Ok, waarschijnlijk een RT2, en nu ?
Auteur |
Bericht |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Ok, waarschijnlijk een RT2, en nu ?
Als ik zo de info en de plaatjes bekijk op dit forum, heb ik in de C5 dus een RT2 met CD-wisselaar zitten :
Geluid vond ik tijdens de proefrit redelijk, niet subliem, geen idee of er een HIFI-pack inzit...
- Stuurbediening - telefoonpaneeltje naast de radio - Microfoontje boven het bestuurdersportier - op het scherm de melding No SIM
Maar hoe nu verder ?
Ik zit gelukkig bij KPN, blijkbaar een voorwaarde om de RT2 überhaupt te kunnen gebruiken, maar een DUO-Sim kost me wel 40 euro...
Wat nu te doen ?
Vragen :
- Hoe goed werkt de RT2 eigenlijk ?
- Hoe werkt dat met een DUO-Sim ? Volgens de KPN website kun je beide SIM-kaarten niet tegelijk gebruiken. Kan ik dan nog wel met TTN de Fileinfo ophalen als de RT2 aanstaat ?
- Als er een creditcard formaat SIM in moet, hoe krijg ik dan mn teledoonnrs op de SIM ? Ik heb geen telefoon waar een creditkaart SIM inpast.
- Kan de RT2 uitgebreid worden met bv een Bluetooth module zodat ik mn eigen Qtec kan gebruiken voor het bellen ?
_________________ Johan
|
16 apr 2007 10:08 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Ik zou persoonlijk gewoon een BT carkit plaatsen en aansluiten op je radio , beter resultaat en je kan de Qtec blijven gebruiken ...
De RT2 heeft geen extra module hiervoor ( is nog ouderwets )
Werking kunnen anderen beter uitleggen , heb ik niet in mijn C5 ( gelukkig ) heb er namelijk liever een BT carkit in
Hifi-pack kun je herkennen aan JBL embleem op de roosters v/d speakers ....
16 apr 2007 10:13 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Naar boven
|
Menno schreef: Ik zou persoonlijk gewoon een BT carkit plaatsen en aansluiten op je radio , beter resultaat en je kan de Qtec blijven gebruiken ...
Dacht ik ookal aan, maar dan zit ik met 2 telefoons in de auto, en een micofoon die niks doet. Een tja, een echte telefoon in de auto is ook wel kicken natuurlijk  Je kunt dan nl. je telefoon vergeten en toch gewoon bellen...  Citaat: Hifi-pack kun je herkennen aan JBL embleem op de roosters v/d speakers .... Ik heb em nog niet, en kan dat dus helaas niet bekijken. Zo ff de garage bellen en vragen of ze iig de Optimount 70312 willen bestellen in erin bouwen, hoef ik zelf niet te klieren..
_________________ Johan
|
16 apr 2007 10:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Beetje vreemde plek maar hier staat ook wat RT telefoon info
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=590
16 apr 2007 10:30 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Die had ik al gelezen... Eerst zoeken en lezen, dan posten...(Tja ouwe XCNL forumrot ,)) t schijnt dat ene Menno mij aan een digitale handleiding van de RT2 zou kunnen helpen ? (hint) 
_________________ Johan
|
16 apr 2007 11:03 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Haha komt eraan , staat thuis op de PC .... ( zal 'm vanavond per mail versturen )
16 apr 2007 11:05 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|
Tof, weer een avond op de bank (zal met dit weer wel die in de tuin worden  )
_________________ Johan
|
16 apr 2007 11:09 |
|
 |
Rembrandt
|

De Qtec staat nou niet echt bekend om zijn goede Bluetooth-verbinding.
Ik heb er ook 1 (9090), maar dat galmt als de ziekte.
Ik heb in de praktijk gemerkt dat de on-board telefoon sterker is dan de Qtec. Als je ze allebei aan laat staan, gaat de telefoon over op de on-board telefoon.
Voor de file-info gebruikt de Qtec GPRS. Dat gaat gewoon door, als je beide telefoons aan hebt staan. Bij mij kwam de mail gewoon nog binnen (ook GPRS), terwijl ik zat te bellen op de autotelefoon. Dit lijkt dus goed onafhankelijk van elkaar te werken.
Je kunt de SIM-kaart uit het creditcard-model drukken, in je telefoon doen, de telefoonnummers erop overzetten, en dan met een aantal plakbandjes het simmetje weer in het creditcardmodel plakken. Het is niet het meest handige systeem, maar het werkt wel.
De RT2 is een al wat verouderd systeem (lees: single-band). Maar de telefoon werkt op zich wel goed handsfree. In principe kun je alles via het stuur bedienen en dat is wel prettig.
