Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Problemen na kortsluiting
Auteur |
Bericht |
AlfA
|
 Problemen na kortsluiting
Enkele dagen terug heb ik door een firma aftermarket Xenon laten installeren. Bij de installatie is iets mis gelopen, en zijn de + en - verwisseld aan de lichten (voor naar de ballast te gaan). Vanaf dit moment deed de auto vrij raar. beide zekeringen natuurlijk gesprongen. Deze heb ik vervangen, Xenon juist aangesloten en die werkte.
Maar....
Het lijkt als de spanning om de paar sec schommelt, ook zonder de xenon aan, de binnenverlichtning wordt dan een halve seconde zwak, ook de dashboardverlichting. Op het dashboard komen verschillende foutmeldingen te staan, gaande van 'storing accu-laadsysteem' tot storing airbag, remsysteem, noem maar op. Ik dacht dat de batterij defect was, dus deze toch even een nachtje laten oppladen, geen verschil. In de garage laten testen, batterij is nog goed, laadstroom ook. toch zakt zelfs onder deze meting om de paar sec de spannin heel even terug. Op dat moment maakt de motor ook even minder toeren. De hoogteregeling werkt niet meer. mijn gedacht was misschien dat 't aan de pomp van de hoogteregeling ligt, want bij deze hoor ik dan ook een klikkend geluid van een relais ofzo.
Als ik hem al gestart krijg loopt de motor héa©l onregelmatig, totaal geen stroom in de wagen (groot licht werkt bijna niet).
iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ik verwacht wel dat die kortsluiting een en ander om zeep heeft geholpen.
Erwin
|
24 okt 2007 13:12 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: Problemen na kortsluiting
Oeiiii  , Klinkt als een op hol geslagen BSI.. 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
24 okt 2007 13:40 |
|
 |
AlfA
|
Ja, daar vrees ik ook voor Ik hoop niet dat ie kapot is en vervangen moet worden ? Iemand een idee wat dat dan kost? Of kunnen er nog andere oorzaken zijn?
|
24 okt 2007 16:04 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Normaliter is de vering pomp veroorzaker van spanningsvariaties . Dat de vering niet werkt en de variaties ernstiger zijn als normaal zou mij doen vermoden dat die pomp doorgebrand is door de kortsluiting.
Dus eerst dat checken. Zit er op de dynamo ook niet zoiets als een spanningsregelaar? die kan ook doorgefikt zijn. De BSI lijkt me een slachtoffer van spanningsproblemen, niet een veroorzaker
25 okt 2007 16:38 |
|
 |
AlfA
|
Intussen een tijdje verder, zo alles nagemeten en niets kunnen vinden. Uiteindelijk toch maar aan de lexia gehangen, en na lang zoeken bleek het dus een massakabel ti zijn die door de kortsluiting slecht contact maakte. Dit hersteld, en alles werkt weer als een klokje mét xenon 
|
07 nov 2007 21:15 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Top toch! Dus in de FAQ: kortsluiting => even aan de lexia hangen als er problemen blijven 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
07 nov 2007 23:17 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|