Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Vervangen LEDs in Derde achterlicht 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
Volgens de dealer zijn die grote schroeven wel vaker niet meer los te draaien. Vaak gaat dan vervolgens de spoiler kapot bij demontage. Hij rook een klant bleek achteraf.
Ik heb de twee grote schroeven losgeboord. Dat duurde wel ff, maar ging prima. De spoiler is nog geheel in takt.


10 jan 2007 14:57
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nu je hem los hebt kun je dan misschien zien waarom je hem niet normaal los krijgt.
Misschien is er dan wel een mogelijkheid om bij anderen het wel fatsoenlijk los te krijgen.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


10 jan 2007 20:43
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Helemaal duidelijk is het niet geworden. De bout zit niet vast in een moer, maar in een soort klip van een slechte kwaliteit (licht)metaal. Ik denk dat het schroefdraad hierin dolgedraaid is.
Een ander manier dan uitboren is er volgens mij niet.

Ik heb het 3e remlicht dat niet meer waterdicht was vervangen voor een nieuw exemplaar (€51,-)
Tot mijn verbazing begon direct nadat ik de stekkers verbond het remlicht branden. Dus zonder dat het rempedaal werd ingetrapt. De motor stond uit.
Ik heb de stekker weer losgemaakt en losgelaten.

Helaas zijn naar een paar kilometer rijden ook de storingsmeldingen
- storing remsysteem
- storing motormanagement
weer terug.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?


15 jan 2007 10:56
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wat gebeurt er als je de oude weer aansluit (niet inbouwen hoor) is dan de melding anders?

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


15 jan 2007 21:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
IK kan wel de motor storing uitlezen maar dan moet je wel naar venlo komen of naar de nieuwjaarmeeting op 28 jan (weet alleen nog niet zeker of dan kom)
Ik kan mij overigens niet voor stellen dat motor storingen hier iets mee te maken hebben, maar je weet maar nooit

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


15 jan 2007 22:31
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Waar is die nieuwjaarsmeeting op 28 jan?


21 jan 2007 20:59
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
kijk hierhttp://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=616 vvor de nieuwjaars meeting

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


21 jan 2007 21:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Toen ook de afstandsbediening niet meer werkte ben ik naar een garage gegaan. Die heeft volgens zijn opgave de computer geresset en alle problemen zijn ineens weer voorbij.
Is het mogelijk zelf de computer te ressetten zonder specifieke apparatuur?
Zijn daar nog nadelen/risico's aan verbonden?


02 feb 2007 10:48
Antwoord met een citaat
Bericht 
Herman schreef:
Als je het bordje met LEDS er uit hebt gehaald dan kun je eenvoudig een nieuwe LED er op of in solderen.


Als jullie het niet erg vinden sluit ik hier maar even op aan. Kan het printje met de Led's er uit dan ?

De achtergrond: Ik vond het vandaag bij dit mooie weer een prachtige gelegenheid het condens in het 3e remlicht maar eens te lijf te gaan. Ik erger me er al maanden aan, en op termijn moet dit tot problemen leiden.
Boeltje gedemonteerd (m.b.v. http://users.skynet.be/sky83161/sven/openingc5.pdf, dank) en toen dacht ik de LED-unit wel even te openen om te drogen. Daar kon ik even niet goed achterkomen en heb het maar provisorisch opgelost. Er zijn twee openingen, geel dopje op een half-open piepke, en de rubber doorvoer voor de draden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZTDCCTZA.jpg
Deze eraf en met de compressor voorzichtig drooggeblazen. De grote O-ring die geacht wordt de boel af te dichten zat er niet mooi tussen, dus deze over de gehele bovennaad er tussenuit gehaald en weer teruggeplaats. Maar de beide delen lijken mij niet netjes op elkaar aan te sluiten, zodat m.i. altijd lekkage zal blijven bestaan, juist met name op de bovenrand, de onderrand sluit veel mooier aan. Dus goede raad is goedkoop, dus ("met de kitspuit in de hand kom ik door het hele land") een dun rupsje siliconenkit op de naad gelegd ter afdichting.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JE6DH7SE.jpg
Even lering getrokken uit meerdere vermeldingen hier over niet te lossen schroeven en alle kooimoeren lekker ingevet, boeltje weer in elkaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HHCY6DF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HSENIFD.jpg
en alles werkt weer als bedoeld.
Nu maar eens een half jaartje aanzien of het condens nog terug komt.

Slotvraagje, is die LED-unit te openen ?

Groeten,


11 maart 2007 21:27
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb slechte ervaringen met het toepassen van siliconenkit (die blootgesteld worden aan zonlicht) in auto's. Door de enorme verschillen in temperatuur van zomerzon en vorst in de winter (?)
gaat het altijd wel lekken.
Ik heb dus niet de moeite genomen de lamp te maken, maar hele nieuwe 3e remlichtunit gekocht bij de dealer Bulters in Nijmegen (€50,43 incl btw.) Of Led unit te openen is weet ik dus niet.


12 maart 2007 10:36
Antwoord met een citaat
Bericht 
carlo schreef:
Ik heb slechte ervaringen met het toepassen van siliconenkit (die blootgesteld worden aan zonlicht) in auto's. Door de enorme verschillen in temperatuur van zomerzon en vorst in de winter (?)
gaat het altijd wel lekken.
Ik heb dus niet de moeite genomen de lamp te maken, maar hele nieuwe 3e remlichtunit gekocht bij de dealer Bulters in Nijmegen (€50,43 incl btw.) Of Led unit te openen is weet ik dus niet.

Als je de hele unit vervangen hebt is dat oude ding een mooi studieobject; daarmee kan je zonder risico's kijken hoe het ding uit elkaar kan en weer in elkaar moet.
Heb je 'm nog, dat oude ding?


12 maart 2007 12:42
Antwoord met een citaat
Bericht 
carlo schreef:
Ik heb slechte ervaringen met het toepassen van siliconenkit (die blootgesteld worden aan zonlicht) in auto's. Door de enorme verschillen in temperatuur van zomerzon en vorst in de winter (?)
gaat het altijd wel lekken.


Heel goed, had ik niet bij stil gestaan. :oops: Volgende keer butyleenkit voor buitengebruik proberen. 8)

Dank,


12 maart 2007 14:13
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nee helaas. Ik was die lamp zo beu vanwege de storingen er vanwege condens (denk ik) uit voortkwamen dat ik m meteen heb weggegooid.


13 maart 2007 00:05
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2007 21:48
Berichten: 4
Woonplaats: Maastricht
Auto: C5 break 2.2 HDI Exclusive
Opties: Alle? behalve verwarmde stoelen?
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 196000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik moet helaas constateren dat het achterruitje van steeds vaker niet open naar helemaal niet meer open is gegaan. Iemand enig idee wat te doen? De schakelaar hoor ik wel klikken maar het slot ontgrendeld niet.

_________________
Eerst een BX-sport, daarna een BX-break turbo-diesel en nu dan eindelijk een C5 2.2 HDI break exclusive met volgens mij alle opties.


26 maart 2007 22:17
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Alle verbindingen nazien op oxidatie, vaak stekker eraf en op wil al helpen. Kan zijn dat daarom de spanning met belasting wat te laag is, anders gewoon een defect (of breukvorming?)

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


26 maart 2007 22:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.