Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Wat voor audio apparaat hebben jullie ?
Auteur |
Bericht |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Wat voor audio apparaat hebben jullie ?
Dat is inderdaad het frustrerende: in de Astra van mijn werk die afgelopen nacht naast de C5 mocht slapen zitten duidelijk wel goede speakers.
Net als ik in de ZX had zitten.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
04 dec 2008 23:17 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
Net zoals Albert en Wimmie waardeer ik ook de acht JBL-speakers in combinatie met de Clarion RT2 en de Clarion CD-wisselaar. Voor in de auto prima spul om voornamelijk jazz en klassiek te luisteren binnen de kooi met (buiten)geluidwerende ruiten. In huis gebruik ik Arcam-apparatuur met Bose-luidsprekers.
Let's face the music and ... drive C5!
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
05 dec 2008 23:53 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
kansberg schreef: Citaat: Tja, maar de speakers die ik in de C5 heb zitten zijn van een dusdanige kwaliteit dat eigenlijk alleen spraak acceptabel klinkt... Mijn indruk is dat Franse autofabrikanten de auto-audio als ondergeschoven kindje zien, of in ieder geval als zodanig behandelen, en dat terwijl de beste speakers voornamelijk uit Frankrijk komen!? Albert. Naar mijn mening komt het smaakmakende geluid toch vooral uit Engeland en in de studio vertrouw ik vooral op Tannoy-monitors met de Finse Genelec's als backup. Heb tot nu toe in geen enkele studio ook maar iets Frans kunnen ontdekken. Maar even on topic, met die JBL's in de C5 ben ik tevreden en voor echt laag moet je niet in de auto zijn, maar dat schreef ik een paar weken geleden al. Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
07 dec 2008 03:10 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
Citaat: Naar mijn mening komt het smaakmakende geluid toch vooral uit Engeland en als parttime studio-technicus vertrouw ik vooral op Tannoy-monitors met de Finse Genelec's als backup. Heb tot nu toe in geen enkele studio ook maar iets Frans kunnen ontdekken. Maar even on topic, met die JBL's in de C5 ben ik tevreden en voor echt laag moet je niet in de auto zijn, maar dat schreef ik een ruim een week geleden al. Leuk dit commentaar te lezen, zit lekker te luisteren naar Tannoy speakers op dit moment, heel goed moet ik zeggen, heb ze ooit gekocht ter uitbreiding van m'n 5.1 systeem maar zijn inmiddels verhuisd naar m'n 'kantoortje' alwaar ik nu aanwezig ben. Heb beneden speakers van Nederlands fabrikaat waarvan de naam me op dit moment niet zo te binnen schiet, zal het eens opzoeken, het is in ieder geval 'High End'. Heb vroeger, zo'n 20 jaar geleden in de audio-branche gewerkt en daarvan staat me bij dat met name de Franse en Engelse speakers hoog aangeschreven stonden. Tegenwoordig laat ik me vooral sturen door m'n oren, want net zoals met auto's is het met geluid ook een kwestie van het gevoel en de soort muziek waar men naar luistert. Nu werk ik alweer jaren in de automotive branche en daar staat de Engelse/Franse auto niet zo hoog aangeschreven, dus misschien zegt het wel meer over mijn smaak dan over de daadwerkelijke kwaliteit.......?! een ding staat (iig voor mij) als een paal boven water: Op auto of audio gebied wil ik absoluut geen Duits of Japans materiaal. Groeten, Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
07 dec 2008 03:37 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
kansberg schreef: of audio gebied wil ik absoluut geen Duits of Japans materiaal.
Albert. Er komt anders genoeg mooi spul uit duitsland of japan... Backes&Muller, Lansche, german-physiks, Von Sweikert (ok, hij woont nu in amerika, maar het is afaik een echte duitser) zijn speakerfabrikanten die ik in m'n top 10 heb. Burmester... ook heel mooi. Transrotor, Clearaudio..... En voor de beste phono cartridges moet je misschien wel in japan zijn  (koetsu) Kortom, ik denk nooit in landen....ik beoordeel elk produkt naar waar het voor bedoeld is. Met subjectieve oordelen mis je altijd zo veel moois Ik kan het meeste spul natuurlijk helaas nooit betalen, maar ik kan er natuurlijk wel over dromen En dromen hebben zo z'n charme; Oscar Wilde zei ooit al: "There's only one thing worse than not getting what you want...and that is getting what you want."
