Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 29  Volgende
 Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd. 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan sluiten van een MP3 speler op de ingang van de radio/cd.
Maar als ik het dus goed begrijp, kan ik zo'n kabeltje voor €19,95 bestellen, in de autoradio van mijn C5 pluggen, de mp3 speler aansluiten et voila.... muziek in la voiture. Klopt dit, want dan bestel ik vanavond nog zo'n kabeltje?

26 jun 2007 18:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
ok :) ben ik wel errug nieuwgierig wat voor kabeltje dat is, omdat ik het ook diverse malen heb geprobeerd, zowel met de wisselaar ingang, TEL ingang (nooit door PSA gebruikt) en de synthetische ingangen dmv audio omvormings trafo, maar nooit succesvol.
ff de bevindingen afwachten van de eerste die het kabeltje binnen heeft, zal morgen ook nog ff een C kabeltje in elkaar zetten misschien lukt het mij nu wel :)

axl

26 jun 2007 18:50
Profiel
Antwoord met een citaat
Eric Vertogen schreef:
Maar als ik het dus goed begrijp, kan ik zo'n kabeltje voor €19,95 bestellen, in de autoradio van mijn C5 pluggen, de mp3 speler aansluiten et voila.... muziek in la voiture. Klopt dit, want dan bestel ik vanavond nog zo'n kabeltje?

Als het goed is werkt dit inderdaad. Wimmie gaat het naar mijn mening morgen testen met dat kabeltje van 19,95 excl. verzendkosten. Met verzendkosten kom je toch nog op zo'n 28 euro.

Ook ik sta op het punt om zo'n kabeltje te bestellen met de meeste spoed, mits het werkt.... ff afwachten dus op wimmie :P

Ow ja... ff voor de goede orde, we hebben het hier over de RD3 radio met aangesloten wisselaar. Dit werkt niet als er geen wisselaar is aangesloten omdat deze poort geactiveerd moet worden en dat kan alleen als er een wisselaar op zit.

26 jun 2007 20:03
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475

Naar boven
Antwoord met een citaat
stefante schreef:
Ow ja... ff voor de goede orde, we hebben het hier over de RD3 radio met aangesloten wisselaar. Dit werkt niet als er geen wisselaar is aangesloten omdat deze poort geactiveerd moet worden en dat kan alleen als er een wisselaar op zit.

Hmm, en daar zit hem dus het lastige. In mijn C5 zit wel de RD3 radio maar geen wisselaar. Dit betekent dus dat ik niets aan dat kabeltje heb?
De dealer kan de poort dus niet activeren als er alleen het betreffende kabeltje aan zit (evt. met mp3-speler)?
Dan zou ik dus iemand moeten vinden die even de wisselaar wil uitlenen om in te pluggen om de radio zodat de dealer de pport kan activeren. Dit wordt wel omslachtig.
Geldt dit voor al die kabeltjes die hier besproken zijn? Iemand enig idee hoe je dit kunt omzeilen?

26 jun 2007 20:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
stefante schreef:
Eric Vertogen schreef:

Als het goed is werkt dit inderdaad. Wimmie gaat het naar mijn mening morgen testen met dat kabeltje van 19,95 excl. verzendkosten. Met verzendkosten kom je toch nog op zo'n 28 euro.

Ook ik sta op het punt om zo'n kabeltje te bestellen met de meeste spoed, mits het werkt.... ff afwachten dus op wimmie :P

Heb het kabeltje nog niet ontvangen, dus ik betwijfel of ik het morgen al kan uittesten. Wordt misschien wel pas van het weekend

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

26 jun 2007 20:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Eric Vertogen schreef:
stefante schreef:

Hmm, en daar zit hem dus het lastige. In mijn C5 zit wel de RD3 radio maar geen wisselaar. Dit betekent dus dat ik niets aan dat kabeltje heb?
De dealer kan de poort dus niet activeren als er alleen het betreffende kabeltje aan zit (evt. met mp3-speler)?
Dan zou ik dus iemand moeten vinden die even de wisselaar wil uitlenen om in te pluggen om de radio zodat de dealer de pport kan activeren. Dit wordt wel omslachtig.
Geldt dit voor al die kabeltjes die hier besproken zijn? Iemand enig idee hoe je dit kunt omzeilen?

Dit is niet te omzeilen. De radio/BSI verwacht een wisselaar als je de poort wil activeren. Indien blijkt dat het werkt met dit kabeltje dan wil ik met alle plezier mijn wisselaar een keertje aan je uitlenen (wel terug brengen he...). De bekabeling ligt als het goed is al onder je passagier stoel.

