Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Xcarlink aansluiten op RD4 radio ipv CD-wisselaar 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Xcarlink aansluiten op RD4 radio ipv CD-wisselaar
Hoi,

Ik heb een C5 p2 met een RD4 radio waar een CD wisselaar in heeft gezeten, althans, onder de rechter voorstoel ligt de blauwe stekker voor de CD wisselaar, en achterop de radio zit eea. ook al bekabeld.

Nu heb ik een xcarlink voor de Citroen RD4 die ik aan wil sluiten. De stekker (12 polig) die er bij zit past in de aux port rechts onder op de radio (aux 2), alleen meen ik dat deze niet voor een CD-wisselaar is? Edit: dit gaat dan om pin 29-40 van de Quadlock connector (http://www.beijerautomotive.nl/AWS/images/QL.JPG).

Naar mijn idee zou de Xcarlink op de bovenste rij van de connectoren aan de achterkant van de radio aangesloten moeten worden, alleen is deze plek bezet door de multi-connector (voor de bekabeling van de CD wisselaar). :smt017

Is er misschien een verloopje beschikbaar voor de 12 polige stekker onder de stoel naar de 12 polige stekker van de Xcarlink? Andere suggesties?

Alvast bedankt,

Groeten van Anne

27 jun 2011 21:22
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xcarlink aansluiten op RD4 radio ipv CD-wisselaar
Mmm, als ik naar de pin-outs kijk van verschillende Quadlock connectors, dan wordt voor de CD-wisselaar vaak 1 van de onderste connector posities gebruikt. Aangezien de Xcarlink alleen rechts past, is het wellicht een kwestie van aansluiten en vervolgens de port activeren met de Lexia. Ik begrijp dan niet hoe de huidige CD-wisselaar bekabeling aangesloten is, mogelijk is die niet aangesloten, of werkt het parallel met de fabrieks bekabeling (waarin ook de mute voor de parkeersensoren enz. inzit).

Ik hoor het graag in ieder geval ;-)

Groeten van Anne

27 jun 2011 22:39
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ok, dit plaatje (achteraf had ik het eerder wel al gezien, duurde even voordat ik 'm weer gevonden had...) zocht ik:

Afbeelding
De unit past inderdaad op die port, alleen is die schijnbaar niet geactiveerd. Jammer dat dit plaatje niet bij de meegeleverde installatie instructie zit, daar zit een algemeen plaatje dat voor alle merken gebruikt wordt ('sluit de unit aan op de juiste port...', dat idee).

Dus ik ga de boel aansluiten, en op naar de dealer om de (CD wisselaar) port te activeren.

Groeten van Anne

28 jun 2011 14:19
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Suc6 iig, en bedankt voor de updates hoe je het 1 en ander voor elkaar gekregen hebt :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

28 jun 2011 14:34
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hoi,

Ik ben even langs geweest bij de dealer, die kostenloos de CD wisselaar port geactiveerd hebben (even verdiende reclame: Bertens Tilburg, http://www.goedbeterbertens.nl/), waarvoor dank, die hebben er een klant bij. :smt038

De xcarlink unit doet verder wat 'ie moet doen. Voor mij was het belangrijk dat bediening via de iPhone ook mogelijk is, en dat werkt prima (instelbaar met de CD knoppen). Ik kan nu ook Spotify (offline) playlists luisteren bijvoorbeeld. Het klinkt perfect, de stuurbediening werkt prima, dus ik ben er blij mee, en klaar voor de vakantie :cit4

01 jul 2011 12:48
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]