Re: BT + HTC Sensation "Voorwaarden voor koppeling ontoereik
EvilTwin schreef:
jpiek schreef:
Niet iedereen ruilt z'n GSM in voor de allernieuwste bij het verlengen van het abonnement...
Daarnaast zijn HFP en HSP nog heel erg geaccepteerde profielen, het is aan de C5 om compatible te zijn aan wat de gebruiker wil/heeft imho.. Slechts 1 profiel terwijl de andere twee eigenlijk altijd aanwezig zijn is niet handig.
Maar het is hier natuurlijk exact andersom. De BT implementatie van de kit die op deze C5 geklust is, moet minimaal vijf jaar oud zijn! Een (relatief) nieuwe telefoon kan en moet dan gewoon backwards compatible zijn.
Me dunkt dat de HTC ruim voldoende BT profielen heeft om vanalles en nog wat mee te doen, waaronder iig 3 om met een carkit te connecten.
Volgens de eerste posting was het ook niet de HTC die de verbinding weigerde maar de carkit.
Citaat:
Dus jouw idee dat de "C5 compatibel moet zijn", met iets wat vijf jaar later op de markt komt is onzinnig.
Nee, ik zei dat de C5/carkit compatible zou moeten zijn met een alom geaccepteerd (en al oud) profiel als HFP en/of HSP...
Forwards compatible is onzin uiteraard...
Citaat:
(het is sowieso niet de C5, maar een kitje)
Overigens wil het er bij mij niet in dat het niet kan. Het is gewoon een kwestie van instellingen...desnoods een tooltje draaien op de HTC. Als die standaard A2DP verwacht bij zijn handsfree profiel dat gaat dat niet werken, maar dan is het logisch dat er ook nog een simpeler handsfree profiel beschikbaar is op de HTC.
Dat gaf ik ook al aan, "niet kunnen" is prematuur om te roepen. Profielen heeft de HTC dus zat... Alleen krijg ik geen antwoord op de vraag wel instellingen de HTC allemaal heeft staan, en op internet kan ik niet zo'n uitgebreide manual vinden die alle mogelijke settings beschrijft.
Overigens kan het afaik bij een Ph2 zowel een aftermarket carkit als een BT module voor de radio zijn...