Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Linker achterraam C5 Berline
Auteur |
Bericht |
FRANKc5
|
 Linker achterraam C5 Berline
Beste Allemaal ,
L.A raam van mijn C5 Berline heeft kuren : Raam gaat goed naar beneden , maar dan : Stopt halverwege bij het naar boven gaan , en gaat dan een paar keer op en neer Heb de bekleding losgehad , geleiders schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet . Schakelaars uit elkaar gehaald , schoongemaakt met speciale contact spray voor electronica app. Stekkers losgehaald en schoongemaakt .
Probleem was heel even weg maar vandaag weer hetzelfde euvel .
Raam gaat alleen nog dicht door heel korte pulsen te geven met de schakelaar .
Wie kent dit probleem , hoor het graag . Alvast dank , vriendelijke groeten , Frankc5
|
24 nov 2011 23:29 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Linker achterraam C5 Berline
opnieuw inleren kijk maar in het boekje 

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
25 nov 2011 01:29 |
|
 |
FRANKc5
|
Goedemorgen Duck , Dank voor je reactie , ga het boekje erbij halen . Heb reeds eerder iets gelezen op dit forum over opnieuw inleren , echter kon in het boekje niets vinden als ik het niet kan vinden mag ik je dan om  vragen ? Fijne dag , groeten , Frankc5
|
25 nov 2011 08:37 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Naar boven
|

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
25 nov 2011 08:47 |
|
 |
FRANKc5
|
Beste Allemaal ,
Dank voor jullie reacties en meedenken , raam werkt weer prima EUREKA .
Beetje jammer dat een mens ook niet alles kan weten , toch .
Groeten en nogmaals dank , Frankc5
|
26 nov 2011 20:15 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Naar boven
|

|
26 nov 2011 20:25 |
|
 |
Xanter
C5club Fan
Auto: Renault Espace 2.2 Privilege
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 186000
Naar boven
|
Ik heb sinds dit weekend dezelfde storing, met dat verschil dat het raam RV, als je hem sluit, helemaal naar boven gaat en dan teruggaat naar halverwege. Het inleren lukt dan niet, want hij stopt niet boven. Alleen met prutsen in kleine stapjes krijg ik hem tot bijna dicht (1mm voor het eindpunt proberen te stoppen). Daarbij kwam het ook voor dat als de ruitenwissers worden gebruikt het raam weer opengaat  Daarnaast valt het me op dat als je linksvoor de achterruiten bedient, dat het niet altijd even logisch gaat, knopje naar boven kan net zo makkelijk betekenen dat het raam open gaat, of dicht... Beetje afhankelijk van het humeur van de Dame.. Kan dit een massa probleem zijn? Ik ben namelijk bang dat de stekkerdoos bij de trekhaak niet zo zorgvuldig is aangesloten en wellicht zit er vocht/ een plons water in. Uiteraard ga ik daar naar kijken.
_________________ Groeten, Theo
|
12 dec 2011 13:27 |
|
 |
FRANKc5
|
Beste Theo ,
Inderdaad een slechte massaverbinding kan voor veel ergernis zorgen , b.v. verlichting welke zwak brandt enz. enz. Eens per jaar begin ik met de accu , schuur beide polen schoon , daarna de klemmen aan de binnenkant ,monteer het hele spul weer en daarna als de klemmen er weer opzitten en goed vast zitten aan de bovenkant op de polen een dun laagje zuurvrije vasseline , dan komt er geen / weinig vocht tussen de polen en klemmen . Daarna loop ik alle massakabels na welke direct op het chassis zitten , haal een voor een de kabels los , schuur deze weer op , goed vastzetten en ook hierover een dun laagje vasseline . En dan alle stekkerverbindingen nalopen en { licht !!! }inspuiten met een electronica contactspray , gebruik GEEN wd 40 o.i.d { deze laten een residu / vetlaagje achter } maar koop dit bij een goede electronica zaak .
Voor wat betreft de ramen demonteer de deurbekleding , hierachter vindt je stekkers , haal deze los en spuit lichtjes electronica spray in de stekkers , DAARNA EVEN WACHTEN met het weer in elkaar zetten van de stekkerverbinding , even schudden met de stekkers en het vocht loopt eruit . De rest verdampt vanzelf .
Kijk ook even naar de kabelboom welke vanuit het chassis naar de deur gaat , deze zit in een rubber hoes . Met het vaak open en dicht doen van deuren kan zo maar zijn dat er in een of meerdere kabels een draadbreuk zit .
12 volt gelijkspanning in een auto daar moet je echt serieus mee omgaan , een schok krijg je niet maar kan heel veel andere nare gevolgen geven .
Slechte kontakten , vonkjes en de boel staat in de brandt .
Succes, en groeten , Frank C5
|
15 dec 2011 00:29 |
|
 |
Xanter
C5club Fan
Auto: Renault Espace 2.2 Privilege
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 186000
Naar boven
|
Bedankt voor je reactie!
Vandaag (en gisteren) is de auto bij de garage om de adals te vervangen. De monteur zij dat hij het opnieuw inleren van de ramen wel voor elkaar had gekregen en dat ze het nu weer normaal doen. Dus dat is voor nu even prima. Wel ga ik die stekkerdoos openmaken, want ik verdenk hem. Bij twijfel ga ik bovenstaande wellicht ook nog doen, maar ik kom wat in tijdgebrek; we gaan met de kerst naar Frankrijk ivm geplande wintersport. Zal dus wel daarna worden. Nogmaals dank voor je heldere uitleg.
_________________ Groeten, Theo
|
15 dec 2011 16:54 |
|
 |
FRANKc5
|
Theo ,
Graag gedaan , ben ook blij als iemand mij kan helpen . Fijne vakantie , zoek de sneeuw op . Groeten , frankc5
|
15 dec 2011 20:15 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|