Auteur |
Bericht |
Hydroactiefje
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 feb 2017 21:45 Berichten: 12
Auto: C5 2,0 HDI break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 550000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
JW-C5 schreef: Mooi dat het gelukt is  En als iemand anders zich geroepen voelt deze klus ook uit te voeren, dan roept hij maar. Dan stuur ik dat setje doc's ook naar hem op, dapperen moeten worden geholpen Groet, JW Ik houd me aanbevolen voor wat documentatie. Mijn oude dame van 2003 heeft 523k kilometer op de klok, maar de linkerzijde is bloedheet, terwijl rechts alles qua verwarming/koeling prima functioneert. De stappenmotoren links en rechts zijn oké. Ik vermoed een beschadiging van de linker mengklep.
_________________ Samen staan we sterk!
|
15 jun 2023 18:25 |
|
 |
rvermeer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 jun 2007 20:21 Berichten: 51 Woonplaats: De Meern
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Het motortje kan prima werken. Maar als het tandwieltje dat er aan zit versleten tanden heeft, kan die de klep niet bedienen. Dat is dan ook het welbekende probleem bij deze dames. Versleten tandjes. Dat komt doordat het dingetje eigenlijk te kort is en de klepbediening maar net pakt. In het verleden heb ik er zelf een gemaakt van een blokje messing. Halve centimeter langer dan het origineel. Verslijt nooit meer. Je kan het motortje uitnemen en het kopje met de tandjes er af trekken. Dan heb je je voorbeeld. Zoals gezegd: wel wat langer maken.
|
15 jun 2023 18:50 |
|
 |
Hydroactiefje
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 feb 2017 21:45 Berichten: 12
Auto: C5 2,0 HDI break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 550000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Klopt, dat heb ik ook gedaan en dacht daarmee het probleem opgelost te hebben. Als ik de linker mengklep met de hand bedien, blijft de luchtstroom altijd warm, hooguit wisselen via de voorruit, van voren of voeten, afhankelijk van de stand. Maar altijd warm.
_________________ Samen staan we sterk!
|
15 jun 2023 18:54 |
|
 |
rvermeer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 jun 2007 20:21 Berichten: 51 Woonplaats: De Meern
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Dan moet ik je helaas de verklaring en de oplossing schuldig blijven.
|
15 jun 2023 18:55 |
|
 |
Hydroactiefje
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 feb 2017 21:45 Berichten: 12
Auto: C5 2,0 HDI break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 550000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Airco/kachel met kuren
Nou zeer bedankt voor het meedenken. Ik bedenk me wel dat als ik de rechter temperatuurinstelling verander ik de rechter klep hoor bewegen. Dat gebeurt aan de linker zijde niet. Wel als ik de fan op voorruit zet. Dus ergens klopt toch iets niet. Bij een andere stappenmotor is er geen verschil en bij een andere regelunit ook niet. Ik kan de logica niet helemaal volgen.
_________________ Samen staan we sterk!
|
15 jun 2023 22:18 |
|
 |
Hydroactiefje
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 feb 2017 21:45 Berichten: 12
Auto: C5 2,0 HDI break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 550000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
JW-C5 schreef: Mooi dat het gelukt is  En als iemand anders zich geroepen voelt deze klus ook uit te voeren, dan roept hij maar. Dan stuur ik dat setje doc's ook naar hem op, dapperen moeten worden geholpen Groet, JW JW, heb je die documenten wellicht nog beschikbaar?
_________________ Samen staan we sterk!
|
15 jun 2023 22:34 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Hydroactiefje schreef: Klopt, dat heb ik ook gedaan en dacht daarmee het probleem opgelost te hebben. Als ik de linker mengklep met de hand bedien, blijft de luchtstroom altijd warm, hooguit wisselen via de voorruit, van voren of voeten, afhankelijk van de stand. Maar altijd warm. Dan heb je de bovenste klep bediend, die gaat over de luchtverdeling. De onderste gaat over de temperatuur.
|
15 jun 2023 23:05 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
De kleppen en motortjes zijn nagenoeg geruisloos. Als je wat hoort kraken kan dat klep of motortje zijn, wat defect is
|
15 jun 2023 23:06 |
|
 |
Hydroactiefje
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 feb 2017 21:45 Berichten: 12
Auto: C5 2,0 HDI break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 550000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
c5jan schreef: Hydroactiefje schreef: Klopt, dat heb ik ook gedaan en dacht daarmee het probleem opgelost te hebben. Als ik de linker mengklep met de hand bedien, blijft de luchtstroom altijd warm, hooguit wisselen via de voorruit, van voren of voeten, afhankelijk van de stand. Maar altijd warm. Dan heb je de bovenste klep bediend, die gaat over de luchtverdeling. De onderste gaat over de temperatuur. c5jan, Je hebt helemaal gelijk! Motor temperatuurregeling wederom gevonden. Wederom, omdat ik dat 10 jaar eerder ook al heb gedaan, maar was dat vergeten. Ik had het asje verlengd maar nu weer opnieuw met superlijm gelijmd en werkt weer uitstekend. Om er goed bij te kunnen had ik toen al op een strategische plek het dashboard doorgezaagd om er eenvoudiger bij te kunnen.
_________________ Samen staan we sterk!
|
17 jun 2023 12:05 |
|
 |
Hydroactiefje
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 feb 2017 21:45 Berichten: 12
Auto: C5 2,0 HDI break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 550000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Hydroactiefje schreef: c5jan schreef: Hydroactiefje schreef: Klopt, dat heb ik ook gedaan en dacht daarmee het probleem opgelost te hebben. Als ik de linker mengklep met de hand bedien, blijft de luchtstroom altijd warm, hooguit wisselen via de voorruit, van voren of voeten, afhankelijk van de stand. Maar altijd warm. Dan heb je de bovenste klep bediend, die gaat over de luchtverdeling. De onderste gaat over de temperatuur. c5jan, Je hebt helemaal gelijk! Motor temperatuurregeling wederom gevonden. Wederom, omdat ik dat 10 jaar eerder ook al heb gedaan, maar was dat vergeten. Ik had het asje verlengd maar nu weer opnieuw met superlijm gelijmd en werkt weer uitstekend. Om er goed bij te kunnen had ik toen al op een strategische plek het dashboard doorgezaagd om er eenvoudiger bij te kunnen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Samen staan we sterk!
|
17 jun 2023 12:35 |
|
 |
|