Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Mijn 'nieuwe' C5 break 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Auto: C5 Tourer 3.0 V6 HDI240
Opties: Full options
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: Perla Noir

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn 'nieuwe' C5 break
Heb dit type tot twee maand terug ook gehad. Laatst bekende firmware VDO 8.00. Het systeem is voor de peugeot 607 en C5 type I. Je kunt de firmware CD (CDROM LOGICIEL) bestellen (ik meende €6,99) onder nr. 6563.FR bij elke Citroën of Peugeot dealer (Ik moest er echt op aandringen ze geloofden niet dat het bestand en zeker niet voor zo'n lage prijs). Zit een boekje bij met de update procedure. Firmware gaf bij mij (had versie 5.00) iets snellere respons, iets minder vaak een vastloper (was voorheen elke twee weken wel eens raak) en verder geen functionele uitbreidingen. Het navigatiesyteem mits voorzien van de nieuwste kaarten (Origineel Navteq maar Tele Atlas werkt ook en inderdaad op de CD's zitten verder geen activatiecodes) heeft mij nooit in de steek gelaten. T.a.v. leeseenheid in dashboardkastje. Ik hield het origineel achter de hand en had kopie in de unit. Bij veel wisselen (elk land een eigen CDROM) en er kwam krasjes of vlekken op de CD dan ging de unit wel eens haperen. Heeft voor mij 10 jaar en 270.000 km perfect gewerkt. Tip: Speciale Audio CD-R's gaven bij mij een betrouwbaarder resultaat en branden op lage snelheid.

24 jul 2012 13:23
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 break exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 143300
Kleur: grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
We hebben nu Navteq 2012/2013 cd's, dus je zou zeggen dat ie in elk geval de wegen van 'nu' moet kennen... Die leest ie in elk geval. Maar hij moet BLIJVEN lezen. Gisteren stopte hij tijdens een gezinsuitje tot 2x toe (en dan natuurlijk net als je een cruciale afslag moet nemen) met lezen, en da's niet erg handig natuurlijk
Het gaat dus vooral over de betrouwbaarheid van het blijven lezen van een CD tijdens de rit. Wat dat betreft zou een SD-kaart of USB-aansluiting wat minder 'stuitergevoelig' zijn, denk ik dan weer..
Dat het niet het allersnelste systeem is, is niet zo'n ramp (het invoeren van je bestemming moet je gewoon echt even voor gaan zitten, hahahaha, ach, airco aan.. jaja, die doet het nog gewoon), als ie maar op tijd aangeeft als je af moet slaan.
Die gebruikskopie is wel een verstandige optie denk ik.

24 jul 2012 15:25
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Je kan nieuwe firmware hier op de site downloaden, als je deze in de navi computer stopt zie je gelijk of er wat te updaten valt ..
Wel eigen risico :idea: --> zie hier ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

24 jul 2012 18:10
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb versie 7 al, mooi.
De nieuwe CD's zijn nog niet uitgevallen. veelbelovend!
1e keer tanken was schrikken, hahahahahaha. Niet eens leeg (boardcomputer gaf aan dat ie nog zo'n 100 km kon rijden), en toch voor 8 euro in de tank laten lopen.
Gelukkig is het de 2e auto :smt023

24 jul 2012 23:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
85 euro dus... van de schrik de 5 niet meer goed in kunnen toetsen, hahahaha.

25 jul 2012 20:24
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2