Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
Mijn relais die de dieselstop op de branstofpomp aanstuurt hapert ik heb daar al een nieuwe voor.
Volgens de dealer zit hij in de buurt van de computer ik heb alles los gehad accuplateau en computer plas bak aan de kant gehad maar het relais niet gevonden.
Ik heb een C5 2.0 hdi 110 pk uit 2004 het onderdeel nummer is 19207L.
wie weet waar dit ding zit??????????
gr
Pieter
Volgens de dealer zit hij in de buurt van de computer ik heb alles los gehad accuplateau en computer plas bak aan de kant gehad maar het relais niet gevonden.
Ik heb een C5 2.0 hdi 110 pk uit 2004 het onderdeel nummer is 19207L.
wie weet waar dit ding zit??????????
gr
Pieter
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik denk dat hij dan op de BSM moet zitten
(de zekerngskast bij de motor)
(de zekerngskast bij de motor)
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
hallo Willie,
Heb ik al gezocht maar hij zit er niet
Heb ik al gezocht maar hij zit er niet
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik weet dat bij een type de branstof relais,in de BSM zit,maar daarvoor moet je hem open doen
en ik dacht dat hij erop gesolderd is
heb je een foto van het relais
en ik dacht dat hij erop gesolderd is
heb je een foto van het relais
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
https://plus.google.com/photos/10277521 ... 8918992386" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is een foto van de zekeringskast, gedemonteerd
dit is een foto van de zekeringskast, gedemonteerd
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Foto werkt niet, zodra je album ziet aanklikken voor foto, als je de foto in album vergroot ziet werkt dit niet .
Dus eerder de eigenschappen pakken, aan het eind moet je de extentie zien .jpg b.v.Voordat je op bevestiging klikt druk dan even op voorbeeld dan kun je het testen alhier.
Dus eerder de eigenschappen pakken, aan het eind moet je de extentie zien .jpg b.v.Voordat je op bevestiging klikt druk dan even op voorbeeld dan kun je het testen alhier.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dat komt dat jij ingelogt zit, uitloggen van je google+
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vermoedelijk bedoel jij het dubbelrelais, dat zorgt oa voor de bediening van de brandstofopvoerpomp in de tank.
Een Hdi heeft namelijk geen dieselstop op de brandstofpomp zoals een ouderwetse diesel.
Het dubbelrelais zit in de zwarte bak achter de accu, waar ook het motormanagement in ligt.
Wat is overigens de klacht die jij wilt oplossen met het vervangen van het relais?
Een Hdi heeft namelijk geen dieselstop op de brandstofpomp zoals een ouderwetse diesel.
Het dubbelrelais zit in de zwarte bak achter de accu, waar ook het motormanagement in ligt.
Wat is overigens de klacht die jij wilt oplossen met het vervangen van het relais?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
ik heb 2 foto's bijgevoegd van het nieuwe relais misschien dat dat helpt. De laatste 4 cijfers vin is 2975.
Het probleem is dat de auto soms niet aanslaat en dat er dan bij de motorstop geen stroom komt.
Het probleem is dat de auto soms niet aanslaat en dat er dan bij de motorstop geen stroom komt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat is een relais, die ik niet ken
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@pieter:
De foto toont een dubbelrelais, zoal ik al vermoedde.
Jouw verhaal over de dieselstop/motorstop klopt niet.
Zoals ik al zei werkt het injectiuesysteem van een HDi totaal anders dan dat van een conventionele diesel.
Het dubbelrelais bedient oa de opvoerpomp in de brandstoftank. Dus een haperend relais kan wel het niet aanslaan veroorzaken, maar erg logisch is dat niet
Er zijn meer voor de hand liggende oorzaken.
Vermoed je zelf dat dit de oorzaak is? of heeft iemand diagnose gesteld?
De foto toont een dubbelrelais, zoal ik al vermoedde.
Jouw verhaal over de dieselstop/motorstop klopt niet.
Zoals ik al zei werkt het injectiuesysteem van een HDi totaal anders dan dat van een conventionele diesel.
Het dubbelrelais bedient oa de opvoerpomp in de brandstoftank. Dus een haperend relais kan wel het niet aanslaan veroorzaken, maar erg logisch is dat niet
Er zijn meer voor de hand liggende oorzaken.
Vermoed je zelf dat dit de oorzaak is? of heeft iemand diagnose gesteld?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
mede door de redenatie van iemand anders. Maar wat zouden de andere oorzaken kunnen zijn?
gloeibougies zijn vervangen.
gloeibougies zijn vervangen.


