Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auteur |
Bericht |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Klaverblaadje schreef: Ik heb blijkbaar goede (conventionele) lampen, want ze blijven het bij mij nog steeds doen, maar ik heb wel bestudeerd hoe ik ze kon verwijderen zonder de hele bumper eraf te halen. Ik kreeg op het stadionplein de tip om het stekkertje te laten zitten en direct de klemmetjes lost te maken, je kunt dan de lamp met kabel en stekker naar achteren halen. Soms zit het stekkertje vast gebakken aan de pootjes en moet je op de tast gaan rommelen.
Ik ga het pas proberen als het zover is.
Succes.
als je de accu demonteerd lukt het voor het dimlicht nog wel, maar de andere kant (nietbestuurderszijde) wordt toch wel heel lastig zonder demontage.
en het stadslicht lampje vernieuwen, dat is helemaal lachen 
|
13 dec 2006 20:15 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Ik vind ook alleen het dimlicht belangrijk, want dat moet soms onderweg gebeuren onder toeziend oog van oom agent.
Thuis kan ik rustig de bumper er afschroeven en alle tijd nemen, ik zal het een dezer dagen toch eens proberen, ik heb wel altijd een torque schroevedraaier bij me voor de kap aan de rechterkant (phII)
Ik geef dan wel een aanvulling als het me gelukt is, ik heb niet van die dikke handen en kan zowel links als rechts werken.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
13 dec 2006 20:33 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
onder die kap , zit 1 of andere tank die in de weg zit
1 lamp (bij accu) kreeg ik vervangen maar de rest heb ik toch door de dealer laten doen
probleem is dat het lampje te diep in het lamp huis zit, waardoor je in een soort tunnel zit te rommelen
|
13 dec 2006 20:36 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|

ronama schreef: onder die kap , zit 1 of andere tank die in de weg zit 1 lamp (bij accu) kreeg ik vervangen maar de rest heb ik toch door de dealer laten doen  probleem is dat het lampje te diep in het lamp huis zit, waardoor je in een soort tunnel zit te rommelen
Ik ben vandaag eens dieper (letterlijk) in het probleem gedoken, de lampen bij de accu gaan inderdaad wel, mits je de accu eruit maar haalt.
Het is niet de fijnste koplamp om aan te werken, maar het gaat.
De rechterkant is een heel andere zaak, knipperlicht en stadslicht was geen probleem, het terug zetten van het stadlichtje en het vinden van de juiste stand/ groef was even zoeken, maar het ging zonder al te veel moeite.
Het probleem zat hem in groot en dimlicht, toen ik de hydraulic tank had losgemaakt en opzij getrokken kreeg ik net genoeg ruimte om er bij te komen, maar de stekkers zaten zo vast op de lampen dat ze niet zonder schade aan de fitting te verwijderen zijn.
Ik zal daarom binnenkort toch maar de bumper eraf halen en preventief de stekkertjes demonteren en met een antivastplak substantie monteren zodat als ik een keer onder toeziend oog van oom agent de lamp moet vervangen, ik zeker weet dat het gaat lukken.
Ook zal ik dan de klemmetjes over de lampen wat aanpassen, want die zitten er veel strakker op als nodig is en maken daardoor het vervangen van de lampen onnnodig moeilijker.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
14 dec 2006 20:39 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|

