Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 905 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 61  Volgende
 later inbouwen van xenon ?! 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: later inbouwen van xenon ?!
Tja het zal wel niet goedkoop zijn!

11 jan 2008 15:22
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Citroentje schreef:

En: heeft iemand een idee wat er allemaal moet gebeuren voor zo'n wis/wasinstallatie plus bediening; en wakosda?

Ik hoop het niet voor jouw, maar misschien iets om aan te denken als je ooit per ongeluk ergens achterop rijdt :roll:

5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車

11 jan 2008 15:27
Profiel
Antwoord met een citaat
Klaverblaadje schreef:
Citroentje schreef:

En: heeft iemand een idee wat er allemaal moet gebeuren voor zo'n wis/wasinstallatie plus bediening; en wakosda?

Ik hoop het niet voor jouw, maar misschien iets om aan te denken als je ooit per ongeluk ergens achterop rijdt :roll:

Neuh. Tis nu wel duidelijk dat dit soort grapjes alleen leuk is als je last hebt van teveel geld...
Er moet zó veel aangevuld en gewijzigd worden dat het niet meer leuk en niet echt de prijs waard is. Een paar lampjes met ballast voor onder de 100 piek is een ding, maar al die andere dingen erbij? Neuh, lama om eens met een ander clublid te spreken.

11 jan 2008 16:43
Antwoord met een citaat
Hier nog een leuk linkje, kun je het verschil wat zien, niet echt een wetenschappelijke test maar ach!

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article2954881.ece

11 jan 2008 17:52
Antwoord met een citaat
Zo... het spul zit erin. Was wel ff wat meer werk dan een half uurtje tot een uurtje, maar wat een verschil zeg.... je rijdt gewoon in daglicht overdag. Totaal zo'n 4 uurtjes bezig geweest. Eerst geprobeert ze normaal in te bouwen, maar je hebt echt geen ruimte onder de kap om fatsoenlijk te werken, kortom na 2 uur prutsen besloten om de lampen er maar compleet uit te halen.

Eerst de grill losschroeven, daarna de bumper en toen konden de lampen eruit.

Zal vanmiddag even wat foto's plaatsen, maar die moet ik eerst ff op mijn webserver zetten.

Al met al, een leuke klus... iets meer werk en een wereld van verschil in lichtbeeld.... en dat voor 53 pleuro :)

13 jan 2008 11:19
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: c5 break 2.0-16v lpg-g3 difference automaat 2003
Organummer: 09667
kilometerstand: 150000

Naar boven
Antwoord met een citaat
zo ik heb er ook een xenonsetje 6000k ingezet en wat een verschil idd. :smt038
ik had hem gewoon bij een autoshop hier in de buurt besteld.(duurt dan nog 2 weken :? )
ik heb niet de bumber eraf gehaald, maar links wel even de accu.
en rechts heb ik mijn vriendin (met kleine handjes :D ) even om hulp gevraagd.

groetjes frans

13 jan 2008 12:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Tja.... hier erg grote handen en geen vriendin :)

13 jan 2008 13:05
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Vraag je aan de buurman of je zijn vrouw/vriendin mag lenen voor wat gefriemel... :smt003

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

13 jan 2008 13:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Harm van Beek schreef:
Vraag je aan de buurman of je zijn vrouw/vriendin mag lenen voor wat gefriemel... :smt003

Mag de dochter van de buurman ook....? dat is me een stoot :smt003

13 jan 2008 14:11
Antwoord met een citaat
:offtopic :offtopic :offtopic

Fotooooooooo's

13 jan 2008 14:16
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik ben benieuwd. Het zou super zijn als je ook foto's/handleiding maakt, waarop te zien is hoe je e.e.a. ingebouwd hebt.
Heb je ook zo' n onstoringsmodule (a 25 euro) gebruikt ivm foutmelding boordcomputeer ivm Canbus systeem, zoja welke?
Verder vraag ik mij af of er ook H7 Xenon lampen te koop zijn, die qua kleur nagenoeg overeenkomen met de originele fabriek-af Xenon lampen (volgens mij zijn die ca 4.500K). Ik kom in de H7 maat eigenlijk alleen lampen van 6.000K of hoger tegen en ik vind 6.000K toch net iets te blauw.

