Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club extreme Fan


Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
De klep staat op koud, maar de klep beweegt niet wrijvingsloos.. Wanneer ik een halve knijper in het gat steek en draai is er geen beweging, de knijper schiet verder bij draaien maar het gat blijft op zn plek.
Betekent dit dat niet de overbrenging te uitgelubberd is maar dat misschien het kachelhuis (de as?) kaduuk is? Of allebei? te uitgelubberd en een vast zittende klep?
Moet de klep sowieso wrijvingsloos kunnen draaien?
Betekent dit dat niet de overbrenging te uitgelubberd is maar dat misschien het kachelhuis (de as?) kaduuk is? Of allebei? te uitgelubberd en een vast zittende klep?
Moet de klep sowieso wrijvingsloos kunnen draaien?

C5club extreme Fan


Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
Oja , Het betreft een C5 Break Exclusive uit 2003 2.0 16v
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
De kleppen bewegen (uiteraard) niet wrijvingsloos. Maar het hoort ook niet heel zwaar te gaan.
Tip: als je de Servo erin wil kitten kan je het gat even inspuiten met WD40 oid. Dat zorgt ervoor dat de MS polymeer niet hecht aan de klepas en kan je hem eventueel later nog gewoon uitbouwen.
Succes
Tip: als je de Servo erin wil kitten kan je het gat even inspuiten met WD40 oid. Dat zorgt ervoor dat de MS polymeer niet hecht aan de klepas en kan je hem eventueel later nog gewoon uitbouwen.
Succes
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Jaren geleden heb ik bij een C4 hiervoor een reparatie asje gemonteerd, was voor een paar euro bij de dealer te koop, weet niet of het nog verkrijgbaar is bij de dealer.
Op Ebay te koop, 3D print: https://www.ebay.ie/itm/225617177753
Op Ebay te koop, 3D print: https://www.ebay.ie/itm/225617177753

C5club extreme Fan


Berichten: 120
Lid geworden op: 24 okt 2015 16:25
Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Amsterdam
Niet wrijvingsloos ok. En Boes, met servo kitten bedoel je het mengmotortje kitten. Goeie tip van die WD40.
Ik ga dat doen (dat kitten) en dan maar hopen dat mijn as niet ook vastzit. Hij kan wel bewegen, maar doet dat meestal niet, reageert niet op de temp knop naar koud ( 16 graden) draaien. Pas de volgende dag blaast ie dan ineens koele lucht..
Ik ga dat doen (dat kitten) en dan maar hopen dat mijn as niet ook vastzit. Hij kan wel bewegen, maar doet dat meestal niet, reageert niet op de temp knop naar koud ( 16 graden) draaien. Pas de volgende dag blaast ie dan ineens koele lucht..
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ja met servo bedoel ik de servomotor

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Ik had ook problemen met het te korte asje v.d. servomotor. ook al weer ongeveer 10 jr. geleden! Garage Rene had toen een nieuw motortje uit Zwitserland, die heb ik er zelf ingezet, met heeeel veeel zweten en gedoe en een rond gat van 25 mm ongeveer! moeten zagen in het dashboard! Maar het werkt nog prima!
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat zou ik ook doen voor een echte oplossing kiezen i.p.v. prutsen met kit.....
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ja als je het goed wil doen werkt zo'n motortje met langere as natuurlijk het best. Maar als je daar lastig aan kan komen...
Ik heb in ieder geval drie jaar (tot de verkoop van de auto) geen problemen meer gehad nadat ik hem met MS Polymeerkit heb vast gezet.
Zo maakt iedereen zijn afwegingen.
Ik heb in ieder geval drie jaar (tot de verkoop van de auto) geen problemen meer gehad nadat ik hem met MS Polymeerkit heb vast gezet.
Zo maakt iedereen zijn afwegingen.
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Verlengde asjes....C5HDI110 schreef:Op Ebay te koop, 3D print: https://www.ebay.ie/itm/225617177753