Re: later inbouwen van xenon ?!
Ok, hierbij wat foto's

Zo kwam het setje aan (veel postzegels en een douane zegel)

De set zelf, 2 ballasten, een zooitje kabels, handleiding, tyrewraps, schroeven en 2 3M zelfklevende pads

C5 met normale halogeen verlichting (1 halogeenlamp was defect zoals je kunt zien)

Het lichtbeeld van mijn C5 met halogeen

De achterkant (dit omdat ik ook de kentekenverlichting ging voorzien van LED's)

De stadsverlichting van de C5

Normale halogeenverlichting en normaal stadslicht

Aan de slag dan maar.....

Eerst maar eens even testen. Gat geboord in de afsluitkap van 2,5 cm doorsnee.... lamp los geplaatst in de behuizing, kabels doorgevoerd en aangesloten. Deze kant ging nog wel, maar de andere kant is echt een ramp

Voor de test... halogeen (links) en Xenon (rechts) naast elkaar.... wereld van verschil, nu al

De koplamp gaat eruit..... Eerst de bumper loshalen, 1 schroef in de wielkasten, 1 schroef op de hoek van de auto onder de bumper, 4 schroeven bij de grill en dan een beetje trekken en duwen zodat de bumper loskomt. Hierna 3 schroeven verwijderen van de lamp en de connector verwijderen en de lamp kan eruit.

Lamp voorien van Xenon verlichting. De lamp plaatsen (H7) is zoals een normale halogeenlamp, extra 3 kabels doorvoeren via de afsluitkap (voorzien van 2,5 cm gat) en dan dat gat weer afdichten met een rubberen ring (zit bij de set)
De andere kant gaat op dezelfde manier

Hier zie je de ballasten, vastgezet met 2 schroeven en de 3M tape aan de steun die naast de radiator zit (beide kanten). Daarna de kabels aansluiten (kan maar op 1 manier, lekker simpel dus) en even testen natuurlijk voordat we de zooi weer vastschroeven op de auto

et voila... le voiture a Xenon.....

In het donker.... helaas met tegenflits (niet in de gaten...

)

Xenon en LED 8500K standlicht gevangen in 1 lamp (moet zeggen... geslaagde foto

)

Het lichtbeeld van Xenon 6000K.... een wereld van verschil ten opzichte van halogeen. Heb nog wel het idee dat het lichtbeeld wat te laag staat, maar de C5 gaat donderdag voor een beurt en dan laat ik ze dat wel even nakijken

De LED 8500k stadslichten....

Ook de kentekenplaat verlichting is voorzien van LED 8500K verlichting. Geen idee of dit wel/niet mag, foto is ook wat onduidelijk. Het is minder licht dan normale W5W lampjes, maar het geeft 1 geheel met de voorkant
Tevens is nu alle binnenverlichting voorzien van LED 8500K (behalve de 4 leeslampjes) en ik moet zeggen..... nice.....
Alles bij elkaar was het een geslaagd project. De C5 heeft nu een veel luxere uitstraling en de verlichting is zowel binnen als buiten 1 geheel. Kosten waren rond de 90 euro totaal.... 53 euro voor 2 HID Xenon 6000K lampen en 40 euro voor 10 W5W LED 8500K lampjes. Ontstoringsmodule zit er niet in en ik verwacht ook niet dat deze nodig is.... gisteren een behoorlijk lange rit gemaakt en geen problemen ondervonden behalve dan het knipperen van de lampen af en toe, wat de C5 met halogeen ook doet (met Xenon is dit trouwens minder storend dan met halogeen).
Op naar het volgende project.... nog geen idee, wat dat gaat worden trouwens....