Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 33  Volgende
 Airco/kachel met kuren 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007 23:11
Berichten: 20
Woonplaats: Veldhoven
Auto: C5 break 2.0 16v exclusive Nav en C1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
:citrofiel
Hoi
Ik had ook zo'n probleem met aico dan deed hij het weer niet dan weer wel dan enkele graden verschil.
Iedere keer bij de dealer geen probleem!Op de laatste keer jawel links heet en rechts koud.
gisteren mengmotor laten vervangen (Op advies van deze site) en het ziet ernaar uit dat het probleem nu getakkeld is.En de kosten vielen reuze mee Motor kost € 98,19 en plaatsen € 55,60 en bij een officiele Citroendealer!
Namelijk de B&B autogroep en zitten in S'hertogenbosch,Sint-oedenrode en Oss.

Niet zelf doen als je er tegen op ziet!


20 mei 2009 10:37
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 12:40
Berichten: 69
Woonplaats: Heiloo
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Net de auto paar weekjes in bezit en ook troubles met de ventilatie.
De blower aan de bijrijderskant doet niets.
Daarnaast wil de airco niet meer werken als de buitentemp boven de 25 graden.
Ritje R'dam - Alkmaar was niet echt lekker afgelopen weekend. Kon niet met arko rijden ivm slapende ukkepuk achterin.
Maar als de mengmotor stuk is... reageert de airco dan ook niet meer?
Of is het de aircopomp en de mengmotor.

Gelukkig nog garantie.

Wie kan me nog voorzien van wat tips?


31 mei 2009 22:56
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33403
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Kan ook de module zijn .... dat de airco niet werkt boven 25 graden is een beetje vreemd ( temperatuurmetertje van de buitenlucht geeft juiste waarde aan ? ) , anders maar eens door een aircoboer laten checken ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 jun 2009 12:15
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Iets anders is mij bij warm weer gedurende de eerste 5 a 10 minuten na het wegrijden opgevallen.
De airco schakelt korte tijd uit (~5 seconden) en de blower gaat langzamer draaien als de motor weinig toeren maakt (bv. bij wegrijden bij een kruising). De motor maakt dan natuurlijk wel meer toeren dan stationair. Bij een stationair draaiende motor werkt de airco gewoon naar behoren.
Herkent iemand dit?
Is dit normaal of een teken dat er bv. te weinig koelmiddel is?
Jacco


02 jun 2009 15:32
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 12:40
Berichten: 69
Woonplaats: Heiloo
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Menno schreef:
Kan ook de module zijn .... dat de airco niet werkt boven 25 graden is een beetje vreemd ( temperatuurmetertje van de buitenlucht geeft juiste waarde aan ? ) , anders maar eens door een aircoboer laten checken ;)


Ik ga zo even langs de dealer waar ik de auto vandaan heb. Had nog een paar andere dingetjes. Alleen als ik de verhalen lees dan knijp ik hem even ook is het allemaal garantiewerk. Maar binnenkort met de dame op vakantie. En op Corsica kan het wel een veel warmer zijn dan hier afgelopen weekend. De kleine van 2 zat met 2 minuten al vastgeplakt aan de stoeltje.

Maar anwoord op je vraag is dat de buitentemp wel goed wordt aangegeven.

Behalve dat de bijrijderskant geen lucht geeft viel het me op dat de voetenruimte voor ook nauwelijks lucht wordt geblazen. Achter wel.

Ik hou jullie op de hoogte.


02 jun 2009 15:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Workaround:

Zet je ventilator stand zo laag mogelijk, zet je thermostaat aan bestuurderskant zo hoog mogelijk (28 graden).Wacht even (10 sec) daarna thermostaat bestuurderskant op 16 graden.
Zet nu de airco weer op automatisch.

Bij mij werkt het tot nu toe altijd.


03 jun 2009 15:04
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 12:40
Berichten: 69
Woonplaats: Heiloo
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Hej bedankt voor de tips.

Het vreemde is nu dat het een stuk koeler is buiten en de airco 'normaal' lijkt te werken.
Het vreemde vind ik wel is dat de gevoelstemperatuur van links en recht af en toe verschillen. Alleen is de tempinstelling het zelfde. :smt017

Woensdag gaat ze naar de dealer. Kunnen meteen een paar andere punten mee als sportief geluidje uit de uitlaat ( ws een gaatje) een niet lekker werkend koppelingspedaal ( hoog aangrijppunt en hikkend schakelen) en zwaar onderin. Trillen bij 110 kmh . En dan nog de blower die aan de bijrijders kan het niet doet en nauwelijks bij de voeten.

