Auteur |
Bericht |
-CITROFREAK-
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 dec 2014 21:28 Berichten: 31 Woonplaats: België
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 aanjager / kachelmodule
Ik heb toch niks extra moeten betalen aan die van DHL 
_________________ 1967 2PK Custom 2001 Berlingo 2.0HDi lichte vracht 2002 C5 1800 16v berline 2009 C5 2.0HDi Exclusive Tourer
|
22 jan 2015 20:41 |
|
 |
-CITROFREAK-
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 dec 2014 21:28 Berichten: 31 Woonplaats: België
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
De Lexia heeft heel de nacht in de garage naast de C5 gestaan... Heb die nog niet aan de C5 gehangen... Zonet was ik aan het rijden, rustig, op typische Belgische grote baan met hier en daar een niveauverschil... SCHIETEN DIE BLAZERS TOCH WEL AAN ZEKER  Na een maand niets, doen ze het dus terug, er is niks vervangen De nieuwe kachelmodule had ik er al terug uitgehaald omdat het geen verschil gaf. Conclusie: Lexia in huis halen is genoeg 
_________________ 1967 2PK Custom 2001 Berlingo 2.0HDi lichte vracht 2002 C5 1800 16v berline 2009 C5 2.0HDi Exclusive Tourer
|
23 jan 2015 20:03 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
 Zou het dus toch een kabel verbinding kunnen zijn zoals ik het had?? Voor de zekerheid toch maar eens de stekker verbindingen naar de aanjager toe eens kontroleren , gewoon losnemen en er in kijken en zien of de kontakten niet een vreemd kleurtje hebben. 
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
24 jan 2015 06:59 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Maar citrofreak waarom meet je dan niet gewoon even zoals ik in mijn laatste posting aangaf?
Dat lijkt mij beter dan een maand zonder aanjager rijden, wachtend op een lexia waarmee de aanjager niet is uit te lezen. (alleen het a/c stuurapparaat) Als je stapsgewijs meet vindt je in no-time het probleem denk ik.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 jan 2015 22:00 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
BJG je hebt gelijk  , maar met meten alleen ben je er niet. Je moet echt het kontaktblok losnemen waar de voedings en massa draden verbonden zijn die naar de aanjager gaan, het zijn er maar 2 die eigenlijk gemakkelijk te lokaliseren zijn en als die gevonden zijn zit er een verbindings stekker die hij na moet kijken inwendig, alleen dan zie je het. Met doormeten is dit euvel niet te zien. 
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
25 jan 2015 07:04 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Zal ook steeds meer weerstand krijgen en daardoor warmer en slechter doorvoer. Uiteindelijk verbranden. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 jan 2015 10:49 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Met alle respect Peterdb, maar juist door correct meten zijn dit soort storingen snel op te sporen: De aanjager is massa geschakeld. Je meet de voeding tov massa voertuig systematisch in het circuit op alle verbindingen. Let op dat dit wel belast gebeurt (zonder iets los te nemen!) Een slechte verbinding haal je er in no time uit vanwege de spanningsval. Dan inderdaad demonteren en kijken.