Vandaag regende het en we wilden toch nergens naar toe, dus een mooie gelegenheid om de bumper er maar eens af te halen en de koplampen aan een nadere inspectie te onderwerpen.
Drie schroeven midden onder de motorkap en toen de schroeven onder de auto waar de bumper mee vast zit aan de steunen en beschermplaten.
Dat ging wel , maar nu de uiterste hoeken bij de wielen, 1 schroef aan de onderkant, 1 aan de binnenkant, onder in het binnenscherm en 1 op de afscheiding tussen bumper, spatbord en binnenscherm, dit is een snelsluiting.
Het afnemen en monteren van de bumper moet je echt wel met zn tweeen doen, een houdt de bumper van voren vast en de ander maakt de zijkanten los, de (Citroen) vakman kan het misschien alleen, maar wij amateurs niet
Aan de zijkanten moet je de achterkant iets naar buiten trekken zodat je voorbij het binnenscherm komt en tegelijk de bovenrand aan blijven drukken, want het geheel zit daar met twee haken aan het spatbord vast en de zijkant moet ca 5 cm recht naar voren schuiven voor hij los komt van het spatbord.
Nog wel even de kabel van de mistlampen losnemen en de bumper kan eraf. De koplampen blijven dan op de auto.
De koplampen laten zich dan gemakkelijk demonteren, 3 bouten en een stekker.
De fittingen zaten inderdaad zo vast op de lampen dat ik bij normale demontage de zaak stuk getrokken zou hebben.
Uit de klemmetjes (die achter op de pootjes van de lamp schuiven) heb ik de lock verwijderd, ze klikken dus niet meer vast, maar schuiven alleen.
Ook heb ik iets minder spanning op de veerklemmen van de lamphouder gezet zodat je ze er met een vingertip af kunt lichten.
Door de stekkertjes heb ik op ca 3mm van het einde een klein gaatje geboord en een mini ty-rep er door gehaald zodat ik in de toekomst het stekkertje er makkelijk af kan trekken zonder mijn hele hand in de tunnel te hoeven wringen.
De pootjes van de lampen nog licht ingesmeerd met een anti vastbak pasta en toen de zaak weer gemonteerd in omgekeerde volgorde.
Tips voor als je de behoefte mocht voelen om het ook te doen.
1) als je de zaak toch los hebt zet er dan gelijk allemaal nieuwe lampen in!
2) Als je de bumper weer er opschuift let dan op:
a) de onderplaat dat die IN de bumper schuift en niet er onder.
b) de stekker van de mistlampen weer vastzit.
c) de rubber flappen die de lucht naar de radiateur leiden ook weer op de juist plaats zitten.
3) Noteer waar welke schroef komt, want er zitten zowel schroeven met schroefdraad als grote parkers in de bumper.
Natuurlijk zullen er leden zijn die het anders zouden doen, maar ik wil slechts mijn persoonlijke ervaringen doorgeven en hoop op deze manier in de toekomst de lampen zonder demontage van de bumper te kunnen vervangen.
Het betreft hier dus normale H7 lampen, geen Xenon.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
17 dec 2006 20:31 |
|
 |
Lancelot
C5club Fan
Geregistreerd: 04 okt 2006 19:05 Berichten: 79 Woonplaats: Øvre Årdal
Auto: C5 2.0i 16v SX
Opties: Cruise Control
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 225.000
Kleur: Zonnig grijs
Naar boven
|
Zo kan het ook. Heb net de andere kant vervangen (accukant) zonder de accu eruit te halen, 10min bezig geweest. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
_________________ 2001 Citroen C5 2.0i SX Automaat 2009 Peugeot 308 SW 1.6 HDI
http://heleneus.nl/
|
17 dec 2006 23:01 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Lancelot schreef: Zo kan het ook. Heb net de andere kant vervangen (accukant) zonder de accu eruit te halen, 10min bezig geweest. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
Ik had het ook al op die manier geprobeerd, maar mijn probleem was dat de stekkers zo absurt vast zaten op de lampen.
Ik weet niet of het bij PhII moeilijker of makkelijker gaat als bij PhI
Ik wilde de zaak niet forceren, en natuurlijk wilde ik ook een regenachtige dag nuttig besteden, door eens te kijken waar het probleem nu eigenlijk zat.
Als kind was ik al behept met de eigenschap dat ik mijn speelgoed wilde demonteren om te zien wat er inzat, en zestig jaar later is dat nog niet veranderd.
Ik neem aan dat die lelijke woorden waar waar je mee begon (GRRR~!@#$%) nu niet meer nodig zijn ??
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
17 dec 2006 23:45 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Ik heb inmiddels al drie keer de bumper eraf gehaald (om bij het wisserreservoir te kunnen) en dan kan je het ook wel in je eentje
jammer alleen dat ik bij de laatste keer m'n koplampsproeierafdekplaatjes gesloopt heb (GRRR~!@#$%  ), maar daar hebben mensen met halogeenpitjes geen last van 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
18 dec 2006 01:07 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
EvilTwin schreef: Ik heb inmiddels al drie keer de bumper eraf gehaald (om bij het wisserreservoir te kunnen) en dan kan je het ook wel in je eentje
Ja dat is met alles zo, de tweede keer weet je precies wat er komt.
Dat is het mooie van dit forum, voordat ik iets doe kijk eerst eens even rond of iemand anders al met hetzelfde probleem heeft geworsteld, ik heb er al onzettend veel uitgehaald.
Ik wil niemand op zn hart trappen, maar ik heb bij mijn VW ook wel eens de bumper eraf gahaald, en je zult het toch wel met me eens zijn dat het ook iets eenvoudiger had gekund???
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
18 dec 2006 09:23 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
ik vind sowieso dat je altijd op een eenvoudige manier lampen moet kunnen vervangen.

|
18 dec 2006 09:32 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Klaverblaadje schreef: Ik wil niemand op zn hart trappen, maar ik heb bij mijn VW ook wel eens de bumper eraf gahaald, en je zult het toch wel met me eens zijn dat het ook iets eenvoudiger had gekund???
Niet echt, ik heb het wel eens simpeler gezien, maar dat gaat altijd ten koste van de stijfheid. Nu heeft een C5 Ph.I geen mistlampen onder de bumper, maar als je die wel hebt en zit zitten uitsluitend aan een polyprop bumperschaaltje vast, dan wil je wel dat dat schaaltje goed vast zit.
Daarnaast hebben ze met opzet half Torx/half splitpennen gebruikt, om het niet te gemakkelijk te maken 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
18 dec 2006 13:10 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
ronama schreef: ik vind sowieso dat je altijd op een eenvoudige manier lampen moet kunnen vervangen. 
dat vindt de kit ook, maar dat wordt zwz lastig, ik ga dus echt niet met 160EUR aan reserve Xenon pitjes rondrijden
vroeger had ik wel altijd van die mooie reserve setjes in de auto liggen (mijn opa werkte bij de Splendor  )
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
18 dec 2006 13:16 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ondanks mijn Xenon pitjes heb ik nog steeds zo'n H4-setje in de voiture liggen.
Zou een agent dat snappen?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
18 dec 2006 13:26 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Dan leg je toch gewoon een of twee kapotte lampen in je auto.
"Sorry agent, ik heb ze net vervangen voordat ik vertrok en ik wilde morgen nieuwe halen"
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
18 dec 2006 13:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Als ze daar een bon voor willen uitschrijven doen ze dat maar ... ga mij daar niet druk over maken 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
18 dec 2006 13:40 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|