later inbouwen van xenon ?!
Auteur |
Bericht |
Edwin28
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 nov 2007 13:07 Berichten: 156
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Op Ebay zie ik ook Xenon-setjes 4300K en 5000k, welke aardig overeenkomen met de kleur, die de originele fabriek-af Xenon ook hebben, dus net wat minder blauw zijn dan de 6000K. Volgens mij zijn 5.000K in Duitsland nog toegestaan en 6.000K geeft al problemen, heb ik vernomen (te blauw). Heeft iemand ervaring met de aanbieders, zie onderstaande linkjes, die veelvuldig op Ebay adverteren? linklink
|
17 jan 2008 22:39 |
|
 |
Nodri
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Bovenste link is 50 euro verzendkosten en de onderste 15! Nadeel met e-bay biedingen is dat je altijd maar moet zien of je degene bent met het hoogste bod. In de laatste 12 uur gaat meestal de prijs fors omhoog en moet je daarbovenop ook nog de verzendkosten betalen. Als je mazzel hebt heb je wel een setje van 16 euro! Het verschil tussen 5000k en 6000k is niet of nauwelijks te zien. Als je dan toch graag andere kleurtemperatuur wilt hebben dan schaf je een HongKong set aan en koop je ergens anders de lampen. Reservelampen zijn In HongKong 23 euro per 2 incl verzendkosten! In nederland 59 euro + 6,95 euro verzendkosten! LOL
|
18 jan 2008 13:28 |
|
 |
stefante
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Voor zover ik weet is af fabriek altijd 6000K en werd er een paar jaar geleden 8500K geleverd af fabriek (dat was te blauw). Gisteren mijn lampen laten afstellen, stonden inderdaad een beetje te laag. Lichtbeeld is nu perfect. Aangezien je veel meer licht hebt ga je ook anders kijken in het donker. Je kijkt veel verder voor je uit en dat is even wennen 
|
18 jan 2008 20:33 |
|
 |
Edwin28
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 nov 2007 13:07 Berichten: 156
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
stefante schreef: Voor zover ik weet is af fabriek altijd 6000K en werd er een paar jaar geleden 8500K geleverd af fabriek (dat was te blauw). Gisteren mijn lampen laten afstellen, stonden inderdaad een beetje te laag. Lichtbeeld is nu perfect. Aangezien je veel meer licht hebt ga je ook anders kijken in het donker. Je kijkt veel verder voor je uit en dat is even wennen  Nee, af-fabriek bij Audi/BMW/Mercedes schijnt 4.300K te zijn en ik verwacht dat andere merken daar niet veel van af wijken. Het verschil in lichtkleur is in ieder geval gering. Is overigens ook zelf waar te nemen: De aftermarketsetjes met 6.000K haal je er zo uit, zijn absoluut blauwer, om over 8.000K of hoger nog maar te zwijgen. Het is wel zo, dan wanneer een fabriek-af origineel geleverde xenonlamp qua kleur paarser wordt, naarmate deze sterk verouderd is/veel branduren heeft. Misschien dat je daardoor die indruk hebt.
|
18 jan 2008 21:07 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Welke heb je nu vervangen? de H7? of ook de H4.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 jan 2008 21:18 |
|
 |
Nodri
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Heb nu bij mezelf (oke oke de auto dan) ook de witte LED stadslichten erin. Dat staat direct een stuk beter. Pff kan zolangzamerhand een xenon handel beginnen. Heb alweer wat in de bestelling en Pa wil nu ook een setje, is H4 dus wordt bi-xenon. Zal me benieuwen!
|
18 jan 2008 21:43 |
|
 |
stefante
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
De C5 heeft H7 als Xenon 6000K bij me... de normale lampen zeg maar. Als stadslicht LED's van 8500K maar dat is W5W.