Voor de bediening op het stuur heb je voor audio een knop waarmee je wisselt tussen cd-wisselaar en radio. Houdt je die knop wat langer ingedrukt, dan gaat hij naar het telefoon-menu.
|
16 apr 2007 13:07 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Naar boven
|

Rembrandt schreef: De Qtec staat nou niet echt bekend om zijn goede Bluetooth-verbinding.
Mij een bekend probleem, vadaar dat ik eigenlijk liever de RT2 zou gaan gebruiken. Hoewel mn 2020i het wel goed doet met mn Sony-Erricsson... Citaat: Ik heb in de praktijk gemerkt dat de on-board telefoon sterker is dan de Qtec. Als je ze allebei aan laat staan, gaat de telefoon over op de on-board telefoon. Voor de file-info gebruikt de Qtec GPRS. Dat gaat gewoon door, als je beide telefoons aan hebt staan. Bij mij kwam de mail gewoon nog binnen (ook GPRS), terwijl ik zat te bellen op de autotelefoon. Dit lijkt dus goed onafhankelijk van elkaar te werken. Ok, das goed nieuws, dus de hele SIM wordt niet geblokkeerd, alleen inkomend (en ik neem aan ook uitgaande) GSM gesprekken... Citaat: Je kunt de SIM-kaart uit het creditcard-model drukken, in je telefoon doen, de telefoonnummers erop overzetten, en dan met een aantal plakbandjes het simmetje weer in het creditcardmodel plakken. Het is niet het meest handige systeem, maar het werkt wel.
Zat ik ook al aan te denken, maar ik weet niet hoe die Sim in de RT2 gaat, in een soort lade oid of erin steken als ware het een flappentapper ? Dat laatste zou het plakband weg kunnen drukken. Ik hoef niet zoveel gadgeds op een carkit, ik bel bij voorkeur niet, of zo min mogelijk in de auto...
_________________ Johan
|
16 apr 2007 13:41 |
|
 |
Rembrandt
|
Citaat: Zat ik ook al aan te denken, maar ik weet niet hoe die Sim in de RT2 gaat, in een soort lade oid of erin steken als ware het een flappentapper ? Dat laatste zou het plakband weg kunnen drukken.
Ik heb het zelf op deze manier, en het houdt wel.
Het is een beetje lastig uit te leggen hoe dat eruit ziet, maar ik heb aan drie plakbandjes genoeg. Bij het synchroniseren hoef ik maar 1 plakbandje te verwijderen om de SIM er weer uit te wippen en via mijn telefoon te updaten.
Daarna vers plakbandje eroverheen en we kunnen weer.
De SIM-creditcard gaat in zijn geheel in de gleuf.
Er zijn trouwens wel houders voor de kleine SIM te krijgen, maar:
1. relatief duur
2. moeilijk te vinden (internet)
|
16 apr 2007 13:58 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik heb zo'n grote houder met plakbandjes. Kun je wel even bekijken als je toch langskomt tzt.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 apr 2007 14:02 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Als je met dual sim de auto telefoon aanzet gaan vanaf dan de meeste gesprekken naar de RT2. Maar soms net niet alle. Of dat een gesprek om onverklaarbare redenen opeens wordt afgebroken. Niet ideal dus.
En als je de grens overgaat en jke Qtek roamt als eerte toevallig met een GSM1800 aanbieder, dan kan de RT2 niet meer met een GSM 900 aanbieder roamen! Dus je qtek uitzetten voor de grens.
Overigens, de RT2 galmt ook behoorlijk. Zeker als je iemand belt die ook via een handsfree belt. En hij kan maar 90 nummers opslaan. De extra knopjes zien er wel leuk uit, maar het practisch nut is beperkt.
Over de grote sim, als je een dual sim bij KPN bestelt krijg je 2 grote kaarten waar je de kleine sim uit kunt breken omdat ie voorgestanst is. Deze kaart kun je aan de achterkant van plakband voorzien en zo de sim er weer in terugplaatsen.
16 apr 2007 14:18 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
ik heb een bedje op de grote (creditcard-houder) gemaakt in de tijd van plakband. hoef ik enkel de kleine sim erin te leggen en het plakt vast
(was niet voor mijn RT maar voor 1 van m'n gsm nl. de motorola startek... was met grote sim-kaart)
kostprijs: niets 
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
16 apr 2007 14:18 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Over dat galmen, had ik in begin ook gewoon de volumeknop wat lager zetten en dan is het over.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
16 apr 2007 14:34 |
|
 |
Rembrandt
|
Herman schreef: Over dat galmen, had ik in begin ook gewoon de volumeknop wat lager zetten en dan is het over.
......en alleen de rechter luidspreker gebruiken (is in te stellen in het telefoonmenu)
|
16 apr 2007 15:06 |
|
 |
|