Auteur |
Bericht |
Ed
|
en ja hoor, na een 300 km op gas is de storing uitlaatgas weer terug in het systeem. De auto rijdt verder prima. Ik zou eigenlijk langs de gasspecialist moeten, maar ik betwijfel of dat wat uitmaakt. Is er hier op het forum eigenlijk wel iemand die bij de gasspecialist een dergelijk probleem heeft weten op te lossen? Na wat ik gelezen heb is de storing bij de meesten binnen de korste keren weer terug. Dus waarom dr weer een boel centen tegenaan gooien als de storing weer terugkomt. 
|
19 feb 2007 13:00 |
|
 |
popipipo
V.I.P.
Geregistreerd: 11 dec 2006 23:09 Berichten: 23
Auto: C5 2.2HDI Tourer
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 174000
Kleur: Perle Noir
Naar boven
|
In het kader van het oplossen van deze melding heb ik nog even een vraag aan de experts  ;
Het valt mij op dat zowel de water als de olietemperatuur nauwelijks oploopt bij lange ritten van meer dan 200Km acherelkaar (blijft in het blauwe gebied); is dit normaal of kan dit een defecte sensor betekenen.
Zou dit van invloed kunnen zijn bij het optreden van die katalysator storingen ?
Bij mij zijn inmiddels de bobines en bougies allemaal vervangen, dit nadat op 2 bobines problemen waren gemeten en het reinigen van de katalysator de status van veroudering pre katalysator van "permanente storing" naar "tijdelijke storing" veranderde...
|
19 feb 2007 22:09 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
popipipo schreef: Het valt mij op dat zowel de water als de olietemperatuur nauwelijks oploopt bij lange ritten van meer dan 200Km acherelkaar (blijft in het blauwe gebied); is dit normaal of kan dit een defecte sensor betekenen. Zou dit van invloed kunnen zijn bij het optreden van die katalysator storingen ?
Geen stress, dat is normaal.
Ik heb dan geen blauw gebied, maar de wijzers voor olie- en watertemperatuur halen de horizontale stand niet eens.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 feb 2007 22:19 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Misschien een thermostaat die open blijft staan?
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
19 feb 2007 22:19 |
|
 |
popipipo
V.I.P.
Geregistreerd: 11 dec 2006 23:09 Berichten: 23
Auto: C5 2.2HDI Tourer
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 174000
Kleur: Perle Noir
Naar boven
|
De radiateur is vlak voor aflevering vervangen door de dealer; misschien hebben ze verzuimt om de thermostaat weer aan te sluiten...
Ik vraag me alleen af of dit misschien een relatie heeft met de storing uitlaatgas/katalysator die ik nog steeds (hoewel steeds minder vaak achterelkaar) krijg... 
|
19 feb 2007 22:26 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Nouja, als de motor niet op bedrijfstemperatuur komt (ik weet niet hoe ver je meter komt) kan dat inderdaad tot allerlei rare storingen leiden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
19 feb 2007 22:34 |
|
 |
Ed
|
Is er ook iemand die positieve ervaringen met een gasspecialist heeft
|
20 feb 2007 08:52 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
ja . momenteel geen last , alleen in zijn 5 bij 2000 toeren een klein hikje (niet altijd). dus dan gewoon boven de 2000 toeren houden.. maar voor de rest loopt hij goed, bij nieuwehuizen in Houten laten nakijken..
_________________ Citroen C5 Break
|
20 feb 2007 09:18 |
|
 |
Krommenieer
|
Sinds 13 februari jl. reeds twee keer bij de dealer geweest. Laatste keer afgelopen woensdag. Er zijn toen de bougies vervangen. En nu vanmorgen weer de melding emissiestoring, maandag maar weer eens naar de dealer. Na het koud starten van de motor loopt de motor erg onregelmatig, als de temperatuur van de motor oploopt, gaat de motor weer mooi rond draaien. Dit is de afgelopen drie dagen ook weer voorgekomen, na het vernieuwen van de bougies. Alleen vanmorgen gaf hij een emissiestoring. Ik krijg geen melding STOP en/of service. Als de motor warm is loopt hij prachtig mooi rond en stil. Met mijn PhI nooit zo'n probleem gehad. Wie de oorzaak weet mag het zeggen.
|
24 feb 2007 18:20 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Ed schreef: Is er ook iemand die positieve ervaringen met een gasspecialist heeft
Jongens help eens even, er is hier iemand die naar een gasdealer in het hoge noorden (groningen?) is geweest met hele goede resulaten. Kan het draadje niet meer vinden. Was het Roeland of iemand anders ?
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
24 feb 2007 19:01 |
|
 |
MARTINO
C5club Rookie
Geregistreerd: 12 jan 2007 13:08 Berichten: 25
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw
Naar boven
|
Krommenieer schreef: Sinds 13 februari jl. reeds twee keer bij de dealer geweest. Laatste keer afgelopen woensdag. Er zijn toen de bougies vervangen. En nu vanmorgen weer de melding emissiestoring, maandag maar weer eens naar de dealer. Na het koud starten van de motor loopt de motor erg onregelmatig, als de temperatuur van de motor oploopt, gaat de motor weer mooi rond draaien. Dit is de afgelopen drie dagen ook weer voorgekomen, na het vernieuwen van de bougies. Alleen vanmorgen gaf hij een emissiestoring. Ik krijg geen melding STOP en/of service. Als de motor warm is loopt hij prachtig mooi rond en stil. Met mijn PhI nooit zo'n probleem gehad. Wie de oorzaak weet mag het zeggen.
De mijne gaf deze storing ook, en liep ook onregelmatig bij een koude motor ook bleef het toerental stationair onder de 1000 met koude motor.
Bij de dealer heeft men toen de stappen sat. motor varvangen sindsdien dat probleem niet meer. Dit was preventief zou met opnieuw inleren hiervan ook op te lossen zijn.
_________________ c5 break aut. 2.0I ligne prestige
|
24 feb 2007 22:23 |
|
 |
Krommenieer
|
wat is een sat.motor?
|
25 feb 2007 00:29 |
|
 |
MARTINO
C5club Rookie
Geregistreerd: 12 jan 2007 13:08 Berichten: 25
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw
Naar boven
|
Krommenieer schreef: wat is een sat.motor?
is de stappen stationair motor. Sorry voor de afkorting 
_________________ c5 break aut. 2.0I ligne prestige
|
25 feb 2007 10:59 |
|
 |
Krommenieer
|
Bedankt voor de aanvulling/vertaling
Zou het misschien ook iets te maken kunnen hebben met het vervangen van de thermostaat op 7 februari, daarna zijn de storingsmeldingen gekomen.
Elders las ook in dit forum: Of watertemperatuur sensor (hier mee wordt ook de stappen motor gerelgeld) stappenmotor regelt de de bypass over de gasklep en hier meer het stationair toeren tal
|
25 feb 2007 11:24 |
|
 |
Ed
|
Vorige week heb ik dunne olie in de motor gedaan, 0W40 en wat denk je? s'middags na een stukje rond de 180 gereden te hebben, storing weg. Een paar dagen mooi storingsvrij rondgereden. In de tussentijd de achterste remschijven en blokken laten vervangen, maar helaas hedenochtend weer die tering piep en weer de storing. Maar op de 1 of andere manier heeft hij toch ff goed gelopen op de dunne olie.
|
25 apr 2007 08:28 |
|
 |
|