Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Automatische deurvergrendeling
Auteur |
Bericht |
GSven
|
cloudje schreef: hij moet dan of de auto uitzetten of even de knop indrukken van automatisch ontgrendelen.
Ik (als bestuurder) hoef dan enkel m'n deur effe te openen. Motor mag blijven draaien.
|
04 feb 2007 18:08 |
|
 |
cloudje
|
GSven schreef: cloudje schreef: hij moet dan of de auto uitzetten of even de knop indrukken van automatisch ontgrendelen. Ik (als bestuurder) hoef dan enkel m'n deur effe te openen. Motor mag blijven draaien.
ja dat kan ook dus 3 opties dan he 
|
04 feb 2007 20:55 |
|
 |
Citroentje
|
Even een herhaling van mijn vraag eerder in dit draadje:
Zijn die tekeningen waarin de loop van de kabelbomen staat, ook in pdf beschikbaar op dit forum? Die kon ik niet vinden.
Of moet die vraag ergens anders gesteld worden? Ben wel benieuwd naar het antwoord.
|
05 feb 2007 08:39 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: automatische vergrendeling
Klaverblaadje schreef: Ik heb dit bij mijn phII (berline) gewijzigd, want als ze een raam inslaan en een deur openen is ook gelijk je achterklep ongrendeld.
Nu weet ik wel dat je de bank dan naar voren kunt klappen en toch in de kofferbak kunt komen, maar dat kost tijd en dat hebben de dieven meestal niet.
Zo werkt het niet, als je een alarm hebt met supervergrendeling. Na het inslaan van de ruiten werken de ontgrendelingen van de deuren nog steeds niet! De dief moet dus eerst door het raam naarbinnen, dan de bank opklappen. (sowieso lastig als de deur niet open is  ) Als de dief begint met de ruit in het voorportier is hij helemaal lang bezig, moet hij zich eerst nog naar achteren wurmen. In de tussentijd wordt hij bijkans doof van het alarm  Citaat: Zijn die tekeningen waarin de loop van de kabelbomen staat
Een C5 heeft geen klassieke kabelbomen, maar multiplex bekabeling. Je kunt er niks mee doen zonder storingen te veroorzaken. Ik zou er niet zomaar een schakelaar tussen zetten. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
06 feb 2007 13:38 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Ja zo werkte het wel bij mijn Bora, maar niet bij mijn C5II.
Op het moment dat de dief aan de binnenklink trekt gaat alles open en is het leeghalen van de kofferbak kinderspel.
VW, Audi, Mercedes en misschien nog andere merken hebben een extra slot op de kofferbak zodat die dubbel afgesloten kan worden, en hier moest ik toch ook iets verzinnen om het dievengilde te vertragen.
Achteraf inbouwen van de supervergrendeling is volgens de dealers niet te doen, dus ik vond de onderbreking van de microswitch de eenvoudigste oplossing.
Ik heb ook de optie van de schakelaar in het interieur overwogen, maar je werkt niet aan een eenvoudige 12 volt installatie zoals vroeger het geval was, en er kan dan sneller iets fout gaan
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
07 feb 2007 08:55 |
|
 |
Citroentje
|
Citroentje schreef: Even een herhaling van mijn vraag eerder in dit draadje:
Zijn die tekeningen waarin de loop van de kabelbomen staat, ook in pdf beschikbaar op dit forum? Die kon ik niet vinden. Of moet die vraag ergens anders gesteld worden? Ben wel benieuwd naar het antwoord.
Ben nog nieuwsgierig naar het antwoord op deze vraag. Iemand die het antwoord weet?
|
12 maart 2007 12:48 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik vrees dat dat slechts fabricagegevens zal betreffen en dat zij niet direct voor de openbaarheid bestemd zijn...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 maart 2007 12:50 |
|
 |
Citroentje
|
Harm van Beek schreef: Ik vrees dat dat slechts fabricagegevens zal betreffen en dat zij niet direct voor de openbaarheid bestemd zijn...