13 jan 2008 15:37
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: c5 break 2.0-16v lpg-g3 difference automaat 2003
Organummer: 09667
kilometerstand: 150000

Naar boven
Antwoord met een citaat
die van mij komt van.http://www.remcoshop.nl
en het merk is van clear vision. (a 135,-euro)
en op de doos staat ook nog een leeg vakje van 4300 en 5000 kelvin.(dus zullen ze die ook wel verkopen)

maar dat blauw van 6000k val wel mee hoor.
als je er recht in kijkt lijkt het een beetje blauw, maar als je gewoon in de auto zit is het gewoon wit.

het inbouwen van het setje zelf is erg simpel.(bijna hetzelfde dan een gewoon lampje vervangen)
het moeilijkste is dat je er bijna niet bij kan.

en tot nu geen storing, maar die verwacht ik ook niet hoor.(tot nu toe 1 uur gebruikt)
maar bij somige ballasten kun je daar wel last van krijgen dus.

groetjes frans

13 jan 2008 16:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Ok, hierbij wat foto's

Afbeelding
Zo kwam het setje aan (veel postzegels en een douane zegel)

Afbeelding
De set zelf, 2 ballasten, een zooitje kabels, handleiding, tyrewraps, schroeven en 2 3M zelfklevende pads

Afbeelding
C5 met normale halogeen verlichting (1 halogeenlamp was defect zoals je kunt zien)

Afbeelding
Het lichtbeeld van mijn C5 met halogeen

Afbeelding
De achterkant (dit omdat ik ook de kentekenverlichting ging voorzien van LED's)

Afbeelding
De stadsverlichting van de C5

Afbeelding
Normale halogeenverlichting en normaal stadslicht

Afbeelding
Aan de slag dan maar..... :lol:

Afbeelding
Eerst maar eens even testen. Gat geboord in de afsluitkap van 2,5 cm doorsnee.... lamp los geplaatst in de behuizing, kabels doorgevoerd en aangesloten. Deze kant ging nog wel, maar de andere kant is echt een ramp

Afbeelding
Voor de test... halogeen (links) en Xenon (rechts) naast elkaar.... wereld van verschil, nu al :smt003

Afbeelding
De koplamp gaat eruit..... Eerst de bumper loshalen, 1 schroef in de wielkasten, 1 schroef op de hoek van de auto onder de bumper, 4 schroeven bij de grill en dan een beetje trekken en duwen zodat de bumper loskomt. Hierna 3 schroeven verwijderen van de lamp en de connector verwijderen en de lamp kan eruit.

Afbeelding
Lamp voorien van Xenon verlichting. De lamp plaatsen (H7) is zoals een normale halogeenlamp, extra 3 kabels doorvoeren via de afsluitkap (voorzien van 2,5 cm gat) en dan dat gat weer afdichten met een rubberen ring (zit bij de set)

De andere kant gaat op dezelfde manier

Afbeelding
Hier zie je de ballasten, vastgezet met 2 schroeven en de 3M tape aan de steun die naast de radiator zit (beide kanten). Daarna de kabels aansluiten (kan maar op 1 manier, lekker simpel dus) en even testen natuurlijk voordat we de zooi weer vastschroeven op de auto

Afbeelding
et voila... le voiture a Xenon..... :lol:

Afbeelding
In het donker.... helaas met tegenflits (niet in de gaten... :cry: )

Afbeelding
Xenon en LED 8500K standlicht gevangen in 1 lamp (moet zeggen... geslaagde foto :lol: )

Afbeelding
Het lichtbeeld van Xenon 6000K.... een wereld van verschil ten opzichte van halogeen. Heb nog wel het idee dat het lichtbeeld wat te laag staat, maar de C5 gaat donderdag voor een beurt en dan laat ik ze dat wel even nakijken :lol:

Afbeelding
De LED 8500k stadslichten....

Afbeelding
Ook de kentekenplaat verlichting is voorzien van LED 8500K verlichting. Geen idee of dit wel/niet mag, foto is ook wat onduidelijk. Het is minder licht dan normale W5W lampjes, maar het geeft 1 geheel met de voorkant :lol:

Tevens is nu alle binnenverlichting voorzien van LED 8500K (behalve de 4 leeslampjes) en ik moet zeggen..... nice.....

Alles bij elkaar was het een geslaagd project. De C5 heeft nu een veel luxere uitstraling en de verlichting is zowel binnen als buiten 1 geheel. Kosten waren rond de 90 euro totaal.... 53 euro voor 2 HID Xenon 6000K lampen en 40 euro voor 10 W5W LED 8500K lampjes. Ontstoringsmodule zit er niet in en ik verwacht ook niet dat deze nodig is.... gisteren een behoorlijk lange rit gemaakt en geen problemen ondervonden behalve dan het knipperen van de lampen af en toe, wat de C5 met halogeen ook doet (met Xenon is dit trouwens minder storend dan met halogeen).

Op naar het volgende project.... nog geen idee, wat dat gaat worden trouwens.... :razz:

13 jan 2008 16:44
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Heel verhaal... Netjes ook.
Maar ik vrees dat je nummerbordverlichting (KPH-verlichting?) tekort komt en tekortschiet... :smt017

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

13 jan 2008 16:51
Profiel
Antwoord met een citaat
idd, KPH verlichting :lol:

Ik ben er ook bang voor, dat dit er weer af moet, maar zolang oom agent niets zegt laat ik het lekker zitten (liggen wel 2 lampjes in de auto voor het geval dat... :smt003 )

13 jan 2008 16:55
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 905 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 61  Volgende