Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Speakers vervangen (en extra versterker?) Ph2
Auteur |
Bericht |
arpuS
C5club Rookie
Auto: Berline, Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Naar boven
|
 Speakers vervangen (en extra versterker?) Ph2
Hoi mede C5'ers,
Ik wil graag de speakers in mijn C5 vervangen, ik had het vermoeden al dat ze hun beste tijd hadden gehad en laatst bij het losmaken van het deurpaneel zag ik dat de randen ook verpulverd waren. Echter lees ik op het forum diverse opties en tegenstrijdige meningen, de een zegt dat enkel de speakers vervangen genoeg is om het geluid te upgraden (zowel volume als de kwaliteit) maar andere zeggen dat dit eigenlijk niet de moeite is... Ook lees ik dat het vrij makkelijk te vervangen is en een ander forumlid benoemde dat een scheidingsfilter tussen de tweeters zetten nogal een klus gaat worden.
Is er iemand die me er wat meer over kan vertellen? Ik heb geen JBL pack (geen tweeters achter in de deuren en er staat ook nergens JBL). Ik had gehoopt dat een composet van 4 Ohm en een wat hogere gevoeligheid al zou voldoen, maar als ik wat rondkijk op het forum moet er wellicht toch een extra versterker tussen? Ik hoor graag jullie meningen en advies. Ook mensen die ervaring hebben met een specifieke composet en het inbouwen hiervan.
Groetjes!
|
03 jul 2025 07:58 |
|
 |
Lucid
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jun 2016 04:57 Berichten: 355 Woonplaats: Egmond Binnen
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Speakers vervangen (en extra versterker?) Ph2
Meerdere malen speakers vervangen. En dat is geen moeilijke klus en kan veel verbetering bieden. De originele versterker is niet iets om de ruiten er uit te blazen maar kan wel werken, dat is een beetje wat je voor smaak hebt.
Ik heb altijd een compo setje met scheidingsfilter geplaatst. er is genoeg ruimte bij de radio. daar haalde ik de originele speakerdraad door. Dan kan je die in het filter plaatsen en voor de woofers gewoon origineel gebruiken. Voor de tweeters gebruikte ik altijd een langere draad die je makkelijk door het dash naar het filter kan leiden. Uurtje werk in totaal en een compleet ander geluid. Enige wat je moet bekijken is hoe je de tweeters plaatst. Ik heb ze wel eens op de originele plek terug gekregen, maar ook bovenop de tweeter roosters geplaatst. bovenop heeft hogere opbrengst, in de plaats van is uiterlijk net iets netter.
|
03 jul 2025 11:21 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|