Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Achter deur niet afsluitbaar 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het is niet de stekker verbinding aan de buitenkant, maar de verbinding aan het motortje in het slot zelf.
Vandaar dat je het slot moet openfraisen (plastic kapje).

Ik heb overigens ook altijd al getwijfeld bij het gebruik van contactspray omdat ik dacht dat het agressief was, dit wordt nu dus bevestigd, bedankt zal er in de toekomst wat voorzichtiger mee omgaan.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


09 maart 2007 12:35
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ElRudo schreef:
Ha Frans,
je raad het al! Die van mij wil ook niet meer op slot RA. Nu gaat dat nog wel maar op vakantie wordt dat toch minder. Zou het zinnig zijn om, zonder het slot uit te bouwen, contactspray in het slot te jotteren?
En het uitbouwen, is dat een crime?
groet, Rudo


Het is wel wat werk om het er uit te halen, maar voor de vakantie is het misschien een oplossing om te zorgen dat hij op slot gaat (misschien met een iets hogerspanning op het slot) en dan de stekker er af te laten.

Dan weetje zeker dat hij altijd opslot is.
Ik heb wel foto's als je mij een pb met je mail adres stuurt zal ik ze wel opsturen.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


09 maart 2007 12:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
fengels schreef:
Het is niet de stekker verbinding aan de buitenkant, maar de verbinding aan het motortje in het slot zelf.

Dan is solderen van de verbinding gewoon de beste oplossing. Stekkertjes daar binnenin hoeven zeker nooit losgenomen. Soldeerverbinding geeft, mits vakkundig gedaan, nooit meer problemen.


09 maart 2007 13:30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Achter deur niet afsluitbaar
Ik heb hetzelfde probleem met m'n R-achterdeur.

Ik kwam er vorig jaar op vakantie achter en heb toen de ANWB gebeld.
Na de hele deur gedemonteerd te hebben en contacjes schoon gemaakt te hebben e.d. besloot hij "zijn" helpdesk te bellen.
Die gaven de tip het bus systeem te resetten.

Een hele poos heeft het gewerkt maar nu heb ik weer hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe die reset procedure is?

Het was iets van 3 minuten van contact af, 3 min accuklem los, 3 minuten aansluiten enz.

Het zal wel niet de definitieve oplossing zijn maar het kan makkelijk zijn als je ergens geparkeerd staat en je komt er net achter.
(zoals bij mij dat m'n kleine meid met snoepjes uit de auto aan kwam lopen waarvan ik zeker wit dat ik hem afgesloten had!)

Alvast bedankt!


20 jun 2007 12:21
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Achter deur niet afsluitbaar
Jongens dit heeft niks met elektronica te maken, het is een mechanisch probleem. D'r zit een plastic wormwieltje op een motortje en dat vreet zichzelf op. Als het nog kan lopen, maar zwaar, kan je met contactspray de boel nog aan de gang houden. Voordat het echt te zwaar wordt kan je met sliconenspray (als smering) nog wat doen, maar op een gegeven ogenblik is het stuk.

Het enige dat helpt is het vervangen van het gehele slot, dat heb ik ook gedaan en het is zelfs mogelijk als de auto dicht zit, je moet wel de gehele binnenbekleding eraf halen. Inclusief de vocht/geluids-folie. Als je de folie netjes lostrekt is hij te herstellen. Je kan het zelf in een uurtje, de garage rekent er dus ook zo'n 140Eur voor (incl slot)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


22 jun 2007 10:41
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 22 feb 2007 23:21
Berichten: 66
Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Achter deur niet afsluitbaar
de mijne ¬165


22 jun 2007 10:59
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Achter deur niet afsluitbaar
Ze worden steeds duurder die krengen!


22 jun 2007 17:14
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Achter deur niet afsluitbaar
EvilTwin schreef:
Jongens dit heeft niks met elektronica te maken, het is een mechanisch probleem. D'r zit een plastic wormwieltje op een motortje en dat vreet zichzelf op. Als het nog kan lopen, maar zwaar, kan je met contactspray de boel nog aan de gang houden. Voordat het echt te zwaar wordt kan je met sliconenspray (als smering) nog wat doen, maar op een gegeven ogenblik is het stuk.

Het enige dat helpt is het vervangen van het gehele slot, dat heb ik ook gedaan en het is zelfs mogelijk als de auto dicht zit, je moet wel de gehele binnenbekleding eraf halen. Inclusief de vocht/geluids-folie. Als je de folie netjes lostrekt is hij te herstellen. Je kan het zelf in een uurtje, de garage rekent er dus ook zo'n 140Eur voor (incl slot)


Bij was dit niet zo, ik heb het slot uit elkaar gehaald (opengefreesd) en er was een slecht contact in het motortje. Twee contact pinnetjes die in het motortje steken schoon gemaakt contactspray er op,weer in elkaar gezet (geplakt en gekit), en hij doet het nu alweer 3/4 jaargoed. Het is niet echt eenvoudig maar is wel te repareren

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


22 jun 2007 21:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.