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
07 dec 2008 04:01 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Natuurlijk heb je gelijk zodra je een product benaderd op zijn kwaliteit en niet op zijn afkomst. Hoe graag ik dat ook zou willen, dat kan ik niet tegenspreken, het is de enig goede en objectieve beoordeling. Wellicht is het bij mij nog steeds een 'onderbuik' gevoel geen producten uit deze landen te willen kopen. Dit komt deels door eigen ervaring en deels door vooroordelen, en toch....ik kan niet wennen aan al die VW's, Opels en Audi's. Ik kwijl bij het zien van de RS6 Avant van m'n overbuurman, maar het blijft (in mijn ogen) een Audi. Hoe goed die ook mag zijn. Zijn buurman heeft een XK8.......daar kan ik echt uren naar staren, deze auto is met potlood getekend, dat zie je zo, een kunstwerk, en al is die technisch niet zo geavanceerd als de RS6, hij (of is het zij?) is zooo mooi...........wat mij betreft het verschil tussen een dolfijn en een haring, maar dat is een uitspraak die ik geheel voor eigen rekening neem. Aldus een Francofiel.
Groeten,
Albert.
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
07 dec 2008 04:30 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
Ik heb in de huiskamer ook een setje kleine Tannoy's staan. Erg fijne luidsprekers. Ze zijn nu even werkloos. Ik heb me kort geleden een setje Bose Acoustimas 5 SE gekocht, om eens te proberen. Het ging me hierbij vooral om de pasieve subwoofer. Bevalt ook prima, moet ik zeggen, maar de Tannoy's staan wel op een hoger niveau. Op audio-gebied kijk ik niet zo naar merken en landen. Ik gebruikte een Pioneer set, helemaal bij elkaar gespaard in mijn stage-periode. Dat is nu zo'n 13 jaar geleden. De set beviel altijd prima, totdat ik de Tannoy's aan sloot, nadat ik ze eerder op een Onkyo-set had gehoord. Ik heb er mee leren leven, en draaide er nog enkele jaren mee. Maar nu heb ik de Bose-set. En daar viel de Pioneer toch door de mand. Ik had de Bose-set op een JVC-set gehoord, en dat klonk toch wel veel beter. Dus die set heb ik er maar bij gekocht.  Nu heb ik voor een paar centen en heel leuk geluidje in de huiskamer. Zoals eerder aan gegeven, bouw ik in de C5 een Helix installatie met enkele Xetec componenten. Beide van Duitse makelij. Daar is niks mis mee. Ook ik heb voor-oordelen. Met name jegens Franse (  ), Italiaanse en Engelse automobielen. Mooie auto's, maar niet erg degelijk. Toch wil ik mij C5 voorlopig niet kwijt, want het is en blijft een heerlijke reis-gezel. Ik heb sowieso wel een Citroën-tik, ondanks mijn vooroordelen. Ik hou van eigenzinnig, eigenwijs, anders dan anders. En dan zit je bij citroen wel goed. Maar eerlijk is eerlijk, ik weet nog niet of de opvolger van de C5 weer een citroen word. Een Audi A6 Avant, Audi A8, BMW 5-serie Touring of BMW 7-serie vind ik toch wel errug mooi spul. Alhoewel ik bij een C6 ook wel langdurig kan staan kwijlen. Groeten, Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
07 dec 2008 10:54 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
Ik heb nog eens na die schuimkappen achter de speakers gekeken. In deze schuimkappen zit onderin een opening van ca. 3x5cm. De speaker staat dus in open verbinding met het luchtvolume in de deur, al is het verre van ideaal. Het enige wat ik me kan voorstellen waarom de schuimkappen er zitten is dat er geen rommel op de luidspreker valt, of druppels water die van de ruit (tussen de rubbers door eventueel) of van het raammechanisme op de speaker vallen. De schuimkappen sluiten ook bovenaan soms niet helemaal aan op de deurpanelen, daar zit soms openporig schuim tussen. Ik heb de kappen maar laten zitten, aangezien het in deuren altijd maar een vochtige bedoeling is, en ik geen condenswaterdruppels (tegen de vochtige lucht werkt het uiteraard niet; de kappen zijn open, en schuim is een belabberde dampremmer) op de achterkant van de conus of de spider wil hebben, maar ik kan me voorstellen dat het verwijderen van de kappen de laagweergave wel iets verbeterd. Hoe groter de stromingsweerstand door het gat, hoe minder laag het geluid. Voor degene die into T/S parameters zijn: ik gok dat het hieraan gerelateerd iets met je Cms (of eigenlijk je akoestische compliantie "Cas") of Rms (resp. "Ras"  ) doet. Misschien ga ik het gat wat er zit nog een keer vergroten; het zit ook nog aan de onderkant, waar de luchtkanalen al nauw zijn.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
08 dec 2008 23:39 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
kansberg schreef: een ding staat (iig voor mij) als een paal boven water: Op auto of audio gebied wil ik absoluut geen Duits of Japans materiaal.
