Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
 storing uitlaatgas 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
en ja hoor, na een 300 km op gas is de storing uitlaatgas weer terug in het systeem. De auto rijdt verder prima. Ik zou eigenlijk langs de gasspecialist moeten, maar ik betwijfel of dat wat uitmaakt. Is er hier op het forum eigenlijk wel iemand die bij de gasspecialist een dergelijk probleem heeft weten op te lossen? Na wat ik gelezen heb is de storing bij de meesten binnen de korste keren weer terug. Dus waarom dr weer een boel centen tegenaan gooien als de storing weer terugkomt. :(


19 feb 2007 13:00
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 dec 2006 23:09
Berichten: 23
Auto: C5 2.2HDI Tourer
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 174000
Kleur: Perle Noir


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
In het kader van het oplossen van deze melding heb ik nog even een vraag aan de experts 8) ;

Het valt mij op dat zowel de water als de olietemperatuur nauwelijks oploopt bij lange ritten van meer dan 200Km acherelkaar (blijft in het blauwe gebied); is dit normaal of kan dit een defecte sensor betekenen.
Zou dit van invloed kunnen zijn bij het optreden van die katalysator storingen ?

Bij mij zijn inmiddels de bobines en bougies allemaal vervangen, dit nadat op 2 bobines problemen waren gemeten en het reinigen van de katalysator de status van veroudering pre katalysator van "permanente storing" naar "tijdelijke storing" veranderde...


19 feb 2007 22:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
popipipo schreef:
Het valt mij op dat zowel de water als de olietemperatuur nauwelijks oploopt bij lange ritten van meer dan 200Km acherelkaar (blijft in het blauwe gebied); is dit normaal of kan dit een defecte sensor betekenen.
Zou dit van invloed kunnen zijn bij het optreden van die katalysator storingen ?

Geen stress, dat is normaal.

Ik heb dan geen blauw gebied, maar de wijzers voor olie- en watertemperatuur halen de horizontale stand niet eens.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


19 feb 2007 22:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Misschien een thermostaat die open blijft staan?

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


19 feb 2007 22:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 dec 2006 23:09
Berichten: 23
Auto: C5 2.2HDI Tourer
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 174000
Kleur: Perle Noir


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
De radiateur is vlak voor aflevering vervangen door de dealer; misschien hebben ze verzuimt om de thermostaat weer aan te sluiten...

Ik vraag me alleen af of dit misschien een relatie heeft met de storing uitlaatgas/katalysator die ik nog steeds (hoewel steeds minder vaak achterelkaar) krijg... :?


19 feb 2007 22:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nouja, als de motor niet op bedrijfstemperatuur komt (ik weet niet hoe ver je meter komt) kan dat inderdaad tot allerlei rare storingen leiden.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


19 feb 2007 22:34
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Is er ook iemand die positieve ervaringen met een gasspecialist heeft


20 feb 2007 08:52
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39
Berichten: 571
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja . momenteel geen last , alleen in zijn 5 bij 2000 toeren een klein hikje (niet altijd). dus dan gewoon boven de 2000 toeren houden.. maar voor de rest loopt hij goed, bij nieuwehuizen in Houten laten nakijken..

_________________
Citroen C5 Break


20 feb 2007 09:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Sinds 13 februari jl. reeds twee keer bij de dealer geweest. Laatste keer afgelopen woensdag. Er zijn toen de bougies vervangen. En nu vanmorgen weer de melding emissiestoring, maandag maar weer eens naar de dealer. Na het koud starten van de motor loopt de motor erg onregelmatig, als de temperatuur van de motor oploopt, gaat de motor weer mooi rond draaien. Dit is de afgelopen drie dagen ook weer voorgekomen, na het vernieuwen van de bougies. Alleen vanmorgen gaf hij een emissiestoring. Ik krijg geen melding STOP en/of service. Als de motor warm is loopt hij prachtig mooi rond en stil. Met mijn PhI nooit zo'n probleem gehad. Wie de oorzaak weet mag het zeggen.


24 feb 2007 18:20
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ed schreef:
Is er ook iemand die positieve ervaringen met een gasspecialist heeft


Jongens help eens even, er is hier iemand die naar een gasdealer in het hoge noorden (groningen?) is geweest met hele goede resulaten. Kan het draadje niet meer vinden. Was het Roeland of iemand anders ?

Gr. Ronald

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


24 feb 2007 19:01
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 12 jan 2007 13:08
Berichten: 25
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Krommenieer schreef:
Sinds 13 februari jl. reeds twee keer bij de dealer geweest. Laatste keer afgelopen woensdag. Er zijn toen de bougies vervangen. En nu vanmorgen weer de melding emissiestoring, maandag maar weer eens naar de dealer. Na het koud starten van de motor loopt de motor erg onregelmatig, als de temperatuur van de motor oploopt, gaat de motor weer mooi rond draaien. Dit is de afgelopen drie dagen ook weer voorgekomen, na het vernieuwen van de bougies. Alleen vanmorgen gaf hij een emissiestoring. Ik krijg geen melding STOP en/of service. Als de motor warm is loopt hij prachtig mooi rond en stil. Met mijn PhI nooit zo'n probleem gehad. Wie de oorzaak weet mag het zeggen.


De mijne gaf deze storing ook, en liep ook onregelmatig bij een koude motor ook bleef het toerental stationair onder de 1000 met koude motor.
Bij de dealer heeft men toen de stappen sat. motor varvangen sindsdien dat probleem niet meer. Dit was preventief zou met opnieuw inleren hiervan ook op te lossen zijn.

_________________
c5 break aut. 2.0I ligne prestige


24 feb 2007 22:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat is een sat.motor?


25 feb 2007 00:29
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 12 jan 2007 13:08
Berichten: 25
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Krommenieer schreef:
wat is een sat.motor?


is de stappen stationair motor. Sorry voor de afkorting :roll:

_________________
c5 break aut. 2.0I ligne prestige


25 feb 2007 10:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bedankt voor de aanvulling/vertaling
Zou het misschien ook iets te maken kunnen hebben met het vervangen van de thermostaat op 7 februari, daarna zijn de storingsmeldingen gekomen.
Elders las ook in dit forum: Of watertemperatuur sensor (hier mee wordt ook de stappen motor gerelgeld) stappenmotor regelt de de bypass over de gasklep en hier meer het stationair toeren tal


25 feb 2007 11:24
Antwoord met een citaat
Bericht 
Vorige week heb ik dunne olie in de motor gedaan, 0W40 en wat denk je? s'middags na een stukje rond de 180 gereden te hebben, storing weg. Een paar dagen mooi storingsvrij rondgereden. In de tussentijd de achterste remschijven en blokken laten vervangen, maar helaas hedenochtend weer die tering piep en weer de storing. Maar op de 1 of andere manier heeft hij toch ff goed gelopen op de dunne olie.


25 apr 2007 08:28
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.