Aantal maanden geleden mijn Nokia C5 gepaird met de standaard bluetooth in onze C5. Alles werkte naar behoren inclusief het uitlezen van de telefoonnummers.
Nu zag ik een aantal dubbelen vermeldingen staan in het telefoonboek van de dame. Dit kwam waarschijnlijk doordat in het toestel de sim en het telefoongeheugen geselecteerd waren.
Geen probleem....toch? Even de koppeling tussen de dame en de nokia verwijderen, inclusief de koppeling in het bluetooth menu van de nokia.
Fout idee....
Nu is het koppelen van de telefoon met de dame geen probleem. Alleen de telefoonnummers worden niet meer (ingeladen) getoond. Melding: Index leeg
Geprobeerd met de nokia: Alleen het interne telefoonboek geselecteerd, simkaart alleen geselecteerd, beiden geselecteerd, harde reset uitgevoerd, handmatig alle telefoonummers verwijderd van de telefoon en opnieuw ingevoerd,...nog steeds geen succes.
Uiteindelijk is het gelukt om de telefoonnummers in de dame te laden door het telefoonboek als visitekaart via bluetooth te versturen. Een nummer selecteren vereist nu wel een extra handeling. Ik moet nu eerst een naam selecteren (symbooltje van een kladblok staat ervoor) en dan het nummer wat verschijnt. Voor de rest werkt alles, inclusief stemopdrachten.
Is dit een gevalletje, If it ain't broke, don't fix it.