Alweer het "aftermarket-radio" versus "Yatour"..keuze-gedoe
Beste C5-helpenden..
Ik ben zojuist begonnen aan mijn 2de C5 (eerste was ph1), ..na 'n stuk of 5 Xantia's, 4 BXen, één XM en vruuger ook nog een verdwaalde AX.
Ik ben en blijf dus 'n verstokt fan van dit Franse merk, hoewel ik soms óók zomaar 's een pech-exemplaar heb gehad. Ik wil dus óók niks anders dan hydrauliek, grote zetels, veel bergruimte, betaalbare luxe (dus geen Rolls Royce

), en eigenzinnig zweven.. zolang het nog mogelijk is.
Daarnaast heb ik graag voor zo min mogelijk geld, ..zoveel mogelijk auto.
..want als muzikant.. eeehh ach.. jeweetwel!?
Ik ben redelijk "in love" met mijn nieuwe-ouwe C5 uit 2005.
Maar wat mij al de hele week hoofdbrekens kost en de liefde een klein beetje tempert is; ..hoe ik in hemelsnaam mijn muziek (heb álles op USB-stickies) af kan/ga spelen!?
Ik doe al langere tijd niks meer met cd's, en heb dus een gigantische verzameling op enkele USB-stickies staan.. die ik in ettelijke uren.. ontzettend bewerkt heb tot perfecte muziek.
Óók mijn eigen gemaakte/geschreven muziek beluister ik (nadat ik uren in de studio heb opgenomen) graag in de auto. En op die manier leer ik ook de songteksten uit m'n hoofd, en hoor ik ook de puntjes op de ii's die ik mogelijk nog wil gaan zetten.
...kortom; ..USB = héél belangrijk voor mij..!
Nu wil het feit (zoals jullie allang weten) dat de ingebouwde fabrieksradio (RD4 geloof ik), allerlei andere toeters en bellen bediend zoals airco, display etc.
Dusss... met het gaan overzetten van mijn trouwe "Pioneer-radio/CD/USB", ben ik de bedienings- mogelijkheden dus kwijt! (jatoch?)
Dusss... dat wordt een "Yatour" aansluiten en ergens wegwerken..!?
Maar dáár hoor/lees ik weer van dat zo'n Yatour (als surrogaat cd-wisselaar) weer 'n beperkt aantal mappen/nummers/liedjes toelaat, en mogelijk wat te kort schiet in volume e.d. Terwijl sommigen van mijn USB-stickies wel zo'n 2000+ liedjes bevatten.. die ik héél graag op "shuffle/random" zet.. om elke keer weer verrast te worden door de volgorde van afspelen.! (..eeehh snappen jullie wel hé?)
Geloof me; ..ik heb afgelopen week héél dit forum (en ook anderen) afgezocht, en óók gegoogled tot ik erbij in slaap viel. Ik heb véél verhalen gelezen van anderen met (toen) ongeveer hetzelfde probleem, maar de verhalen waren wel enigszins gedateerd ..uit een tijd dat USB nog niet zó sexy was als nu.
Ik zal mijn lange bovenstaande verhaal samenvatten met mijn wat concretere vragen.1. hoe kan ik mijn RD4-radio vervangen door mijn Pioneer (adapterframe + kabels heb ik perongeluk al gekocht), ..en tóch de bediening van de boordcomputer behouden?
2. Als dat niks wordt; ..hoe kan zo'n "Yatour" de functies van die "Pioneer" overnemen (random, álles afspelen. display-info. etc.) ..en wat lever ik dan in t.o.v. vruuger bij m'n vorige C5?
3. Wat is er nog meer mogelijk tegenwoordig anno 2019.. om álles te hebben wat ik graag wil op muziekgebied én óók nog auto-bediening-luxe?
Ik wil graag snel weer zorgeloos genietend tuffen en muziek beluisteren, en eindelijk toegeven aan de duurzame relatie met m'n nieuwe dame.
..de ADAL's vervangen komt er ook nog aan (grr!) ..maar daarvoor moet ik eerst wat blijerderer worden met haar.!
Dusss... Lieve Mona's?!?
Alvast bedankt en grtz. Theo (Karinjawa)