Mocht het werken zullen er wel meer mensen zijn die dit willen aansluiten... misschien dan zelfs een speciale meeting van maken :P

26 jun 2007 20:57
Antwoord met een citaat
Bij het aansluiten van die Connects2-aux-interface (zie post eerder) werkte de aansluiting direct, en ik had/heb dus geen cd-wisselaar, is ook nooit geinstalleerd geweest (evt door 'n vorige eigenaar ofzo)..

Blijkbaar was de wisselaar dus al geactiveerd of is dit dus niet altijd nodig?

26 jun 2007 23:48
Antwoord met een citaat
Peter_K schreef:
Bij het aansluiten van die Connects2-aux-interface (zie post eerder) werkte de aansluiting direct, en ik had/heb dus geen cd-wisselaar, is ook nooit geinstalleerd geweest (evt door 'n vorige eigenaar ofzo)..

Blijkbaar was de wisselaar dus al geactiveerd of is dit dus niet altijd nodig?

Tja het blijft natuurlijk een citroen he..... :smt017

27 jun 2007 07:35
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik ben best blij met mijn wisselaar dus die wil ik eigenlijk niet kwijt. En over de ingebouwde radio ben ik helemaal tevreden (geen gesleep met frontjes meer!!!).

Maar ik mis de mogelijkheid wel om MP3's te kunnen spelen dus liep ik vanochtend te denken: zou het misschien heel toevallig wellicht mogelijk kunnen zijn dat er een soort switch is waardoor je op die ene aansluiting (want volgens mij heeft mijn C5 maar 1 uitgang) uiteindelijk zowel de CD wisselaar als een MP3 speler aan kunt sluiten? Zodat je de optie krijgt om de een of de ander te gebruiken?

Zomaar een vraagje...

Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

27 jun 2007 08:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
:smt017

Ik liep ook al met zoiets: 6 CD's is best aardig, maar als je met een iPod of zo je hele collectie mee kunt nemen...

Maar ja, wat kost een iPod wel niet? :roll:

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

27 jun 2007 08:22
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dat valt wel mee, net zoveel als een wisselaar :lol:

Maar ik koop nog steeds redelijk vaak CD's en die wil ik gewoon kunnen blijven gebruiken. Plus ik heb geen ipod (ben een beetje anti "watderestvandewerelddoet") en ga pas iets vergelijkbaars aanschaffen als ik ook zeker weet dat het in de auto gebruikt kan worden. Mijn GSM kan 4 gig aan mp3s meenemen dus ik behalve voor de auto niets anders nodig.

Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

27 jun 2007 08:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb 45€ betaald voor een wisselaar :shock:

Geloof niet dat een iPod zo weinig kost :roll:

En CD's koop ik al jaren nauwelijks, het is meer de bestaande voorraad die ik draai. En de 6CD's in de wisselaar zitten er pas een jaartje in 8)

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

27 jun 2007 08:45
Profiel
Antwoord met een citaat
Volgens mij moet een switch wel te maken zijn, maar ik ben geen electronica guru..... lijkt me niet zo moeilijk om een kastje te bouwen met 1 uitgang, 2 ingangen en een selector. Het is gewoon een kwestie van 1 op 1 doorgeven.

Plek van die switch zou dan onder de stoel naast de wisselaar kunnen.... wordt alleen een beetje lastig om tijdens het rijden te switchen..... :P

27 jun 2007 08:48
V.I.P.
V.I.P.

Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz

Naar boven
Antwoord met een citaat
Maa r die switch zou je dan moeten solderen op de bestaande bedrading. Lijkt me nogal een rotklus en volgens mijn ook wel gedoemd tot foutmeldingen.
Als je nou gewoon je cd's die je in je wisselaar ript tot mp3-formaat en die op een ipod/mp3speler zet heb je toch gewoon dezelfde, nee meer mogelijkheden? Dan kun je dus je wisselaar wel missen. Het gemak vind ik gewoon met een ipod dat je al je cd's ter beschikking hebt, en dat je dus niet meer met regelmaat onder je stoel hoeft te duiken om die dingen te wisselen. Bij mij zaten ze er ook al een jaar in ofzo. Puur luiheid en vergeetachtigheid, dat geef ik toe. :oops:

[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

27 jun 2007 10:27
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Naar boven
Antwoord met een citaat
Punt is dat ik regelmatig nieuwe CD's koop en die staan dan niet standaard op de mp3 speler.

Die zou ik dan iedere keer uit de auto moeten halen en mee naar binnen moeten nemen...

Dan maar wachten totdat er radio's komen met HD's en WIFI, dan kan hij syncen terwijl hij voor de deur staat.

27 jun 2007 10:30
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 29  Volgende