Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: RT3 en bluetooth?
Ronald schreef: .... Het probleem komt pas als je op je bestemming bent, de auto en RT3-master-SIM gaat uit, maar je handheld-SIM registreert zich niet meer totdat je zelf actief met dat ding probeert te bellen. En daarvoor ben je onbereikbaar. Is me al zo vaak overkomen en ik zie niet in hoe dat master/slave principe daar verandering in brengt.
Gr. Ronald Dat had ik me niet gerealiseerd. En nou snap ik ineens waarom ik in Frankrijk niet bereikbaar was via m'n mobieltje nadat ik de auto verlaten had. Dat mobieltje lag in huis, te wachten op telefoontjes van familie en vrienden om m'n wederhelft te feliciteren met haar verjaardag, maar die telefoontjes kwamen niet...... Wél bleken er later diverse voicemails ingesproken te zijn, van mensen die vertelden dat ze ons niet konden bereiken Ik zal dat nog eens testen, zó moet ik dat niet hebben, uiteraard. En dan is er maar één goede oplossing: het mobieltje gwoon uitzetten als je in de auto stapt, en pas weer aanzetten als je uit de auto bent. Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 okt 2010 00:34 |
|
 |
CitrofielHans
V.I.P.
Geregistreerd: 13 sep 2010 09:07 Berichten: 85 Woonplaats: Bornerbroek
Auto: Vw Passat GTE
Bouwjaar: 2016
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Naar boven
|
Citaat: Want bij een bepaald orga nummer is de omschakeling geweest van RT3 naar 4. Dat kun je terugvinden op citroen service. Inderdaad. Vanaf org 11019 is de RT4 ingebouwd... Grappig dat je zo alles kunt terugvinden.
_________________ Groetjes, Hans Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
|
23 okt 2010 09:58 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
JW-NHS schreef: Ronald schreef: .... Het probleem komt pas als je op je bestemming bent, de auto en RT3-master-SIM gaat uit, maar je handheld-SIM registreert zich niet meer totdat je zelf actief met dat ding probeert te bellen. En daarvoor ben je onbereikbaar. Is me al zo vaak overkomen en ik zie niet in hoe dat master/slave principe daar verandering in brengt.
Dat had ik me niet gerealiseerd. En nou snap ik ineens waarom ik in Frankrijk niet bereikbaar was via m'n mobieltje nadat ik de auto verlaten had. Volgens mij kan Master/Slave hier juist wel te helpen: bij het afmelden van de Slave (RT3-SIM) gaat het netwerk automatisch op zoek naar de Master, die is afgemeld omdat de Slave LATER aangemeld werd, maar moet zich nu weer aanmelden. Maar ik kan me zo voorstellen dat dit net bij iedere provider goed geïmplementeerd is. Standaard is het volgens mij zo dat het last-come first serve is, maar dat Master/Slave alleen telt als je ze tegelijk aanmeldt, bijv als je even totaal geen verbinding hebt (tunnel, dicht bos etc.) of bij de grens van provider wisselt. NB Je RT3 is niet per definitie in de fout gegaan. Dit soort dingen liggen vaak aan de provider (helemaal als je in het buitenland bent) een andere mogelijkheid is dat je telefoon zich eenmaald afgemeld (vanwege tweede SIM inschakeling) niet opnieuw probeert aan te melden juist omdat hij in het buitenland is (gsm beveiligd tegen te hoge roaming kosten). Citaat: En dan is er maar één goede oplossing: het mobieltje gewoon uitzetten als je in de auto stapt, en pas weer aanzetten als je uit de auto bent. of even bellen als je uitstapt dan is je gsm zeker aangemeld. Zet je je GSM uit als je instapt loop je nml het risico dat je RT3 niet aangemeld is  Je kunt ook je gsm herstarten bij het uitstappen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 okt 2010 13:20 |
|
 |
Manitoba
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01 Berichten: 181 Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria
Naar boven
|
Ik heb in mijn 407 4 jaar lang consequent de methode "auto in, GSM uit / auto uit, GSM aan" toegepast, en dat heeft altijd perfect gewerkt. Provider was KPN Mobile zakelijk. Wanneer je ze allebei aan laat staan en het signaal valt even weg (er zijn nog steeds plaatsen in NL waar het bereik niet 100% is) dan kan het bij het weer terugkomen van het signaal zo zijn dat beide SIM's het dan niet doen, omdat je geen 2 tegelijkertijd aangemelde SIM's kunt hebben. Dus volgens mijn ervaring is deze methode het beste.
Greetz, Walter
|
24 okt 2010 09:03 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Bedankt voor je aanvullende opmerking. Ik ga dat nu ook doen, heel consequent, dus niet m'n mobieltje thuis laten liggen dat nog AAN staat. Ik ben er nu van overtuigd dat m'n problemen in Frankrijk in september hierdoor veroorzaakt werden, en niet, zoals ET veronderstelt door provider problemen daar. Sinds zomer 1994 gebruik ik GSM, ook in het buitenland, en dit is de eerste keer dat me zoiets overkwam. Tot 2001 was KPN de povider, in 2001 is dat gewisseld naar Libertel/Vodafone. Voordat ik de RT4 had in m'n C5, zat m'n GSM in de Xant in een op de dash gemonteerde handsfreeset, met eigen microfoon en aansluiting op de antenne op het dak Daarmee heb ik dat probleem nooit gehad. Een gewaarschuwd mens telt voor twee Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 okt 2010 10:51 |
|
 |
|