Auteur |
Bericht |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
misschien is dit nog niet het antwoord op de vraag waarom het "tandrad" van de mengmotor uit positie gaat, maar de oplossing van wim ellen is wel één om te noteren!
|
01 jun 2010 21:35 |
|
 |
emiel
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jun 2009 19:14 Berichten: 7 Woonplaats: Rheden
Auto: C5 CrossTourer 2.0 Blue HDI automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 190000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Wijnand schreef: Hierbij handleiding om de regelmotor links te vervangen/demonteren met foto's e.d. Hiermee word alles ineens een stuk duidelijker, en zal mijn airco het binnen kort weer perfect doen hoop ik, ik ga het zelf doen.. (2 rechterhanden gelukkig) Volgens mij komt het zelfs van deze site maar ik weet het niet zeker , ik heb het ergens af geplukt..
PS: het type regelmotor met verlengde as is: NR: 6447TK degene met korte as is NR: 6447EL (defect)
Mvg, Wijnand Hallo, Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven. Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer. Alvast bedankt, Emiel
|
11 jun 2010 20:21 |
|
 |
funkyduck
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Ik heb onlangs de distributieriem laten vervangen. Daarbij heb ik meteen de hele waterpomp + waterpomphuis laten vervangen.
Nadat ik de garage uit reed, wat het direct zo dat er hete lucht aan de bestuurderskant uit kwam en bij de passagierskant was het goed. Ik heb hem helemaal op 28 gezet en toen weer terug en toen was het weer goed.
Maar vandaag is het weer raak. De rechterkant doet het goed, maar de linkerkant niet. Hij is wel te regelen tussen koud en warm, maar er lijkt geen "aircolucht" links uit te komen.
Nu las ik in dit topic een opmerking over koelvloeistof. Nu is bij het vervangen van de waterpomp alle koelvloeistof er uit gelopen. Welliswaar is deze weer bijgevuld, maar dat ging natuurlijk moeizaam, omdat hij het helemaal moet rond pompen. Zou de oorzaak hier toch ergens kunnen liggen? Moet ik wellicht iets ontluchten?
|
21 jul 2010 18:48 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
mengmotor aan de linkerkant stuk 
|
21 jul 2010 18:58 |
|
 |
funkyduck
|
 Re: Airco/kachel met kuren
funkyduck schreef: Ik heb onlangs de distributieriem laten vervangen. Daarbij heb ik meteen de hele waterpomp + waterpomphuis laten vervangen.
Nadat ik de garage uit reed, wat het direct zo dat er hete lucht aan de bestuurderskant uit kwam en bij de passagierskant was het goed. Ik heb hem helemaal op 28 gezet en toen weer terug en toen was het weer goed.
Maar vandaag is het weer raak. De rechterkant doet het goed, maar de linkerkant niet. Hij is wel te regelen tussen koud en warm, maar er lijkt geen "aircolucht" links uit te komen.
Nu las ik in dit topic een opmerking over koelvloeistof. Nu is bij het vervangen van de waterpomp alle koelvloeistof er uit gelopen. Welliswaar is deze weer bijgevuld, maar dat ging natuurlijk moeizaam, omdat hij het helemaal moet rond pompen. Zou de oorzaak hier toch ergens kunnen liggen? Moet ik wellicht iets ontluchten? Overigens wil ik benadrukken, dat ik nog NOOIT problemen met de airco had, maar dat bij de garage uit rijden nadat koelvloeistof vervangen was dit probleem DIRECT begon.
|
21 jul 2010 19:46 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
dat staat daar los van
|
21 jul 2010 19:53 |
|
 |
funkyduck
|
 Re: Airco/kachel met kuren
willy4 schreef: dat staat daar los van Ik meende dat iemand het in dit topic over koelvloeistof had... En het is wel heeeeeel toevallig...
|
21 jul 2010 20:20 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
lees is van dit draadje blz1
|
21 jul 2010 20:29 |
|
 |
funkyduck
|
 Re: Airco/kachel met kuren
willy4 schreef: lees is van dit draadje blz1 had ik gedaan en daarom kwam ik het ook tegen...
|
21 jul 2010 20:34 |
|
 |
funkyduck
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Herman schreef: Temp. sensor in de rechterbuitenspiegel nog wel goed in waarde? Koelvloeistof wel op goede niveau.  dusss..
|
21 jul 2010 20:34 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
emiel schreef: Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven. Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer. Alvast bedankt, Emiel Mengmotor van de C4 of de Picasso had een langere as dacht ik gehoord te hebben...
_________________ Johan
|
21 jul 2010 23:07 |
|
 |
funkyduck
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Maar bij mij gaat hij dus wel van warm naar koud en terug, maar er lijkt geen "airco-lucht" uit te komen. Regelt de mengmotor dit ook?
|
22 jul 2010 03:57 |
|
 |
Happy
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Yep word allemaal (als ik het goed heb) door deze mengmotor geregeld. Wel balen dat ij na een beurt(je) niet meer schijnt te werken. Hopelijk krijg je hem weer aan de gang nu et nog zomer is.
SUCCES
|
23 jul 2010 23:36 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Airco/kachel met kuren
jpiek schreef: emiel schreef: Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven. Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer. Alvast bedankt, Emiel Mengmotor van de C4 of de Picasso had een langere as dacht ik gehoord te hebben... Als het hetzelfde is als phase1 dan is het een mengmotor van een Xantia Die is er bij Jossok ook in gegaan 
_________________ Greetz Martijn
|
24 jul 2010 00:25 |
|
 |
funkyduck
|
 Re: Airco/kachel met kuren
Is de mengmotor nu het mannetje wat in het uitgevreten vrouwtje moet of andersom...
|
24 jul 2010 08:55 |
|
 |
|