Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
 automatisch wissen 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Bericht automatisch wissen
Wie kan me vertellen of er iets in te stellen valt ivm het automatisch wissen. Mijn automatische wisstand overdrijft soms zo erg dat het irritant wordt. Ik regel het bij lichte regenval met mijn wijsvinger. Ik begin soms op een stevige bui te hopen :oops: dan de wissers in de normale stand en geen irritatie.

Witbrik


25 feb 2007 19:44
Profiel
Bericht Re: automatisch wissen
Witbrik schreef:
Wie kan me vertellen of er iets in te stellen valt ivm het automatisch wissen. Mijn automatische wisstand overdrijft soms zo erg dat het irritant wordt. Ik regel het bij lichte regenval met mijn wijsvinger. Ik begin soms op een stevige bui te hopen :oops: dan de wissers in de normale stand en geen irritatie. Witbrik

Helaas ken ik dit verschijnsel. In de garantieperiode is daarvoor al eens de sensor vervangen, maar dat had maar een zeer beperkt effect. Ik krijg steeds meer de indruk dat het aan de voorruit ligt. Heeel goed schoonmaken/houden en minuscule krasjes kunnen reflectie veroorzaken, waardoor de sensor denkt dat er regen op de ruit zit.
Voor de paar dagen dat ik nog met deze auto moet doen ga ik daar nix meer aan doen, maar anders zou ik het overwegen om de voorruit bij de sensor te polijsten. Misschien kan Carglass daar iets aan doen?


25 feb 2007 19:53
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Bericht 
Goed schoonmaken heb ik al geprobeerd. Polijsten hou ik in m'n achterhoofd. Is het wellicht een sensor die je kunt instellen zoals een schemerschakelaar of een bewegingsmelder? Volgens mij kun je bij die sensoren de gevoeligheid instellen. Als het niet lukt koop ik ook maar een nieuwe auto (of ik sloop die van m'n ouwe Xant eruit, ik weet waar hij staat :smt018)


25 feb 2007 20:08
Profiel
Bericht 
Of een nieuwe ruit erin ? ? ?


25 feb 2007 23:20
Bericht 
De sensor leidt inderdaad een eigen leven. Gezien de grote hoeveelheid regelelectronica is het niet verbazend dat de automatische wisstand zo af en toe de draad kwijt is.
Poetsen werk niet, leert de ervaring.
Als er inderdaad manieren zijn om de werking van de sensor in te stellen, verneem ik dat graag.


26 feb 2007 00:22
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht 
er is al een draadje hierover svp daar verder gaan :wink:

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=488


26 feb 2007 08:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.