vorige eigenaar flink aan geknutseld: die zit met verschillende draden aan de parrot kabels gesoldeerd



Ik heb een rd4 radio (zonder aux, nav of bluetooth) in een c5 II

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


21 sep 2020 16:34
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 nov 2013 21:11
Berichten: 77
Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Opgelost!

iso2car is nodig.
Daarnaast de 12V afgetakt van de sigarettenaanstekers (12V permanent van de achterste,12V contact van de voorste)

Grote grap:
hij wilde niet werken, alleen als ik beide voedingsdraden op de 12V permanent aansloot.
Ik heb nog eens beide voedingsdraden doorgemeten: 12V-contact gaf geen 12V...... :smt017

Jahaa, de clou is dat de rode draad van de voorste sigarettenaansteker niet de 12V draad is...
De blauwe draad is 12V.
Aanname is de moeder van alle vergissingen :lol:

Even de aansluiting omgezet en het werk!

Dus:
Voorste aansteker: blauw = geschakelde 12V (gaat uit en aan met het contactslot en eco stand)
Achterste aansteker: rood = permanent 12V


Trouwens wel onhandig die eco-stand: sta je langs de kant even te bellen, schakelt de eco-stand in....
Mijn bluetooth radio in de C5 PH1 hield de auto uit eco zolang ik aan het bellen was. Of als de eco aan was, schakelde hij de eco weer uit als er iemand belde.

_________________
Wat is een auto anders dan een garage op wielen?


24 sep 2020 14:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.