Ik nu zo blij met de garantieregeling.


04 jun 2009 20:24
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 12:40
Berichten: 69
Woonplaats: Heiloo
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ondertussen staat onze C5 sinds dinsdag ter reparatie bij de dealer.
Ik zit te wachten op het telefoontje dat ze gemaakt is.
Heb nu een opel astra station meegekregen. Ik word er claustrofobisch van.


12 jun 2009 13:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Vorig jaar tijdens de heetste dag van de vakantie in Frankrijk viel de airco uit. De auto werd bloedheet.
Met de dealer gebeld en er was niets aan te doen. Dus zo naar huis gereden.
Mengmotor laten vervangen bij dealer. Kosten 200 euro

Dit jaar voor de vakantie condensor airco laten vervangen en opnieuw vullen. 400 euro
Perfect lucht weer heel koud.
Tijdens de vakantie weer heel de kachel op hol.
Thuis gekomen weer laten repareren. 200 euro.
Ik heb het mengmotortje mee gevraagd. Bleek perfect.

Een week later weer een kachelklep die bleef hangen.
Terug naar de dealer.
Sorry maar het is het kachelhuis.
Deze reparatie gaat 1000 euro kosten.

Iemand een tip?


22 aug 2009 09:49
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Afspraak maken met de werkplaats van Bart Ebben.

Die jongens hebben ervaring met demontage montage van het dashbord en het kachelhuis en ze hebben een hele berg van die kachels in voorraad.

Ik denk dat het de helft kost.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


22 aug 2009 10:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Ze zijn nu gesloten maar ik heb een offerte gevraagd.
Bedankt voor de reactie


22 aug 2009 12:35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Dag heren,

nu even het volgende, ik heb de motor los liggen maar nog wel aangesloten.
Nu het volgende, ik start de motor en dan draait het motortje een klein stukje heen en weer, als ik nu de temp van 16 naar 28 draai dan draait hij maar een heel klein beetje dit is nauwelijks voelbaar.
Als ik de temp dan weer naar 16 draai gebeurt er echter niks meer?!?!. als ik opnieuw start dan weer hetzelfde ritueel. Klopt dit dat hij niet meteen weer draait of moet hij meteen reageren. WIE KAN MIJ SNEL ANTWOORD GEVEN OF DIT KLOPT.

Groeten Happy


31 aug 2009 11:05
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42
Berichten: 305
Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
-systeem staat toch op "auto" en niet op "eco" neem ik aan als je dit probeert
-hoe reageert de blower als je ineens van 16 naar 28 of andersom gaat
-als motortje draait is die i.i.g niet kapot maar zit het in de aansturing


31 aug 2009 12:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Hoi Hans en de rest,

sorry sorry sorry,
ik heb het motortje voor de ruitontwaseming gedemonteerd blijkt, nu de andere motor die bijna onvindbaar is gedemonteerd en die reageerd wel goed, als ik de temp kouder zet gaat hij harder blazen en als de temp hoger is gaat hij langzamer blazen dus dat is wel goed.
Andere motor er nu uit en nu proberen te kijken wat er aan de hand is, hij draait goed dus ik denk dat de as in het kachelhuis niet goed meer is want het asje op het motortje is heel, deze kan ik zeker niet alleen vervangen of wel. maar goed ik moet eerst eens kijken hoe hij er uit ziet dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen. ik heb wel een motor waar een kunststof asje in/op zit en deze kan dus ook niet los gaan zitten. het is een VALEO 653118V.C 08, is dit al een vervanger of een orginele motor.


31 aug 2009 12:32
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Airco/kachel met kuren
Bij mij is het kachelhuis niet goed. Daar is de kunstofvertanding van stuk. Dat schijnt bij de C5 meer te gebeuren. Er schijnt een motortje te zijn met een lagere stift maar dat ga ik niet doen. Eeen nieuw kachelhuis plus plaatsen kost bij mijn dealer duizend euro.


31 aug 2009 16:03
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 33  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.