Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 905 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 61  Volgende
 later inbouwen van xenon ?! 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: later inbouwen van xenon ?!
MarcusE schreef:
Op onze C5 zit al Xenon, maar ik zit er over te denken om onze Saxo van Xenon te voorzien. Ik lees in dit draadje veel over hongkong setjes en ik weet ook al wel hoe ze te bestellen. Maar hoe zit het kwalitatief met die dingen ?

Mijn set is onderweg en ik kan je nog niet wijzer maken, maar de tijd zal het leren, als het goed werkt en het ziet er ook redelijk degelijk uit dan durf ik het wel aan en bestel ik voor die prijs later ook nog een setje voor reserve.

5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車

15 jan 2008 16:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Zie mijn vorige post over de verschillen! Die er bijna niet zijn! Het is onvoorstelbaar maar mijn collega heeft de auto laten tunen bij een bedrijf die ook xenon inbouwd. 200 euro kost het en de setjes zijn hetzelfde als die ik en anderen op het forum hebben ingebouwd! De sticker, ballasten, doosje alles was hetzelfde.
Hun hebben geen klachten gehad! Setjes gaan als warme broodjes.

15 jan 2008 17:51
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
OK, besteld. En ledjes om de stadslichten van de C5 te vervangen. Een beetje op hoop van zegen gevoel, maar we zullen zien.

15 jan 2008 18:39
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: c5 break 2.0-16v lpg-g3 difference automaat 2003
Organummer: 09667
kilometerstand: 150000

Naar boven
Antwoord met een citaat
MarcusE schreef:
Op onze C5 zit al Xenon, maar ik zit er over te denken om onze Saxo van Xenon te voorzien. Ik lees in dit draadje veel over hongkong setjes en ik weet ook al wel hoe ze te bestellen. Maar hoe zit het kwalitatief met die dingen ?

dat weten we over 5 jaar. :D

en ik heb tot nu geen storingen. :smt038

15 jan 2008 19:21
Profiel
Antwoord met een citaat
Werkt hier ook prima... nog geen klachten. Wat inderdaad erg opvalt is dat alle setjes er hetzelfde uitzien, behalve de stickers. Kortom: ik vermoed dat ze allemaal uit dezelfde fabriek komen.

Dan nog, voor die 50 euro kun je je geen buil vallen als deze het na 1 jaar zou begeven ;) Een beetje fatsoenlijke halogeen lampen kosten per paar ook 30 a 40 euro....

15 jan 2008 21:33
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
`mag dat zomaar in nl???

volgens mij moet je in belgie bij xenon altijd koplampsproeiers hebben, :smt017

Citaat:
Aanpassing regels voor Xenon-verlichting

Vanaf 1 januari 2006 moeten auto’s die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto’s die hiermee standaard zijn uitgerust.

Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen moeten auto’s met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden. De auto dient daarom onder andere over automatische niveauregeling te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.

Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.

De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto’s die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.

15 jan 2008 21:43
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: c5 break 2.0-16v lpg-g3 difference automaat 2003
Organummer: 09667
kilometerstand: 150000

Naar boven
Antwoord met een citaat
in nederland wel, maar in belgie/duitsland niet nee.
zie;

Belgische wetgeving inzake het voeren van xenonverlichting: Alle auto’s die zijn voorzien van xenonverlichting moet voorzien zijn van een automatische niveauregeling en koplamp reiniginginstallatie.
Pilot levert voor de Belgische markt een hoogte regeling en wasinstallatie die u bij de betere Pilot dealer kunt laten installeren

grz frans

15 jan 2008 23:20
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
gezien de animo voor xenon verlichting (denk dat ik ook maar een setje ga bestellen) kunnen we het
in club verband gaan doen meteen een doos vol bestellen net zoals met de ruiten wisser bladen, en op een clubdag
gezamenlijk in bouwen
min puntje is dat je moeilijk garantie krijgt uit hongkong maar voor die prijs mag je niet zuren vind ik
GR. kees

16 jan 2008 00:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Je kunt beter per persoon een setje bestellen, als je in bulk gaat inkopen dan is het idd goedkoper (scheelt een paar dollar per set dan). Enige nadeel de douane! Als je 1 set krijgt opgestuurd staat op de douanesticker "gift" of "lightbulbs" en de waarde van $30. Doe je er merdere in een doos dan staat erop "Xenon lights" en een waarde van bijv. 5x30 150 dollar! Gehied dat de nederlands douane deze doos openmaakt. Is al een paar keer gebeurd lees ik her en der op fora. Voor die 1-2 euro goedkoper kun je beter per persoon op laten sturen.

16 jan 2008 12:59
Antwoord met een citaat
Nodri schreef:
Je kunt beter per persoon een setje bestellen, als je in bulk gaat inkopen dan is het idd goedkoper (scheelt een paar dollar per set dan). Enige nadeel de douane! Als je 1 set krijgt opgestuurd staat op de douanesticker "gift" of "lightbulbs" en de waarde van $30. Doe je er merdere in een doos dan staat erop "Xenon lights" en een waarde van bijv. 5x30 150 dollar! Gehied dat de nederlands douane deze doos openmaakt. Is al een paar keer gebeurd lees ik her en der op fora. Voor die 1-2 euro goedkoper kun je beter per persoon op laten sturen.

Mee eens, als je mijn foto's bekijkt kun je ook zien dat er een douane sticker op zit en dat de douane in het pakket heeft gekeken, want er zit een douane sluiting (ronde sluiting boven de postzegels) op.

16 jan 2008 15:08
Antwoord met een citaat
Dan heb je nog geluk dat je geen invoerrechten hoefde te betalen, die gasten die het in bulk gekocht hadden konden 12 euries invoerrechten aftikken per set!
Daarom staat er ook gift of lightbulbs op het pakket :)

16 jan 2008 16:29
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
vanavond even bestellen en dan maar hopen dat de douane niet wakker schrikt van al die
pakketjes uit hongkong gezien de animo voor de xenon setjes
trouwens de prijs was uitermate vriendelijk maar komen er nog porto kosten boven op?
Gr. kees

16 jan 2008 19:18
Profiel
Antwoord met een citaat
kees schreef:
vanavond even bestellen en dan maar hopen dat de douane niet wakker schrikt van al die
pakketjes uit hongkong gezien de animo voor de xenon setjes
trouwens de prijs was uitermate vriendelijk maar komen er nog porto kosten boven op?
Gr. kees

Nee, prijs is all-in..... prijzen schommelen rond de 50 euro, beetje afhankelijk van de koers van de dollar.

16 jan 2008 21:42
Antwoord met een citaat
Set voor collega is ook binnen, Vorige week dinsdagmiddag besteld en gisteren gebracht! Helaas was ik niet thuis, zal strakkies ff ophalen. In 1 week besteld en geleverd, netjes van die chinezen!

17 jan 2008 16:24
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
de kosten voor het xenon setje bedroegen voor mijn 52,79 euro
op ebay staan er ook nog een heleboel te koop uit de vs en China alleen rekenen ze er wel een
forse transport prijs voor, de setjes zijn eigenlijk spot goedkoop daar kan je niet eens halogeen voor aanschaffen
wel geduld tot het binnen is en dan kunnen we aan de slag met deze donkere dagen zal het best wel schelen
oké nog bedankt voor de duidelijke uitleg en foto reportage maakt het een stuk makelijker

Gr. kees

17 jan 2008 22:24
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 905 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 61  Volgende