Hmm... thuis heb ik een heel fijne 5.1 receiver van Onkyo staan, waarop boxen van duitse makelij een zeer aangename en kwalitatief hoogstaande sound produceren. Boxen zijn van Elac (2 x front) en Quadral (center en 2 x rear). Sub heb ik niet nodig want dat gaat te zwaar worden.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
09 dec 2008 09:11 |
|
 |
stevenvw
|
GuidoK schreef: Het enige wat ik me kan voorstellen waarom de schuimkappen er zitten is dat er geen rommel op de luidspreker valt, of druppels water die van de ruit (tussen de rubbers door eventueel) of van het raammechanisme op de speaker vallen.
Goeie zaak, want dit was de doodsteek voor de Helixen in mijn Opel destijds.
|
09 dec 2008 11:14 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
Toch maar even andere speakers besteld, bij mij zitter er nog de satndaard speakers in maar ondertussen ben ik er toch niet zo tevreden meer over en volgens mij is er ook al eentje geploft  Komen nu 4 pioneers in 
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
28 dec 2008 17:02 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Naar boven
|
Zojuist even m'n RT3 uitgebouwd, een fluitje van een cent. Morgen breng ik hem naar de reparateur voor herstel, het navigeren doet hij wel/niet, heel lastig als je ergens achter Hardenberg staat in het donker 's avonds laat en je moet nog naar huis.........
Groeten,
Albert.
|
28 dec 2008 17:16 |
|
 |
freakadelic
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 dec 2008 11:30 Berichten: 29 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 Break 2.0 16v prestige
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 185000
Kleur: blauw
Naar boven
|
pieter melissen schreef: ik ben een geluidsbarbaar, ik hoef alleen het nieuws te horen en verkeersinformatie en als het zo uit komt Langs de Lijn. Ik heb geen CDs in de auto. Ik ben zelf muzikant en heb zo'n 500 CD's in de kast staan maar in de auto heb ik ook altijd alleen praatzenders op staan, dus de PH1 standaard radio voldoet prima  .
|
29 dec 2008 13:16 |
|
 |
Turbo
C5club Rookie
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10371
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Ik heb JBL speakers en een CD wisselaar onder de voorstoel van mijn pas aangeschafte Exclusive, maar geen navigatie. Voor zover ik begrepen heb zijn deze speakers en CD wisselaar een optie. Wie kan mij vertellen wat precies de verschillen zijn tussen mijn installatie en de standaard installatie. Weet ook iemand wat destijds de meerprijs voor deze optie was, i.v.m. verzekering?
Groeten // Jan
|
29 dec 2008 13:28 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
Ik had thuis een Quad33 voor- en 303 eindversterker. Die heb ik verkocht voor hetzelfde bedrag wat ik er 17 jaar geleden ook al (twedehands) voor had betaald..... Nu heb ik de beschikking over een Denon 2803 7.1 reciever met een Onkyo CD speler, Philips SuperAudio CD/DVD speler. En dit alles komt de oorschelp binnen via Quadral Phonologue Shoguns... En in de PhI zitten de standaard radio-CD. Voorin heb ik de standaard speakers vervangen door Hertz'jes....In de nieuwe PhIII zit de Hifi Upgrade; ben benieuwd wat voor geluid dat gaat geven...in ieder heeft ze wel een aparte basbox.... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
29 dec 2008 13:43 |
|
 |
|