Tijdelijke Airbag storing
Auteur |
Bericht |
kamp
C5club Rookie
Geregistreerd: 05 jul 2006 00:23 Berichten: 34 Woonplaats: Bodegraven
Naar boven
|
Naar aanleiding van het vermoeden dat het om een slechte stekker verbinding zou gaan, heb ik inmiddels de stuur-airbag gedemonteerd en weer teruggeplaatst. Verder heb ik wat zitten morrelen aan de draden onder de stoelen. Dit alles heeft nog geen soelaas geboden.
Wel was de melding, onafhankelijk van het voorgaande, tijdelijk weg, maar nu weer permanent aanwezig.
Ik ben benieuwd waar ik moet zoeken. Een EOBD, lexia o.i.d. heb ik niet.
m.vr.gr.
Albert-Jan
|
26 feb 2007 22:04 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Bij de Xantia wordt vaak de stekkerverbinding vervangen door een soldeerverbinding. Kan het niet zoiets zijn?....een stekkertje dat niet goed vast zit. Of is het allemaal niet meer zo eenvoudig als vroeger toen we nog gewoon Xantia reden.
|
26 feb 2007 22:20 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Ik zou niet te veel morrelen aan stekkers van airbags. Die hebben dan nog wel eens de neiging om ineens aan het werk te gaan...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
26 feb 2007 23:21 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
De verbinding die meestal ( hier is iig een melding van vanuit Cit NL ) de oorzaak zijn , zitten op de module achter de versnellingspook ... deze zijn bij mij met tyraps vastgezet en werken nu al geruime tijd storingsvrij
En vastdrukken zal heus niet in ontploffing resulteren , daar zijn meer parameters voor nodig .... zeker met contact uit ....
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 feb 2007 11:48 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Vraag maar aan ambulance personeel hoe blij ze zijn met airbags die nog in het stuur zitten...
Ik zou het aan een specialist over laten. Laat die er maar een knal van krijgen...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
27 feb 2007 11:51 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Haha , daar ben ik het met je eens hoor
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 feb 2007 12:01 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
R1200C schreef: Vraag maar aan ambulance personeel hoe blij ze zijn met airbags die nog in het stuur zitten...
Maar in dat geval kun je nog weleens de kans hebben dat de unit door de klap zegt: ploffen terwijl de airbag (door een weigerachtige stekker??) dat niet mee heeft gekregen.
En tja, als je dan met de stoel gaat morrelen....
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 feb 2007 12:10 |
|
|
Citroentje
|
Ik heb in het verleden ook wel eens aan mijn stuur (met airbag) willen sleutelen. Kreeg toen van de dealer de uitdrukkelijke instructie om de accu los te maken en eerst 15 tot 30 minuten te wachten alvorens met het stuur aan de slag te gaan. Dit juist vanwege dat plofgevaar.
|
27 feb 2007 12:15 |
|
|
kamp
C5club Rookie
Geregistreerd: 05 jul 2006 00:23 Berichten: 34 Woonplaats: Bodegraven
Naar boven
|
Bedankt voor je antwoord Menno,
Ik zal eens kijken of ik de verbindingen kan vinden. Moet de console er daarvoor uit of zit het achter de handrem zodanig dat ik via het opbergvakje (asbak?) tussen de voorstoelen kan bereiken?
De eerste keer dat ik de airbag er uit moest, om de comms 2000 te vervangen, ben ik naar een merkloze garagist gegaan. Die zag totaal geen problemen om de airbag er uit te halen na de accu los te hebben gekopppeld. Was zo klaar; ik heb 15 euro betaald (+75 euro voor de Comms 2000 van de sloop). De comms 2000, waarvan de contacten van de knipperlichten vervuild waren, heb ik overigens gerepareerd en ligt nu op voorraad. Zal wel weer eens van pas komen ben ik bang.
m.vr.gr.
Albert-Jan
|
27 feb 2007 18:28 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Bij mijn automaat is het vrij gemakkelijk om de 'afdekplaat' rond de pook te verwijderen , als je vervolgens idd ook nog het stukje dash van de middenconsole ( asbak ) weghaalt moet de unit zichtbaar zijn .... de ligt voor de versnellingspook , weet niet of en hoe je dit kan verwijderen bij de handbak , maar dat zal waarschijnlijk ook niet al te moeilijk wezen ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 feb 2007 18:53 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
R1200C schreef: Ik zou niet te veel morrelen aan stekkers van airbags. Die hebben dan nog wel eens de neiging om ineens aan het werk te gaan... . voor dat soort actie kun je idd het beste even bij de garage langsgaan. Dat heb ik destijds dan ook gedaan.
|
27 feb 2007 20:16 |
|
|
kamp
C5club Rookie
Geregistreerd: 05 jul 2006 00:23 Berichten: 34 Woonplaats: Bodegraven
Naar boven
|
Bedankt Menno,
Ik begrijp nu waar de unt zit. Zelf heb ik ook een automaat (HDi van 2002). Als het beter weer is zal ik e.e.a. uit elkaar nemen.
De auto moet overigens binnenkort weer APK gekeurd worden. Is er iemand die weet of een diagnose foutmelding m.b.t. de airbag een (legitieme) reden voor afkeur is?
m.vr.gr.
Albert-Jan
|
27 feb 2007 20:33 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Volgens mij mag er geen lampje branden van de airbag ( storing ) .... iemand die dit kan bevestigen ?
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 feb 2007 20:38 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Meen dat hier ook ergens gezien te hebben...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 22:16 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
ik ook.....
Wordt ook wel gevraagd in het apk-draadje op citfo, maar is geen antwoord meer op gegeven.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 feb 2007 22:38 |
|
|
|