Voorbeeld: wanneer 1 stekkerverbinding het probleem veroorzaakt meet je voor de stekker 12V tov carrosserie en na de stekker iets anders (0V bij onderbreking en bv 3V bij slechte verbinding) dat geldt ook als die verbinding in de massa zit.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
25 jan 2015 13:47 |
|
 |
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
BJG, prima toch, wist niet dat het massa geschakeld was maar goed dat we experts zoals jij hier in het forum hebben. Bij mijn C5 was het juist de massa verbinding die oorzaken zoals niet werkende aanjager gaf en door een extra verbinding te maken funktioneerde het weer en dat tot nu toe. Maar heb in de voorgaande draadjes uitvoering beschreven wat ik gedaan heb. Moet wel zeggen dat dit niet de eerste keer is dat er in de stekkers o.a. van de verlichting ook slechte verbindingen tot stand komen, oorzaak?? Made in China?? Moet wel zeggen dat je jezelf rot zoekt om het te vinden soms aar na al die jaren leer je de lady met al de gebreken af en toe wel kennen. Hoop dat onze zuiderbuur het vindt ondanks dat het nu draait maar als het een stekker verbinding is kan het elk moment weer uitvallen en zoals gezegd een Lexia helpt hier echt niet bij.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
25 jan 2015 16:21 |
|
 |
-CITROFREAK-
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 dec 2014 21:28 Berichten: 31 Woonplaats: België
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 130000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Ik heb enkele metingen aan fiches gedaan, maar heb ook niet overal mijn meter willen insteken want met die elektronica moet je daar volgens mij toch mee opletten. Ik had op de fiche aan de kachelmodule op een draad tov een massa idd maar iets van een 2,8V. Ik heb het schema ook goed bekeken, maar verder ben ik niet geraakt. De kabel naar de aanjager zelf ben ik niet zeker dat ik de juiste gemeten heb, verdere demontage van oa knie airbag, gaspedaal ed,... heb ik alsnog mee afgewacht in afwachting van Lexia zoals ook andere hier aangeraden hebben.
_________________ 1967 2PK Custom 2001 Berlingo 2.0HDi lichte vracht 2002 C5 1800 16v berline 2009 C5 2.0HDi Exclusive Tourer
|
25 jan 2015 18:04 |
|
 |
stefan 055
C5club Rookie
Geregistreerd: 31 mei 2014 15:31 Berichten: 28
Auto: C5 2.0HDI Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Ook ik moest er aan geloven ..... nadat ik door herman fijn geholpen ben via pb was ik er ook van overtuigd dat mijn kachelmodule de geest had gegeven .... niet fijn in deze tijd van het jaar ! Aangezien ik zelf a-technisch ben en het weer het op het moment ook niet echt toelaat heb ik even contact opgenomen met MINKE HILGENBERG , de citroen dokter uit apeldoorn , ik denk dat dit een aanrader is voor mensen uit de omgeving van apeldoorn die geen zin of mogelijkheid hebben om dit klusje zelf te doen, ik heb een nieuwe module , netjes geplaatst door minke en mocht bij de balie € 88,- afrekenen ...... Ik doe het ervoor !
|
03 feb 2015 12:10 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
 Oké dat zit er dan weer in, ik haal ze anders bij een demontage bedrijf uit een jonge auto en anders via ook wel voordelig. Repareren kan ook maar moet je weer de onderdelen hebben en kost meer tijd.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
03 feb 2015 13:46 |
|
 |
stefan 055
C5club Rookie
Geregistreerd: 31 mei 2014 15:31 Berichten: 28
Auto: C5 2.0HDI Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
als jij wat aan mn oude module hebt of je weet er iemand voor dan mag je hem hebben hoor herman 
|
03 feb 2015 14:52 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Nee laat maar, kan er niks meer mee en heb er nog een liggen ook defect voor de liefhebber.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
03 feb 2015 17:22 |
|
 |
Bendo
C5club Fan
Geregistreerd: 28 dec 2010 21:48 Berichten: 61
Auto: 2.0 Hdif Tourer Ligne Business 120 KW 163 PK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12521CJ
Productienummer: 10163
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 189000
Kleur: Gris Aluminium Metallic
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
ik heb in verband met een zelfde euvel een nieuwe kachelmodule (Valeo, Euro 63 bij Franse auto's in Groningen) gemonteerd. Alles werkt weer naar behoren, maar ook bij mij treedt nu een irritant fluitend geluid op. Zag dat dit ook bij andere vervangers gebeurde. Kan iemand mij vertellen of en zo ja hoe ik van dat geluid afkom? Groeten, Ben
|
04 feb 2015 14:44 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
De afdichting rondom moet goed sluiten, lekt nu valse lucht.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
04 feb 2015 17:45 |
|
 |
|