Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Achterruit niet meer open: brief naar Citroen NL
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=1256
Pagina 1 van 1

Auteur:  R1200C [ 14 mei 2007 11:18 ]
Berichttitel:  Achterruit niet meer open: brief naar Citroen NL

Vandaag aan mijn dealer gevraagd om de ruit in de achterklep weer te laten werken. Ze willen daar niet aan omdat ze er van uit gaan dat de ruit uit elkaar springt als ze gaan solderen en willen dus alleen een nieuwe ruit plaatsen op mijn kosten. Tja, dat vind ik niet kunnen dus heb ik het volgende bedacht:

Ik ben van plan om Citroen Nederland aan te schrijven over dit probleem. Nou heb ik al eerder contact met ze gehad over de radio van mijn moeders Pluriel en ik weet dat je als eenling daar weinig kans maakt.

Zijn er hier mensen die op dit moment met hetzelfde probleem rondrijden (of rond hebben gereden en hier zelf een oplossing voor hebben gezocht) die mee willen schrijven om op die manier meer momentum te krijgen en te zien wat Citroen bereid is te doen voor hun trouwe klanten.

Mijn stelling is dat het een constructiefout is en dat daardoor de klant niet (compleet) voor de kosten van het verhelpen hiervan op zou moeten draaien.

Volgens de wetgever geldt dat garantietermijnen niet wettelijk bindend zijn en dat mensen er van uit mogen gaan dat een apparaat bij normaal gebruik alleen gebreken mag gaan vertonen op slijtage-gevoelige onderdelen. Hierdoor blijven zaken waar je van mag verwachten dat ze gedurende de levensduur van het product blijven functioneren (met normaal onderhoud natuurlijk), ook buiten de door de fabrikant gestelde garantietermijn, nog steeds onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen.

Ik denk dat de achterruit hier wel een passend voorbeeld van is.

Auteur:  sonnema [ 14 mei 2007 13:31 ]
Berichttitel: 

citroen kende een regeling van 4 jaar waarbij de ruit nog vernieuwd werd.
oudere ruiten worden niet vergoed.
maar als je mede ondertekenaars zoekt doe ik mee.
ik heb de rekening nog liggen.

Auteur:  R1200C [ 14 mei 2007 13:48 ]
Berichttitel: 

Cool, ik hou je wel op de hoogte.

Wel balen van die 4 jaar, de mijne is uit 2002. Had ik dat vorig jaar geweten...

Auteur:  Klaverblaadje [ 17 mei 2007 10:26 ]
Berichttitel:  Re: Achterruit niet meer open: brief naar Citroen NL

R1200C schreef:

Volgens de wetgever geldt dat garantietermijnen niet wettelijk bindend zijn en dat mensen er van uit mogen gaan dat een apparaat bij normaal gebruik alleen gebreken mag gaan vertonen op slijtage-gevoelige onderdelen. Hierdoor blijven zaken waar je van mag verwachten dat ze gedurende de levensduur van het product blijven functioneren (met normaal onderhoud natuurlijk), ook buiten de door de fabrikant gestelde garantietermijn, nog steeds onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen.

Ik denk dat de achterruit hier wel een passend voorbeeld van is.


Ik heb geen break, en ken dus het probleem niet, maar heb wel twee keer voor de rechter gestaan voor problemen met een auto van een groot Duits merk.
Het is wat omslachtig om het voor elkaar te krijgen, en ik had het geluk dat mijn rechtsbijstands verzekering dat deed, maar de zaak zelf was een fluitje van een cent, de rechter was er beide keren snel mee klaar en ik kreeg zelfs meer dan ik om gevaagd had.
Wel moet je het papierwerk goed voor elkaar hebben, want de tegenpartij liegt er lustig op los, je heb nooit geklaagd, het probleem is niet bekend bij de garage, jouw auto is de enige met dat probleem etc.
Dus alle data en rekeningen bij de hand.

Jouw probleem is misschien dat je de auto gebruikt gekocht hebt, dat je daar moet klagen, als dat geen Citroen dealer is kan dat een probleem zijn, want een Citroen dealer kan het probleem door schuiven naar de importeur, maar garage piet van de hoek kan dat niet.

Auteur:  R1200C [ 17 mei 2007 10:47 ]
Berichttitel: 

Ik heb de wagen wel gekocht bij een handelaar maar hij is altijd bij Citroen dealers in onderhoud geweest en sinds ik hem heb zit ik ook weer bij een dealer dus dat is het probleem niet.

Doordat Citroen al een regeling heeft dat ze tot 4 jaar en 120K de ruit vervangen geeft al aan dat ze van het probleem op de hoogte zijn. Dus ontkennen van het probleem zal niet gaan.

Maar we zien wel. Ik wacht nog even af of er meer mensen mee willen doen anders schrijf ik de brief met twee mensen.

Auteur:  jaap [ 22 mei 2007 21:19 ]
Berichttitel: 

ik heb de achterruit laten vervangen hij ging niet meer open.
het was garantie maar toch, weinig gebruikt en dan niet meer doen.
hier moet toch aan gedaan worden voor dat je zelf de kosten moet betalen.

Auteur:  fengels [ 23 mei 2007 08:24 ]
Berichttitel: 

Ik wil ook wel mee doen heb, hoewel ik hem zelf gereparerd heb, Ik had trouwens de zelfde ervaring met de knipperlicht bediening (wat een arrogantie bij citroen NL) :x

Auteur:  R1200C [ 23 mei 2007 08:30 ]
Berichttitel: 

Ik zal me van het weekend eens over de brief gaan buigen. Kijken wat ik er van kan bakken :lol:

Auteur:  citroman [ 23 mei 2007 23:19 ]
Berichttitel: 

Citroman doet ook mee !
Garage wilde er niet eens aan beginnen,gebed zonder einde zeiden ze,was onoplosbaar probleem bij BJ.2002

Auteur:  Harm [ 23 mei 2007 23:39 ]
Berichttitel: 

Het is dat er bij mij al een Carglass-achterruit in zit en de rekening door een vorige eigenaar is betaald, maar anders deed ik mee...

Auteur:  snowy99 [ 01 jun 2007 16:39 ]
Berichttitel: 

Hoi Allen,

Dit kwam ik op marktplaats tegen Advertentienr.:8989475013
Deze meneer kan de achterruit weer maken en vraagt er €100,- voor.

Lijkt me beter dan een nieuwe achterruit.

Groepskorting :idea:

Groetjes Michel

Auteur:  Menno [ 01 jun 2007 16:42 ]
Berichttitel: 

Beetje veel voor een koperdraadje :wink:

Klik , ... & klik :P

Auteur:  snowy99 [ 01 jun 2007 16:52 ]
Berichttitel: 

Die heb ik ff gemist :oops: :oops:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/