|
18 jan 2008 23:40 |
|
 |
Edwin28
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 nov 2007 13:07 Berichten: 156
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Nodri schreef: Bovenste link is 50 euro verzendkosten en de onderste 15! Nadeel met e-bay biedingen is dat je altijd maar moet zien of je degene bent met het hoogste bod. In de laatste 12 uur gaat meestal de prijs fors omhoog en moet je daarbovenop ook nog de verzendkosten betalen. Als je mazzel hebt heb je wel een setje van 16 euro! Het verschil tussen 5000k en 6000k is niet of nauwelijks te zien. Als je dan toch graag andere kleurtemperatuur wilt hebben dan schaf je een HongKong set aan en koop je ergens anders de lampen. Reservelampen zijn In HongKong 23 euro per 2 incl verzendkosten! In nederland 59 euro + 6,95 euro verzendkosten! LOL Kan ook: koop ik zo' n setje 6.000K en losse H7 reservelampen Xenon 4.300K of 5.000K. Enig idee waar ik die los kan kopen, rechtstreeks (via een webshop) iig zonder te hoeven bieden zoals op Ebay?
|
18 jan 2008 23:40 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Diezelfde firma bied ook losse lampen aan, 2 stuks voor $ 32,-
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
19 jan 2008 10:29 |
|
 |
donderkont
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 mei 2007 11:51 Berichten: 26 Woonplaats: bosschenhoofd
Auto: c5 break 2.0-16v lpg-g3 difference automaat 2003
Organummer: 09667
kilometerstand: 150000
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
even over de kleuren. ik heb het even opgezocht en 5600 kelvin is gewoon daglicht. dus zit je met 6000 k het meeste in de buurt daarvan.(en zie je het meest)
groetjes frans
|
19 jan 2008 10:55 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
ronama schreef: `mag dat zomaar in nl??? volgens mij moet je in belgie bij xenon altijd koplampsproeiers hebben,  Citaat: Aanpassing regels voor Xenon-verlichting
Vanaf 1 januari 2006 moeten auto’s die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto’s die hiermee standaard zijn uitgerust.
Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen moeten auto’s met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden. De auto dient daarom onder andere over automatische niveauregeling te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.
Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.
De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto’s die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen. _________________
Kan ik nu niet lezen, of maakt het jullie niet uit bij de volgende APK. Volgens mij staat er toch duidelijk dat je sproeiers en hoogteregeling(sneller dan die van de vering) moet hebben na 2006, ik zou ze ook wel willen maar volgens mij krijg je problemen  Sjef
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
19 jan 2008 12:02 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Sorry, je bent in de war, dat verhaal is herzien en het is nu per 1 januari 2007.
Voor nieuwe auto’s die vanaf 1 januari 2007 op kenteken worden gezet gelden strengere eisen voor het achteraf inbouwen van extra sterke koplampen, zogeheten xenonlampen. Het kabinet is vanmiddag hiermee akkoord gegaan. Het inbouwen van deze lampen is alleen toegestaan als ze aan bepaalde eisen voldoen.
De belangrijkste eisen zijn automatische niveauregeling en een koplampreinigingsinstallatie. Wanneer een auto door een zware belading achterover hangt, kan een tegenligger verblind raken door de koplampen. Een niveauregelaar gaat dit tegen. Verder moet een sproeier de lampen schoonhouden. Een vuile koplamp kan namelijk voor verblindend ‘strooilicht’ zorgen. Door de hoge lichtopbrengst is bij xenonlampen het voorkomen van verblinding erg belangrijk. Vorig jaar is de invoering van de eisen al bekendgemaakt. Om te voorkomen dat automobilisten die te goeder trouw al xenonlampen hebben ingebouwd hun voertuigen moeten aanpassen, is nu besloten dat de regels alleen gelden voor nieuwe auto’s. Oorspronkelijk zouden de eisen behalve voor xenonlampen ook gelden voor andere lampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen. Omdat de lichtsterkte in verband met de handhaving niet te controleren is met de beschikbare meetmiddelen, vervallen de eisen voor de laatste categorie.
--------------------------------------------------------------------
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
19 jan 2008 12:06 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Dank je wel Klaverblaadje, nu dus even de goedkoopste site opzoeken 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
19 jan 2008 12:14 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
19 jan 2008 12:34 |
|
 |
Nodri
|
 Re: later inbouwen van xenon ?!
Bijna de rest van het forum ook!! LOL
|
19 jan 2008 18:43 |
|
 |
|