Parrot MI9200 carkit inbouwen
Auteur |
Bericht |
Paul66
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jan 2014 21:13 Berichten: 14
Auto: 1
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
@Johan,
Klopt in 10 jaar tijd is er veel veranderd, maar het principe blijft hetzelfde "opladen". Zelf heb ik een Sony BT autoradio in mijn Xantia gehad. Handig en mooie radio. Maar de ervaringen met het BT gedeelte waren voor mij onder de maat. Nu had ik er geen losse microfoon op aangesloten. Dit schijnt de spraak een stuk te verbeteren. Maar persoonlijk zweer ik bij mijn Parrot MI9200. Zeker omdat je er de originele radio voor kunt laten zitten en aansluitingen voor SD en USB bij hebt. Mijn ervaring is wel dat je hem eens per 1/2 jaar een keer moet updaten. Maar dit gaat met een bestandje van internet via USB.
Groet Paul.
|
20 jan 2014 08:04 |
|
|
vandiemensland
C5club Newbie
Geregistreerd: 29 dec 2012 17:33 Berichten: 7
Auto: C5 Berline 1.8 16v Difference2
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09740
Productienummer: 0513
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111688
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik heb het schermpje links naast de middenroosters geplaatst met de bevestiging die bij parrot zat, en de draden liggen bij mij in de bekerhouder bij de handrem.
Zo kan ik het schermpje beter zien als ik een nummer zoek.
|
20 jan 2014 13:49 |
|
|
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
@Paul Dat je de orginele radio kunt laten zitten is alleen maar een pre als je tevreden bent over die radio... Bovendien zijn nu bij een heleboel radio's een BT Parrot ingebouwd. Dus die zullen toch wel evengoed zijn ? Dus voorlopig twijfel ik nog even verder
_________________ Johan
|
20 jan 2014 23:25 |
|
|
Paul66
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jan 2014 21:13 Berichten: 14
Auto: 1
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
@Johan
Zeker maar wat ik aan wilde geven is dat het volgens mij erg persoonlijk is, en dat er niet één systeem goed is of een ander slecht.
Groet Paul.
|
20 jan 2014 23:33 |
|
|
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Dan zijn we het daar over eens. Plug-n-play, inbouw of geintegreerd in de radio, ze zijn onderling niet veel beter of slechter. Dus vooral persoonlijke voorkeur zal de doorslag geven...
_________________ Johan
|
20 jan 2014 23:49 |
|
|
T hijs
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04 Berichten: 347 Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
jpiek ik twijfelde ook over een inbouw-Parrot maar ik ben uiteindelijk op een Parrot Minikit Neo uitgekomen, dat scheelde 50,- (EDIT, met een MKi9100 zelfs 70,-) en ik had ook geen zin in inbouwgeneuzel. Mijn gesprekspartners merken niets van slechte kwaliteit en tot nu toe ben ik er wel tevreden over.
_________________
|
21 jan 2014 10:38 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik vind dat er wel degelijk verschil zit in de diverse apparaten.
Ik heb 2 jaar geleden al een parrot gehad, maar dacht dat het handiger zou zijn om alles in een after market radio te hebben. inmiddels ben ik drie radio´s verder, maar geen een van die dingen haalt het bij de gebruiksvriendelijkheid van de parrot. De laatste radio is zelfs een Alpine met extra BT module. maar het is het allemaal net niet. Wisselend geluid, geen auto re-connect, wegvallen verbinding, etc Inmiddels heb ik de parrot ook maar gewoon teruggebouwd.
_________________ Zeg maar André
|
21 jan 2014 10:42 |
|
|
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Mja, ik neig toch ook steeds meer richting inbouw van een Parrot... 't is bekend terrein voor me, en zo'n radio met BT en stuurbediening is nieuw voor mij..
