Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 auto start niet op eigen kracht 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht auto start niet op eigen kracht
Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden.
Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen.
Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken?

Zoals ik al op het forum lees komt dit zeer regelmatig voor, maar de oplossingen die worden aangedragen komen niet overeen met onze C5.
Wij hebben een C5 2,0 hdi en volgens de dealer in HHW heeft deze auto een gewonne kathalysator en geen eolys tank of fap filter, heeft iemand enig idee waar het dan aan kan liggen?
We hebben hem nog niet zo lang en hebben er nog weinig gebruik van kunnen maken. Ja op sleep mee genomen worden of op de sleepauto.
Ik vind het jammer en zou nou toch graag zelf willen rijden.
De dealer heeft de auto aan de comp gehad en deze gaf aan dat de brandstofpomp vervangen diende te worden 450 euro verder en nog steeds problemen.
Wie helpt met een tip?


06 maart 2007 11:22
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1565
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Welkom bij DE club.

Kan de dealer ook geen foutmeldingen in de computer vinden ??

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


06 maart 2007 11:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Misschien een accu?

Welkom trouwens!

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


06 maart 2007 11:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: auto start niet op eigen kracht
krista schreef:
Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden.
Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen.
Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken?


Wat is het voor type, diesel benzine??

Als je een handpompje op je motor hebt, zoals bij mijn diesel zou je eerst de brandstof eens op kunnen pompen en dan de motor pas starten, je hebt dan een indicatie.
Ik heb hetzelfde gehad, er was toen iets lek waardoor de druk wegliep en eerst weer opgebouwd moest worden, als ik voor het starten even pompte was er niets aan de hand.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


06 maart 2007 14:22
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht na wat serven
Hallo allemaal,
na wat serven op het c5 forum weer een hoop mogelijkheden gevonden om uit te gaan proberen. En ook een hoop herkenningspunten gevonden we gaan eens onderzoeken of het iets te maken heeft met eolys en FaP en of de kathalysator!
Waar zit dat tankje waar je de eolys bij moet vullen?


06 maart 2007 21:05
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Heb je meldingen over het anti-vervuilingssysteem?


Zo nee, dan betwijfel ik of je Eolys er iets mee te maken heeft.
Het bijvullen is iets voor de garage, in combinatie met een roetfilter...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


06 maart 2007 21:45
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 2.0 liter HDI heeft geen fap of eolys
Ik ben heel braaf naar de dealer gegaan met mijn kenteken om eens te horen. Nu blijkt uit de computer bij de dealer in HHW deze auto geen fap en dus ook geen eolys tank te hebben. Wat het wel zou kunnen zijn wisten zij mij ook niet te vertellen.
De auto heeft nu weer een nieuwtje brandstofsysteem vervuild.
Dus ga ik maar weer even verder onderzoek doen.
Wie geeft me tips?


07 maart 2007 16:32
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: auto start niet op eigen kracht
krista schreef:
Onze C5 hebben we nu een maand en we hebben er al een week in gereden.
Hij start niet op eigen kracht. Het lage druksysteem is al nagekeken. De citroen dealer dacht aan een brandstof pomp, is vervangen.
Als je de auto even aanduwd start hij binnen 5 meter. Als je er langer dan een uur mee rijd slaat hij al rijdende af.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons nog tips geven waar we aan zouden kunnen denken?


Je bent dus bij een dealer geweest...??? Laat hem eens naar de verstuivers kijken, voorzichtig de retourleidingen los (laten) halen, eentje zal er behoorlijk lekken. Dat is de reden dat hij wel aanslaat als je hem aanduwd. Let wel op want het geeft en behoorlijke rotzooi en de drukken zijn behoorlijk hoog.


07 maart 2007 16:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?


07 maart 2007 16:39
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?


Ik denk dat het een gouden combinatie is van kennis en liefde voor het werk en merk. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Johan maar hij is erg veel aangeprezen door sommigen van het forum en dat zal niet voor niets zijn :lol:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


07 maart 2007 16:50
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wimmie schreef:
Citroentje schreef:
Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?


Ik denk dat het een gouden combinatie is van kennis en liefde voor het werk en merk. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met Johan maar hij is erg veel aangeprezen door sommigen van het forum en dat zal niet voor niets zijn :lol:

Waarvan akte. :!:


07 maart 2007 16:53
Antwoord met een citaat
Bericht even van merk overgestapt
Even een BMW geleend om een potje eolys te halen en het vul zetje zou me 37,95 voor een liter en een vulsetje kosten met het kenteken en de comp kwamen ze er op uit dat een 2.0 geen fap heeft.
Ik zal de monteuren vanavond weer even wat andere opties aanleveren om naar te kijken.


07 maart 2007 17:07
Antwoord met een citaat
Bericht Re: even van merk overgestapt
krista schreef:
Even een BMW geleend om een potje eolys te halen en het vul zetje zou me 37,95 voor een liter en een vulsetje kosten met het kenteken en de comp kwamen ze er op uit dat een 2.0 geen fap heeft.
Ik zal de monteuren vanavond weer even wat andere opties aanleveren om naar te kijken.

Vergeet de suggestie van Oldenhage niet:
Oldenhage schreef:
Je bent dus bij een dealer geweest...??? Laat hem eens naar de verstuivers kijken, voorzichtig de retourleidingen los (laten) halen, eentje zal er behoorlijk lekken. Dat is de reden dat hij wel aanslaat als je hem aanduwd. Let wel op want het geeft en behoorlijke rotzooi en de drukken zijn behoorlijk hoog.


07 maart 2007 18:06
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Werd jij toen gesleept ddor een rode bmw 5 serie. Jouw break is donker van kleur? Volgens mij was ik dan getuige van een van je ritjes. Ik reed er 2 auto's achter. Veel succes met de auto!


07 maart 2007 19:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Zeg Johan, ben jij helderziende of zo? :wink:
Hoe komt het nou dat jij allerlei oplossingen aandraagt terwijl anderen er niet uit lijken te komen?


Het toverwoord is volgens mij ervaring, als je dat combineert met interesse, dan onthou je zomaar verschillende voorvallen uit het verleden :D Want : gebruik het verleden alleen als je het heden ermee kan dienen :idea:


07 maart 2007 20:59
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.