Citroen navigatie aanschaffen NA aankoop van auto (C5)
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
21 dec 2006 12:00 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Das te veel. Dan liever een nieuwe Garmin. Is duurder maar wel in alle auto's en op de motor te gebruiken...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
21 dec 2006 12:06 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Tja, Vdo is nu eenmaal een stuk duurder als de PDA gebaseerde systemen. Maar sinds die ook losse devices leveren zijn de klassieke leveranciers als VDO en Blaupunkt ook al een stuk in prijs gedaald.
Volgens mij is er ook een VDO systeem met een eigen spiegel en die kost gezamelijk ca 1000 euro
Overigens klinkt montage met riempjes wat knullig. En je bent waarschijnlijk ook je auto-dimming kwijt. En er had natuurlijk een bluetooth carkit in moeten zitten (heeft TomTom ook immers)
21 dec 2006 14:19 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
exroosje schreef: Volgens mij is er ook een VDO systeem met een eigen spiegel en die kost gezamelijk ca 1000 euro Zoals link boven , zit je op zo'n 700,-
21 dec 2006 14:21 |
|
 |
pieter melissen
|
Een paar jaar terug heb ik bij een ramsj boekhandel een TNT straten kaart van Nederland gekocht voor een luttel bedrag aan Euros. Bevalt uitstekend. In geval van twijfel kan ik altijd nog een route uitprinten via internet alvorens op pad te gaan. Voorts staat er bij de ingang van elk dorp/stad nog steeds een infobord.
Naar mijn bescheiden mening leiden deze extra schermen de aandacht af van de activiteiten op de weg. Iemand die mij vertelt waar ik naar toe moet heb ik het laatste meegemaakt in 1967, toen mijn rijexaminator mij een route opgaf. Vroeger kregen we ook topografie op school, wat nog steeds helpt bij een algemene richting bepaling.
Kortom, geef je geld uit aan iets nuttigs en let gewoon op de weg....
|
21 dec 2006 18:54 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Dat vond ik ook, maar toen mijn vrouw het 2 jaar geleden op haar Palm installeerde en ik eens een GPSje leende van een vriendje, was ik toch snel verkocht. Mijn argument was dat ik toch meestal naar plekken rijdt die ik al ken, Maar zelfs dan is het handig, want je weet hoe laat je aan komt. En je kunt dus ook precies zien hoeveel tijd je bv in de file verloren bent. En op vakantie is het IDEAAL. Wij gaan veel bij wijnboeren op bezoek en je typt gewoon het adres in en klaar! En dan kun je de locatie ook nog als POI opslaan. TomTom voorkomt ook nog eens veel snelheidsbekeuringen en als je effen om moet rijden kun je snel via een "blokkade" een alternatieve route uitrekenen
In mijn huidige zit het VDO systeem ingebouwd. Wel minder, maar voordeel is dat het er altijd is. Ook als je het niet gebruikt zie je op welke straatnaam je rijdt.
21 dec 2006 22:12 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
pieter melissen schreef: Kortom, geef je geld uit aan iets nuttigs en let gewoon op de weg....
Over het (on)nut van een NAV wil ik wel wat zeggen, maar als je deze knuppel in het welbekende hoenderhok wil gooien, open dan een nieuw draadje, want hier raken we
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
21 dec 2006 23:32 |
|
 |
pieter melissen
|
het ging er volgens mij een beetje om of het zinvol was een nav systeem aan te schaffen in een bestaande auto. De conclusie was dat het nogal prijzig zo zou. Vandaar mijn advies om je geld aan iets nuttigers uit te geven, waarbij "nut" in economische zin gezien moet worden, namelijk "geprijsd". (niet geprezen).
|
22 dec 2006 10:44 |
|
 |
revi
|
Ik heb Tomtom op mijn mobiele telefoon (Nokia N70) en een losse ontvanger erbij die je met BlueTooth kunt connecten.
Werkt prima, in elke auto, op elke fiets en zelfs wandelend.
|
22 dec 2006 11:56 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
die is gaaf zeker iets voor de volgende C5 als daar niets inzit.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
26 dec 2006 01:19 |
|
 |
Sabine
|
 tom tom aansluiten
Menno schreef: En voor die TT heb je tegenwoodig inbouw spullen zodat alles netjes kan worden aangesloten met houder en weggewerkte draden , geluid over de radio , klaar 
Hoi Menno,
Wij hebben net een TomTom aangeschaft en willen het liefst het geluid over de auto radio beluisteren. (aangezien de TT ook Mp3 af kan spelen). Kun je ons wat technische tips geven hoe we dat aan kunnen sluiten?
Groet,
Sabine
|
15 apr 2007 23:07 |
|
 |
Menno
Beheerder
Naar boven
|
Hallo , ....
Ik heb een wat oudere TomTom ( Go500 ) en voor dat model is er een dockingstation ( Klik ) , dit is simpel aan te sluiten met isoconnectors ( plug & play )
Voor de nieuwere modellen heb je bv een FM-transmitter : zie hier
Dus het ligt eigenlijk aan welk model Tomtom jullie gekocht hebben ,
Grt ,
Menno.
16 apr 2007 07:45 |
|
 |
simmetje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 mei 2007 20:02 Berichten: 260 Woonplaats: Duiven
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Kleur: Orange
Naar boven
|
Bij mij gaat de dealer een RT3 in mijn C4 bouwen. Uitgaande van een dag werk is het nog steeds een stuk goedkoper als af fabriek.
Maar het is vreselijk lastig om aan de originele onderdelen te komen. Heeft mij twee weken zoeken gekost.
Alles moet redelijk simpel te doen zijn, alleen het inleren is volgens de delaer ff afwachten.
|
28 mei 2007 21:24 |
|
 |
cloudje
|
 Re: Citroen navigatie aanschaffen NA aankoop van auto (C5)
hai sinds gisteren in t bezit van een TomTom one II europa €329
en gebruik gewoon lekker de zuignap op t raam
|
19 jun 2007 15:19 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Citroen navigatie aanschaffen NA aankoop van auto (C5)
Ik heb ik mijn c5 een becker nav systeem, via de autoradio! Staat heel europa op, en uiteraard gaat volume van de radio omlaag zodra je een verkeerssituatie nadert! Echt een top systeem!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
29 aug 2007 21:39 |
|
 |
|