Ik twijfel nog wel tussen opnieuw een 9100 of nu en stapje hoger te gaan met een 9200... De 9100 beviel me goed, maar kwam op hoger volume en met veel bass en beats te kort, hij sloeg delen van de bass over. Hetzelfde nummer via CD geen problemen... Ik meen dat de 9100 2x10W was, de 9200 is 2x20...
Enige wat minder fijn was aan de 9100 was dat de afstandsbediening nog wel eens de verbinding kwijt was... Ik vermoed dat hij in de C5 net te ver weg zat van het blauwe kastje.
Groter kleurenscherm is leuk, maar geen noodzaak...
_________________ Johan
|
22 jan 2014 00:18 |
|
|
Paul66
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jan 2014 21:13 Berichten: 14
Auto: 1
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik zou persoonlijk kiezen voor een zoveel mogelijk origineel interieur. (radio) en mijn Parrot MI9200 bevalt mij erg goed.
Groet Paul
|
22 jan 2014 07:34 |
|
|
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
dat was ook de reden dat ik bij de C5's nooit de radio heb vervangen. In een C8 zit deze a la Xantia achter een klep... En da's maar beter ook
_________________ Johan
|
22 jan 2014 23:22 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Heb je geen stuurbediening van de radio in de C8 ???
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
22 jan 2014 23:23 |
|
|
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Gelukkig wel, enerzijds omdat ik dus eigenlijk nooit tegen die lelijke radio hoef aan te kijken, anderzijds doordat het formaat van de C8 het voor mij niet echt makkelijk maakt om ff wat op de radio te doen... Vandaag geprobeert een kachelmodule te bestellen bij BE..NOT Ik denk inmiddels hard na over een MKi9200... nog ff verzinnen waar ik het scherm en de remote ga laten op het C8 dash... Plek zat, daar niet van....
_________________ Johan
|
23 jan 2014 23:24 |
|
|
arthur00
C5club Fan
Geregistreerd: 26 nov 2013 22:11 Berichten: 77 Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Ik hoop dat iemand hier nog actief is maar ik heb een vraag:
Moet ik voor het inbouwen van een parrot 9200 een iso2car kabel hebben of kan de parrot rechtstreeks op de radio aangesloten worden?
Mijn oude (huidige) parrot 3100 heeft wel een iso2car kabel tussen de radio en de parrot maar daar heeft de vorige eigenaar flink aan geknutseld: die zit met verschillende draden aan de parrot kabels gesoldeerd
Ik heb een rd4 radio (zonder aux, nav of bluetooth) in een c5 II
_________________ Wat is een auto anders dan een garage op wielen?
|
21 sep 2020 17:34 |
|
|
arthur00
C5club Fan
Geregistreerd: 26 nov 2013 22:11 Berichten: 77 Woonplaats: Zutphen
Auto: C5 Break 2.0 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 330.000
Kleur: blauw-grijs
Naar boven
|
Re: Parrot MI9200 carkit inbouwen
Opgelost! iso2car is nodig. Daarnaast de 12V afgetakt van de sigarettenaanstekers (12V permanent van de achterste,12V contact van de voorste) Grote grap: hij wilde niet werken, alleen als ik beide voedingsdraden op de 12V permanent aansloot. Ik heb nog eens beide voedingsdraden doorgemeten: 12V-contact gaf geen 12V...... Jahaa, de clou is dat de rode draad van de voorste sigarettenaansteker niet de 12V draad is... De blauwe draad is 12V. Aanname is de moeder van alle vergissingen Even de aansluiting omgezet en het werk! Dus: Voorste aansteker: blauw = geschakelde 12V (gaat uit en aan met het contactslot en eco stand) Achterste aansteker: rood = permanent 12V Trouwens wel onhandig die eco-stand: sta je langs de kant even te bellen, schakelt de eco-stand in.... Mijn bluetooth radio in de C5 PH1 hield de auto uit eco zolang ik aan het bellen was. Of als de eco aan was, schakelde hij de eco weer uit als er iemand belde.
_________________ Wat is een auto anders dan een garage op wielen?
|
24 sep 2020 15:37 |
|
|
|