Toch staat dit soort info wel in de werkplaatshandboeken. En er zijn nogal wat delen van die boeken hier in elektronische vorm beschikbaar. Vandaar de vraag.
|
12 maart 2007 12:51 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Als je dat wel weet, waarom meld je dat dan niet meteen? Stel dan de vraag"Wie heeft de werkplaatshandboeken waar dat instaat en wil ze digitaal ter beschikking stellen?".
Vraag die ik dan heb is, wat moet je er mee?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 maart 2007 13:04 |
|
 |
Citroentje
|

Harm van Beek schreef: Als je dat wel weet, waarom meld je dat dan niet meteen? Stel dan de vraag"Wie heeft de werkplaatshandboeken waar dat instaat en wil ze digitaal ter beschikking stellen?". FF lezen: ik schreef: Zijn die tekeningen waarin de loop van de kabelbomen staat, ook in pdf beschikbaar op dit forum? Die kon ik niet vinden. Of moet die vraag ergens anders gesteld worden? Ben wel benieuwd naar het antwoord. De tekeningen zijn er. Vraag = zijn ze hier beschikbaar (en daag daarmee meteen uit: of heeft iemand ze beschikbaar)? Harm van Beek schreef: Vraag die ik dan heb is, wat moet je er mee?
Aanpassing van de bedrading naar de schakelaars van de achterklep en achterruit. Ik wil er een schakelaar tussenzetten om ze op slot te kunnen houden, ook wanneer ik een deur open doe. Bijvoorbeeld in vakantietijd. Heb dat al eens met mijn Xantia gedaan en dat beviel goed.
Mijn eerste Xantia had nog een slot met sleutel op de achterklep en die kon je in een stand draaien dat de achterklep op slot bleef, ongeacht de centrale vergrendeling. Dat kan nu niet meer.
|
12 maart 2007 13:24 |
|
 |
fengels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19 Berichten: 264 Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Naar boven
|
ik heb de Werkplaats handboeken wat moet je precies hebben?
Als ik tijd heb scan ik de pagina's wel.
stuur me een pb met je mail adres
of waar woon je in NB, ik werk in veldohoven misschien is er zo oowel wat te regelen
_________________ C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
|
12 maart 2007 23:17 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re:
Rene schreef: Ja de knop ingedrukt houden, en dan het contact aan zetten...tot je een piep hoort! dit heb ik nog niet geprobeert de rest wel, morgen even proberen. helaas geprobeert maar doet het niet
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
01 jan 2008 03:42 |
|
 |
Enigma
C5club Newbie
Geregistreerd: 24 sep 2007 20:10 Berichten: 8
Auto: C5 2.0 HDI 110 PK Break, différence 2, uit 2004
Organummer: 9919
Naar boven
|
 Re: Automatische deurvergrendeling
Extra vraagje m.b.t. deze automatische deurvergrendeling...
Bij mij blijft het rode ledje onder in deze schakelaar continu branden, wat ik ook doe vergrendelen, ontgrendelen enz, enz. Weet iemand hoe dit eventueel te resetten is of hebben we het hier over een defect.
Grtz.
_________________ C5 Break, 2.0 HDI 110 PK, Différence 2, uit 2004.
|
08 feb 2008 18:49 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Automatische deurvergrendeling
Enigma schreef: Extra vraagje m.b.t. deze automatische deurvergrendeling...
Bij mij blijft het rode ledje onder in deze schakelaar continu branden, wat ik ook doe vergrendelen, ontgrendelen enz, enz. Weet iemand hoe dit eventueel te resetten is of hebben we het hier over een defect.
Grtz. misschien heeft de vorige eigenaar hem op een constante stroom draad gedaan omdat hij dat op alarm vond lijken? werkt hij voor de rest wel? deuren op slot ?
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
08 feb 2008 22:48 |
|
 |
Nodri
|
 Re: Re:
Rene schreef: Ja de knop ingedrukt houden, en dan het contact aan zetten...tot je een piep hoort!  Hehe het werkt op onze dienstauto ook (Berlingo). Onze logistiek wordt er helemaal gek van, die houd er niet van om met gesloten deuren te rijden! Ik heb in de peus niet eens een knop om de deuren binnen in de auto op slot te doen. Moet allemaal met de AB. Achterklep heeft wel weer een apart slot.
|
08 feb 2008 23:19 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|